Gå til innhold

Blir dere furten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir dere furten hvis noen sier nei til å hjelpe til

med barnepass?

Jeg har 3 uker igjen til termin. Har hatt et hardt og slitsomt svangerskap, og nå når formen er litt bedre har jeg kun lyst til å være egoistisk og nyte tiden alene. (selv om formen er bedre, er jo kroppen større enn noen gang og energien er ikke 100%)

Samtidig får jeg forferdelig dårlig samvittighet av å si nei, kommer jo helt sikkert til å trenge hjelp selv etterhvert.

skulle ønske andre kunne være litt tankelesere innimellom..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er mennesker som jeg har hjulpet mye så kan jeg bli litt furten om de bestandig sier nei til å hjelpe når jeg en sjelden gang ber om det.

Ellers så furter jeg lite

Skrevet

Jeg hadde aldri spurt en høygravid person om å hjelpe med barnepass... og, nei, jeg hadde ikke blitt furten hvis jeg mot formodning hadde spurt og vedkommende hadde sagt nei... Et lite tips kan jo være å dra en hvit løgn om at du fremdeles ikke er i form, og blir fort sliten osv... Kanskje vanskeligere hvis du sier nei og legger til at du er i fin-fin form... ;-)

Skrevet

Jeg stiller vanligvis alltid opp, for alle som spør. Og spesielt denne familien har jeg hjulpet mange ganger. Kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har sagt nei, og da har jeg hatt meget god grunn.

Får så utrolig dårlig samvittighet, men jeg mangler totalt lyst denne gangen.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...