Gå til innhold

uff, jeg blir så trist, og er så forbanna....

Anbefalte innlegg

Skrevet

bor i borettslag(blokk) og på søndager pleier det å komme en jente...hun er nok i tolvårsaldren, og selger VG. Vi synes det er helt toppen, og kjøper avisen så sant vi er hjemme. Det faller tydligvis ikke i god jord, hos fruen som bor 2 etg under oss(hun er også leder i borettslaget)

I dag når jenta ringte på, takket jeg som vanlig ja, og åpnet døren for henne,og ba henne komme oppe til oss...hun sa dessverre at det kunne hun ikke, jeg tenkte nei vel, og løp ned, der stod hun litt gråtkvalt og kunne fortelle meg, at denne damen som bor i oppgangen vår, hadde kalt henne neger, og bedt henne reise hjem dit hun hører hjemme. Jeg HATER virkelig slike ting, rasisme er så lavmål, og at en voksen dame, som i tilegg er borettslagstyrer skal opptre på den måten er totalt uhørt.

Jeg sa hun bare måtte fortsette å komme, og at jeg skulle ta det opp med damen som hadde sagt det. Ringte på hos henne, og joda hun bekreftet at det var sant....hun var så lei av å ha "slike" rekende i oppgangen....jeg ble så sjokka..og sint, men klarte å styre meg...er greit å være konrtuktiv, selvom man hadde lyst til å gi ho så busta føyk

Hun viser stadig tegn til rasisme...snakker nedlatende om de som ikke er norske, og da vi flyttet inn, sa hun rett ut at hun var glad det ikke var noen utenlandske, da dem ødela alt. Hun klager over maten de lager, da det lukter i oppgangen...ja hun er genrelt lite fint innstilt til andre folkeslag....

Jeg har tenkt å sende en klage om henne, til boligbyggelaget i byen jeg bor,uff, vet ikke helt hva jeg ville med dette, bortsett fra at jeg blir innmari skuffet og lei meg, over at enkelte kan tro de er bedre enn andre, pga hudfarge og nasjonalitet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send klage! Fy for en oppførsel. Glad at du snakket med begge!

Skrevet

uffda.. jeg hadde også sendt klage. jeg hadde i tillegg fortalt denne damen akkurat det jeg mente om det hun driver med. tenkt å si sånt...

jeg jobber i butikk og har hatt mang en kunde som klager på og kaller utenlandske ansatte for "sånne der" og "slike" folk. en gang så fikk en kunde hørt seg litt da hun kom med en kommentar som absolutt ikke passet seg.

hun ville ha en mellomsum mellom endel varer hun hadde kjøpt og ba om dette. den ansatte visste ikke hva en mellomsum var og spurte hva hun mente. da roper denne kunden ut: nå må dere se å lære "de derre" hva en mellomsum er. kanke ha sånne her. hvorpå jeg fortalte denne fruen veldig blidt og høflig at: hun er ingen "sånn derre der", hun heter ******* og om du spør på nytt om en subtotal så får du det du vil ha.(kan jo ikke akkurat lafse ut mot kunder selv om man har veldig lyst) det var min feil at jeg ikke hadde fortalt henne om "fenomenet" mellomsum og hva det er før hun startet men det er jo absolutt ingen grunn til å kalle folk for sånne og slike forde.

hun har i tillegg til å ha kalt de utenlandske ansatte for sånne der, klaget på alderen deres og at : det er jo tydelig at hvem som helst kan få jobbe i butikk i dag. de er jo altfor unge og kan jo ingenting!! sånn var det ikke da jeg var ung. (den unge chileneren i kassa var på daværende tidspunkt 36år og ikke noe jeg ser på som spesielt ungt.....) hun fikk beskjed da også. kunden blei flau og gikk fort. siden har hun oppført seg og behandlet de ansatte med respekt.

så joda det er helt utrolig hva folk for seg til å si noen ganger.. også i fullt påhør av andre kunder så er jo dette fryktelig ydmykende for de ansatte.

og for denne unge jenta med avisene så var det nok ekstra ydmykende. hun er jo et barn og de skal skjermes for slikt. tenkt at voksne mennesker kan oppføre seg slik mot et barn.... skamme seg skulle hun!!!!

Skrevet

Hadde ikke kostet meg en tøddel å sende en klage på henne, og at du skjemmes over å ha slike som henne boende der. Man kan faktisk ogå vurdere å anmelde henne.

Drittkjerring.

Skrevet

åååå, jeg kjenner det koker i meg når jeg leser dette!!!! Lille jenten :( Så fælt å måtte oppleve ukamuflert rasisme fra en voksen til og med!

Ja, klage på henne hadde jeg gjort!

Skrevet

Send en saftig klage! For en oppførsel, stakkars jente :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...