Annci<3 Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Jeg skal være hos legen 12:30, da kan jeg vel spise nå? Kan man ikke drikke vann heller før man skal ta testen?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Du skal ikke spise eller drikke noe den dagen. Så det siste måltidet blir nok kveldsmaten dagen før..
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Du skal faste i minst 12 timer - kan drikke vann det påvirker ikke blodsukker, men ikke brus/jus/melk/kaffe osv
Annci<3 Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2010 Ja, det var det jeg også tenkte, men personer her inne har sagt tidligere at man ikke skal drikke vann engang. Eneste påvirkning det kan ha, som jeg kan komme på, er at det tynner ut urinen. Noen andre som vet noe om dette?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Jeg fikk beskjed om å ikke drikke vann samme dagen.. Vet ikke hvorfor, og spurte ikke... Men, det kan jo være forskjellig fra sted til sted hva de anbefaler. Har du ikke fått skikkelig informasjon?=
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Man skal IKKE drikke vann. Bortsett fra et lite glass dersom man trenger det til å f.eks svelge ned medisiner. Jeg spurte om dette når jeg skulle ta den. Hovedreglen er at man ikke skal spise eller drikke noe etter kl 24 dagen før. Dersom du gjør det må du melde fra fordi de regner med at du ikke har gjort det og teller antall timer. Melder du ikke fra blir antall fastende timer feil, og du kan da få et feil resultat!
Annci<3 Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 7. februar 2010 Har en super lege, men noe særlig informasjon ang dette fikk jeg ikke, nei. Eneste han sa var at neste gang (altså på neste kontroll) skulle vi ta en test og da måtte jeg møte fastende, thats it. Nevnte ikke ordet "sukkerbelastning" engang, har søkt meg frem selv, hehe. Men takk for svar folkens, da har jeg fått greie på det jeg ville vite. Takker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå