Gå til innhold

7mnd og slo hodet i stuebordet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 7 mnd har blitt veldig flink til å sitte selv. Jeg skulle bare en rask tur på kjøkkenet (åpen løsning) for å hente litt drikke da jeg hørte et lite dunk. Like etterpå hørte jeg gråt og gutten lå like ved kanten på sofabordet. Jeg ble redd. Vet jo at man ikke skal forlate små alene. Jeg tok han opp og det tok ikke lang tid før han roet seg og alt var som før resten av kvelden. Ingen merker i hodet heller. Har i ettertid begynt å tenke at det kan være indre blødninger eller ting jeg ikke ser. Sliter med dårlig samvittighet. Følelsen av å være en dårlig mor og redd for at noe er galt. Alt virker greit, barn slår seg jo stadig vekk. Men jeg klarer ikke slutte å tenke på at det er min skyld at han falt. Hvis min sønn skulle bli skadet ville jeg aldrig tillgitt meg selv. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har garantert gått bra. Det er utrolig hva de tåler. Skal love deg at dette ikke var det siste fallet. Og det har ingen hensikt at du skal gi deg selv dårlig samvittighet for hvert fall. Etterhvert som de blir eldre er det umulig å ha blikket på de hele tiden. Man kan ikke sitte å holde på de for alltid.

Her skjer det knall og fall rett foran øynene på meg både titt og ofte. I dag f eks falt min ned fra dobbeltsenga, jeg satt rett ved siden av, og skulle egentlig til å løfte han opp, men før jeg fikk sukk for meg kastet han seg framover. Han er i ferd med å begynne å gå, elsker å klatre, og gjør dette der han får det til. Og jeg er kommet til at han bare må få prøve seg, bedre det enn at han skal nektes og beskyttes.

Jeg har vært borti den "beskyttede" sorten, og den ene var så dårlig motorisk utviklet at hun hadde problemer med å gå over dørstokker når hun nærmet seg 3 år. Og det var ikke noen grunn til det annet enn at hun ikke hadde fått lov å prøve seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...