Gå til innhold

Besafe eller Britax?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe ett av disse setene.

Besafe IZI Combi X3 eller Britax Multi-Tech...

Vil gjerne ha så mange synspunkter som mulig, anbefal gjerne andre seter hvis dere mener de er bedre enn disse 2:)

Men hvis det blir Besafe setet.. med eller uten isofix? tenker på at det er greit å kunne snu det fremover, hvis dte blir nødvendig:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den her har vi og er super fornøyd!!

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2920

trygg rafikk anbefaler denne samt en av besafe (x1 eller x2) da de er best iht og forhindre nakkeskader.PS: det er mulig å montere stolen både med og uten isofix. Basen er laget for at den kan brukes om hverandre.

Tok meg friheten til å sakse fra trygg trafikk sine sider om setet.

"Akta Graco Duologic, en ny bakovervendt stol som monteres med bilens isofix-fester, får toppkarakter (5) for sikkerhet i frontkollisjoner, som er de kraftigste kollisjonene vi risikerer å komme ut for."

Skrevet

Ville valgt Besafe foran Britax... De som jeg har sett har hatt britax der så sitter undene i indianerstilling allerede rundt året.....

Vi har Acta Graco Cosmic Comfort og er kjempefornøyd!! :)

Skrevet

når man sitter med bena helt trykket under seg som en indianer :D

Skrevet

Tusen takk for svar damer!=)

dytter litt her jeg=)

Skrevet

Vi er veldig,veldig fornøyd med Britax MultiTech, og det var dette vi fikk anbefalt på Barnas Hus siden vi skal flytte stolen ofte mellom to forskjellige biler som vi har her hjemme. Britax er mye lettere å montere enn BeSafe. Vi var også i utgangspunktet ute for å kjøpe BeSafe, men som sagt så fikk vi anbefalt Britax da, siden det er enklere å montere,noe som er viktig for oss. Dessuten kan Britax brukes helt til barnet er 25 kg.

Skrevet

Vi kjøpte besafe til vår gutt på 7 mnd. Han satt veldig godt i det. Vi har 25 km veg fra byen og heim, og innen vi kom heim, var vi misfornøyde! Lillegutt sovnet, og hodet falt forover. Vi klaget dagen etter, men ble enige om å prøve det noen dager til. Det gjorde vi, og etter 4 dager hadde jeg fått nok. Vi fikk heldigvis byttet, og byttet til Britax! Er så fornøyd :)

Skrevet

Dette problemet hadde vi også med Britax de første dagene, helt til vi fikk stramma selene som stolen er festet i, til gulvet. Etter det har det ikke vært noe problem :)

Skrevet

Jeg har hørt at den gamle modellen av Besafe setet gjorde slik at hodet falt forover.. Dette gjør jo meg også fryktlig usikker på dette setet, hvis det er slik med den nye modellen også...

men vi har stor plass i bilen vår da, det går gjerne an å justere seteryggen på bilstolen litt, slik at den ikke blir så rett, eller?

Vi ble også anbefalt Britax av en ansatt som jobbet på barnashus, men har bekjente som anbefaler Besafe, så er så usikker...

Men tusen takk for alle svar!=)

Skrevet

Vi har Besafe IZI Combi X3. Lille Wille hatet å sitte i bil når vi hadde Maxi Cosi, men når vi gikk over til besafe så sitter han som en drøm. Setet virker veldig godt å sitte i, han sovner ofte, men hodet detter aldri fremover.

Minuset er jo at setet er vanskelig å montere, pluss at det tar veldig stor plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...