Monajenten Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Jeg har skrevet en jobbsøknad men ser at den ikke akkurat er optimal. Kan dere hjelpe meg å forbedre den? SØKNAD PÅ STILLING SOM DESIGNER Viser til hyggelig telefonsamtale, og søker herved på stilling som designer. Mitt navn er Monajenten, og jeg er veldig interessert i å jobbe som designer for xxx. Jeg har alltid hatt stor interesse for design og mote, og med en far som er over gjennomsnittet interessert i data, har jeg selv vært ganske oppdatert gjennom mitt voksne liv. Jeg har svennebrev i kjole og drakt og studerer for tiden grafisk design på siste året. Jeg er ferdig utdannet i juni, og drømmer om en stilling hvor jeg får bruk for begge utdannelsene, noe jeg føler at en jobb hos xxxn vil være. Jeg er kreativ, strukturert og arbeidssom, og jeg har øye for detaljer. Jeg behersker Adobeprogrammene, og mener at jeg har det som skal til for å gjøre en god jobb i denne stillingen. Jeg håper på positivt svar. Med vennlig hilsen Monajenten Så....hva kan fjernes/omformuleres og hva kan legges til? Dette er virkelig drømmejobben, så jeg vil gjerne sende så bra søknad som mulig. På forhånd tusen takk!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 du har veldig mange settninger som begyner med "jeg". spesielt blir det tydelig når tre avsnitt etter verandre begyner med "jeg". også er jeg ikke helt sikker på om du burde dra far inn i søknaden. det tror jeg ikke er sånn volsomt lurt. men jeg er vant til å ansette ungdom og da er slikt et av singnalene på at vi ikke vil ha den personen. tenk så spennende om du får jobben
Monajenten Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2010 Ja jeg er klar over det med pappa, må fjerne det men vet ikke hvordan jeg skal formulere meg. Vet heller ikke hvordan jeg skal fjerne alle jeg´ene:-O Hjelp meg gunnar:-O
Sylteflesk Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Jeg synes du skulle fjerne det med faren din, og bare skrive at du er oppdatert på data, eller bedre at du har gode datakunnskaper, IT-kunnskaper er kanskje bedre uttrykt - eller bare droppe det, du behersker Adobeprogrammene skriver du jo, holder kanskje det. Også skrives det arbeidsom, ikke arbeidssom. Jeg ville også droppet å skrive mitt navn er Monajenten i selve søknadsteksten, det står vel øverst på søknaden og i CVen hva du heter. Ellers ser det saklig og bra ut.
Monajenten Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2010 Det står på cv´en og i adressefeltet på søknaden ja, kanskje jeg skal droppe det da. Ok. Hmm. Hehe, får prøve igjen:-) Pappa er herved utelatt:-P
RagnaRettpå Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 ... Mote og design har alltid vært av stor interesse for meg, og dataferdighetene mine er gode. For tiden studerer jeg grafisk design, jeg kommer til å være ferdigutdannet i juni. Jeg har svennebrev i kjole og drakt, og drømmer om en stilling hvor jeg får bruk for begge utdannelsene. En jobb hos XXX tror jeg ville være akkurat noe for meg. Kreativitet, sturktur og arbeidsiver er noen av mine styrker, og jeg har øye for detaljer. Jeg beherkser Adobe...... Bare et forslag på omskriving:)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 jeg vet ikke om dette er noen bedre løsning. men et forslag SØKNAD PÅ STILLING SOM DESIGNER Viser til hyggelig telefonsamtale, og søker herved på stilling som designer. Mitt navn er Monajenten, jeg er en kretaiv, strukturer og arbeidsom dame som har øye for detaljer. Den 1 mai 2001 kom jeg over stillingen deres som sto utlyst i aftenposten. Denne stillingen er av stor interesse da jeg har et lidenskaplig forhold til design og mote. Jeg har svennebrev i kjole og drakt og studerer for tiden grafisk design på siste året. Jeg er ferdig utdannet i juni, og drømmer om en stilling hvor jeg får bruk for begge utdannelsene. Igjennom (kurs/studier/personligeerfaringer) har jeg lært meg å beherske Adobeprogrammene godt og har også en del datakunnskaper. Jeg håper og tror at jeg har det som skal til for å gjøre en god jobb i denne stillingen Ser fram til å høre fra dere. Med vennlig hilsen Monajenten
Monajenten Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2010 SØKNAD PÅ STILLING SOM DESIGNER Viser til hyggelig telefonsamtale, og søker herved på stilling som designer. Mitt navn er "Monajenten", og jeg er veldig interessert i å jobbe som designer for xxx. Jeg har alltid hatt stor interesse for design og mote, og jeg behersker Adobeprogrammene. I 2005 bestod jeg svenneprøven i kjole og drakt, og for tiden studerer jeg grafisk design på siste året. Jeg er ferdig utdannet i juni, og drømmer om en stilling hvor jeg får bruk for begge utdannelsene, noe jeg føler at en jobb hos xxx vil være. Jeg er kreativ, strukturert og arbeidsom, og jeg har øye for detaljer. Design er noe jeg virkelig trives med, og jeg mener at jeg har det som skal til for å gjøre en god jobb i denne stillingen. Jeg håper på positivt svar. Hmm, jeg følte det ble feil å kutte ut navnet. Men sånn utenom det, hvordan ser det ut nå da?
Monajenten Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 7. februar 2010 Ohhh, det var bra gunnar! Tusen takk! Takk til dere andre også:-) (men kan jeg skrive at jeg er en jente istedenfor en dame, eller MÅ man være dame når man søker på jobb?! Jeg er 25 år og jeg er da for f*** ingen dame:-P)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. februar 2010 #10 Skrevet 7. februar 2010 jeg syns også at navnet skal være til stedet. det er vanlig høflighet syns jeg. men jeg ville gjort noe med denne settningen for jeg syns den er tung: "Jeg er ferdig utdannet i juni, og drømmer om en stilling hvor jeg får bruk for begge utdannelsene, noe jeg føler at en jobb hos xxx vil være"
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. februar 2010 #11 Skrevet 7. februar 2010 jente går fint jeg lurte på om jeg skulle skrive "jente, dame eller kvinne".. hehe. det er lettere for menn.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. februar 2010 #12 Skrevet 7. februar 2010 foresten: "Jeg er ferdig utdannet i juni, og drømmer om en stilling hvor jeg får bruk for begge utdannelsene" er det bedre med: jeg er ferdig utdannet i juni, og drømmer om en stilling der jeg får brukt for begge utdannelsene? jeg syns "hvor" blir litt rart.
Monajenten Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #13 Skrevet 7. februar 2010 Der høres bedre ut! Takk igjen kjære<3
rosa og en blå Skrevet 7. februar 2010 #14 Skrevet 7. februar 2010 lurt å skrive noe som merker seg ut om du vet det vil være flere søkere. det eg tenkte på var å beskrivelsen av hvem du er? mor til to, samboer. bor i xxx. eg er ei morsom og utadvent jente som er fleksibel, oppfinsom, kreativ, tar intiativ er nyskapende og som har god kommunikasjon med kolleger, (og selger\kjøper\kunden. Er åpen for å utvikle mine arbeidserfaringer, er stabil og lojal. håper på positivt svar.
rosa og en blå Skrevet 7. februar 2010 #15 Skrevet 7. februar 2010 glemte: du må skrive Jeg kommer gjerne på intervju Håper på positivt svar mvh xxx
rosa og en blå Skrevet 7. februar 2010 #16 Skrevet 7. februar 2010 og hvor gammel du er.. Hei, eg heter monajenta og er 25 år. eg bor i ålesund og har to barn med min samboer. hendviser til en hyggelig telefonsamtale (dato) og søker hervad på stillingen som.... (då kan de allerde føle at de kjenner deg litt)
rosa og en blå Skrevet 7. februar 2010 #17 Skrevet 7. februar 2010 Lykke til ikke skriv den ferdig mens du er trøtt natta
*dum&deiLig*™ Skrevet 7. februar 2010 #18 Skrevet 7. februar 2010 Du må "jazze" den opp litt, ellers kommer den til å forsvinne i søknadsbunken. Jeg har skrevet mine forslag med store bokstaver. Viktigst av alt: IKKE GLEM Å SKRIVE EN FANTASTISK CV!! Ofte er CV-en viktigere en selve søknaden. Der må du skrive ALL kompetanse du har. Unngå å skrive "jeg FØLER" osv. De vil ha fakta, ikke følelser, hvis du skjønner? Det handler om å selge seg selv, ellers kommer man ingen vei.Blir du ikke lagt merke til i første omgang, forsvinner søknaden din ut av bunken. SØKNAD PÅ STILLING SOM DESIGNER FOR XXX Viser til hyggelig telefonsamtale xxxDAG DATO xxx, og søker herved på stillingEN som designer (er xxx et firma eller en person? Det ser ut som en person basert på det du har skrevet?) JEG ER EN KREATIV OG STRUKTURERT JENTE PÅ 25 ÅR MED STOR ARBEIDSKAPASITET OG ØYE FOR DETALJER. MIN Interesse for design og mote HAR ALLTID VÆRT STOR. KOMBINASJONEN SVENNEBREV I KJOLE OG DRAKT OG MIN SNART FULLFØRTE UTDANNELSE SOM GRAFISK DESIGNER MENER JEG ER PERFEKT FOR DENNE STILLINGEN. JEG HAR ALLTID DRØMT OM EN JOBB HVOR JEG KAN KOMBINERE MIN OVERNEVNTE KOMPETANSE, DERFOR ER DENNE JOBBEN MIDT I BLINKEN FOR MEG. JEG KAN TILTRE STILLINGEN XXXX (UMIDDELBART, ETTER FULLFØRT EKSAMEN OSV OSV) Jeg håper på positivt svar, OG STILLER GJERNE TIL INTERVJU. Med vennlig hilsen Monajenten
Espoir Skrevet 8. februar 2010 #19 Skrevet 8. februar 2010 Hei, jeg tror jeg vet hvilken stilling det er snakk om. HVis det er den jeg tror det er - durde du ikke også legge inn et lite ord om interesse for sport og fritid? Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå