Monajenten Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Jeg har skrevet en jobbsøknad men ser at den ikke akkurat er optimal. Kan dere hjelpe meg å forbedre den? SØKNAD PÅ STILLING SOM DESIGNER Viser til hyggelig telefonsamtale, og søker herved på stilling som designer. Mitt navn er Monajenten, og jeg er veldig interessert i å jobbe som designer for xxx. Jeg har alltid hatt stor interesse for design og mote, og med en far som er over gjennomsnittet interessert i data, har jeg selv vært ganske oppdatert gjennom mitt voksne liv. Jeg har svennebrev i kjole og drakt og studerer for tiden grafisk design på siste året. Jeg er ferdig utdannet i juni, og drømmer om en stilling hvor jeg får bruk for begge utdannelsene, noe jeg føler at en jobb hos xxxn vil være. Jeg er kreativ, strukturert og arbeidssom, og jeg har øye for detaljer. Jeg behersker Adobeprogrammene, og mener at jeg har det som skal til for å gjøre en god jobb i denne stillingen. Jeg håper på positivt svar. Med vennlig hilsen Monajenten Så....hva kan fjernes/omformuleres og hva kan legges til? Dette er virkelig drømmejobben, så jeg vil gjerne sende så bra søknad som mulig. På forhånd tusen takk!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 du har veldig mange settninger som begyner med "jeg". spesielt blir det tydelig når tre avsnitt etter verandre begyner med "jeg". også er jeg ikke helt sikker på om du burde dra far inn i søknaden. det tror jeg ikke er sånn volsomt lurt. men jeg er vant til å ansette ungdom og da er slikt et av singnalene på at vi ikke vil ha den personen. tenk så spennende om du får jobben
Monajenten Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2010 Ja jeg er klar over det med pappa, må fjerne det men vet ikke hvordan jeg skal formulere meg. Vet heller ikke hvordan jeg skal fjerne alle jeg´ene:-O Hjelp meg gunnar:-O