Gå til innhold

Ammin og oppblåst mage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått barn nummer tre, og også denne gangen er jeg svært plaget med oppblåst mage, og ikke minst sjenerende luftavgang.

Det starter typisk nok ved svangerskapet, og gir seg ikke før etter at jeg er ferdig med ammingen.

Denne gangen synes jeg imidlertid at det er enda verre enn de andre gangene. Magen min er treig, og når det kommer avføring så er den mørk og "løs". Ikke diare, men minner meg mer om kukake (beklager beskrivelsen). Dette begynner snart å bli et sosialt problem... jeg har begynt å vurdere hvorvidt jeg skal besøke folk, ha besøk eller å gå på trening etter hvor mye luft jeg har i magen. Altså har det begynt å forstyrre mine hverdagslige sysler.

For snart tre måneder siden kuttet jeg ut all brus. Har nå også kuttet ut søtningsstoffer.... men det har imidlertid ikke vært til hjelp. Så nå går jeg løs på reseptfrie tabletter og ammete (fennikel) i håp om bedre resultater.

Spørsmålet er - hvor lenge skal jeg egentlig gå slik??? Må jeg bruke tabletter eller drikke ammete helt til the bitter end??? og hva om det fremdeles ikke går over?

Er det andre som har det slik, og eventuelt har noen kjempe tips til meg?

Alle svar mottas med stor takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte kutte ut melk da jeg ammet og reagerte på nikkel, noe jeg aldri gjør ellers. Å kutte ned på melk, hjalp veldig på magesmerter.

Skrevet

Hmmm drikker ikke melk, men har det jo i matlaging og spiser en del brunost.... kan jo prøve på det.

Må jo si, at ingen av mine barn har noen gang vært plaget med kolikk eller luft i magen, uansett hva jeg har spist.

Skrevet

Sånn har det vært med mine også. Aldri ett snev av kolikk og kun reaksjon da jeg spiste purresuppe. Vi har nok tatt støyten vi mødrene i stedet:) Greit nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...