Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Til nå i svangerskapet har jeg ikke en eneste sykedag relatert til svangerskapet. Har nå to uker igjen før perm, og kjenner jeg har gått litt på veggen. Det er ikke sånn at jeg kan sette fingeren på en bestemt plage, mer alle de små til sammen. Bekkenet krangler, sover utrolig dårlig, kaster opp på kveldene, vondt i hender/føtter pga vann, masse kynnere og på toppen av dette nå også bihulebetennelse. Kvier meg veldig for å syte til legen, men holder ikke dette ut så veldig mye lengre. Er jo helt ubrukelig som mor på ettermiddagene, og har veldig dårlig samvittighet overfor jenta mi. Dere andre som har blitt sykemeldt....hvordan går man fram? Spør man bare, eller er det legen som må foreslå det? Min lege pleier ikke spørre meg om hvordan formen er engang når jeg er på kontroller.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Tror faktisk ikke legene har lov til å spørre / forslå sykmelding lengre. Jeg (fikk råd her inne) laget meg en lapp med alle mine plager på. Tok det opp med legen. Etterpå sa jeg at jeg lurte på om han kunne skrive ut sykmelding til meg og da gjorde hun det. Hun sa ikke noe om det og var i ferd med å si hei og adjø da jeg tilslutt mannet meg opp å spurte... Så jeg hadde bare spurt jeg.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Jeg bare sa det som det var jeg, at jeg slet masse med ryggen og hadde vondt, knapt sov om natta og var fullstendig utslitt- og da mente legen selv at det nok var greiest at jeg fikk en sykmelding så det ikke ble verre og jeg kunne få behandling. Jeg spurte om jeg kunne få aktiv sykmelding osv, siden jeg hadde lyst å jobbe litt, og hun sa det var opp til meg. Helt mot slutten ble jeg helt sykmeldt, uten videre dikkedarer, men så så hun jo også hvor vondt jeg hadde det når jeg var på kontroll.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Jeg var sykemeldt i fem måneder i mitt svangerskap.. Hadde ingen sykedager de fire første månedene av svangerskapet, men så sa det bare stopp.. Hadde lavt blodtrykk, og ble svimmel og fikk besvimelsesfølelser i møter osv.. Det fungerte bare ikke.... Legen min spurte meg hvordan jeg følte meg, og jeg fortalte... Da sa hun at hun ville rådet meg til å sykemelde meg ut svangerskapet, men at jeg måtte bestemme selv..
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Jeg føler meg skikkelig utslitt for tiden, vondt i bekkenet og ryggen, sover dårlig og har sinnsykt masse å tenke på for tiden. Dette sa jeg til legen når jeg var der og hun foreslo at jeg ble sykemeldt 50% i 2 uker for at jeg skulle få slappet litt av. Sa at det ville jeg gjerne prøve. Ble faktisk utrolig lettet da hun sa det selv, er ikke den som syter og klager. (dette sa jeg og)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå