Zitro Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Altså måler feber skikkelig før dere ringer foreldre? Eller måler dere hvis barnet ser litt pjuskt ut? Ble sykt overrasket denne uka da jeg henta min sønn og så tvert at han var skikkelig syk.Hele gutten lyste at han holdt på å gå i gulvet liksom... Kom hjem og målte tempen til 40,6. Ingen hadde ringt eller nevnt at han var syk... Synes det er veldig dårlig av dem ikke oppdaget at mitt barn var så dårlig :-(
LadyLuck & Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 der jeg jobba før plaide vi å ta tempen på de om almenn tilstandern var nedsatt og de føltes varm/slapp
mamman til to gutter Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Jeg har opplevd at de har ringt og sagt at nå har han feber og bør hentes, men også at de ringer rett og slett fordi han ikke virket i form i det hele tatt (fant ut i etterkant at de den gangen hadde fryktet han skulle kaste opp når som helst selvom de ikke nevnte det for meg). En annen gang målte samboeren min nesten 40 i feber en times tid etter han hadde hentet han i barnehagen, men da hadde nok feberen kommet veldig plutselig, for samboeren min hadde heller ikke merket noe spesielt på verken formen eller temperaturen så lenge de var i barnehagen. Jeg syns det viktigste er at de følger med på hvordan formen hans er og at de ringer hvis han ikke er i form, om han har feber eller ikke er egentlig ikke så viktig hvis han uansett ikke orker å være med på noen ting i barnehagen.
Gjest Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Små barn justerer ikke temperaturen like godt som voksne , så de kan plutselig få høy feber på null komma niks. Sønnen vår er slik. er ofte derfor de får feberkramper etc. Sambo kunne leke som normalt / sitte å leke på gulvet da han var liten, og plutselig falle om i feberkramper. Så det kan kanskje vært noe slikt som skjedde sønnen din? Er enig i at det ellers er dårlig om de ikke hadde oppdaget det. Jobber ikke i barnehage da, men tok meg friheten i å svare likevel
skulle så ønske... Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 I bhg der jeg jobber har vi fått beskjed om å ikke måle temp på barna. Dette er fordi at det er ikke den som skal avgjøre om barnet kan være i bhg eller ei. Det er allmenntilstanden som skal avgjøre. Men vi måler allikevel i de tilfellene hvor vi ser at barnet er "pjusk". Det er for å ha litt kontroll. Feber er et vanskelig tema.
Panterjenta85 Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 jobber i barnehage og syns det med sykdom er utrolig vanskelig. Er barnet tydelig sykt er det lett å ringe foreldre. Enten det er omgangssyke eller influensa med feber o.l. Men når barnet er litt pjuskt. Kanskje vi måler temperaturen og den er rett rundt 38. Ja da er jeg alltid usikker. Hender ofte vi ringer og prater med foreldrene. Samarbeid er viktig. Forteller at barnet nå på formiddagen har virket litt nedsatt, men at vi kan se an dagen og la barnet sove formiddagsluren først. Eventuelt om barnet har sovnet allerede kan vi si at det ikke haster med å bli henta, men at vi ringer når h*n våkner. Det jeg tror det største "problemet" kan være er når samarbeidet og tilliten mellom ansatte og foreldre ikke er på plass. Da føles det rett og slett pinlig å måtte prate med foreldrene på telefon. Kanskje det også kan føre til ansatte som heller lar vær å ringe? Men jevnt over tror jeg de fleste barnehager er veldig obs på sykdom for det er ikke større smittekilde enn et sykt barn! Oi kom på et tilfelle hvor vi som regel ikke ringer. Det er om barnet på ettermiddagen virker pjuskt og vi vet ca tidspunkt det pleier å bli henta (og det er rett rundt svingen). Da har vi stort sett alltid tid til å la barnet være i ro og med en "egen" voksen fram til det blir henta. Blei litt rotete, men sikkert mulig å forstå.
Panterjenta85 Skrevet 8. februar 2010 #8 Skrevet 8. februar 2010 glemte å si at i siste tilfelle prater vi så klart med foreldrene om hvordan formen til barnet har vært på ettermiddagen. Og kanskje tilogmed er så "frekke" at vi foreslår at barnet er hjemme neste dag om h*n ikke blir merkbart bedre utover ettermiddagen.
melkekua™ Skrevet 8. februar 2010 #9 Skrevet 8. februar 2010 Selvfølgelig måler vi alltid om barnet ser syk ut og er varm.
Simply Skrevet 8. februar 2010 #10 Skrevet 8. februar 2010 De er veldig flinke til det i bhg til mine barn. De ringte meg rett før jul og fortalte at datteren min hadde kjentes så varm ut, så de hadde målt. Da hadde hun hatt nesten 39 i feber, men hun var i form. Virket ikke syk men de hadde bare kjent at hun var så varm da de hadde fått en kos av henne. De ringer også hvis de føler at barna ikke er helt i slaget. Det har hendt en gang at de har ringt og sagt at minsta ikke virker helt i form, men så har det vist seg at hun bare var litt sliten (dette var en fredag). Så de er ganske så vare på allmenntilstand og feber i bhg deres og det synes jeg er veldig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå