gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 de som passer på barna i barnehagen har den daglige omsorgen for barna. selvfølgelig skal dem tørke neser!!? jobber i barnehage(hvor tørker maaange neser vær dag) og der skjemmes jeg virkelig om noen barn har mye snørr når de blir henta. d skal de ikke ha, ihvertfall ikke stivnet snørr.. man skal ta bort snørra FØR den stivner,... Kjenner jeg faktisk blir litt irritert på de som svarte på et innlegg på barnehagedebatten. Eller er det bare jeg som tenker sånn? Hva synes dere er "greit"? http://www.dinbaby.com/forum/thread/141396861
Tommage♀♂ Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Har ikke lest den andre tråden, og gidder ikke heller. Er barna inne og leker bør de ikke ha snørr. Ute kan de det.
mamman til to gutter Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 At det av og til er litt stivnet snørr under nesa syns jeg er helt greit, men de mengdene som det tydligvis var i det innlegget syns jeg ikke er greit. I "vår" barnehage har de esker med papir hengede på veggen i alle rom og ute sånn at det er litt for dem å ha papir tilgjengelig når neser må tørkes sånn som de jo må hele tiden i en barnehage.
Lolisen Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Jenta vår har både smørr og matrester i ansiktet når vi henter henne. Hver dag. Hun ene ansatte syntes det er sjarmerende. Greit nok det, men jeg tror det er ubehagelig for vesla å ha størknede ting i ansiktet hele dagen.Jeg ville hvertfall følt det ganske ubehagelig å gå sånn.
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2010 jeg sa fra til mitt barns barnehage om dette. hadde matrester fra både 1. og 2. måltid i ansiktet +snørr. tok det veldig rolig opp med dem og det ble så mye bedre :)
It's all about me Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Er det ingen som ser snørren til guuttungen på 3.5 går han selv bort til noen og sier ifra. Å falle og bli møkkette på henden og ha snørr under nesa er til tider verdens undergang for han, ha ha. Men bortsett fra det så hadde jeg ikke brydd meg om jeg hentet dem med snørr nå og da, nesa renner jo som en åpen kan til tider. Men hadde det vært en vane hadde jeg sakt ifra. Ikke bare er det ubehagelig, men de blir jo lett såre.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 Vi har også vært misfornøyd med akkurat dette, lenge.. Synes de bør kunne holde ungene rene før og etter måltid, og tørke snørr! Det er jo ikke bra eller verdig å gå rundt med mat og snørr i ansiktet. Unger eller ei.. Skal ta det opp neste gang vi opplever det, for det er jo ikke bra nok.
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2010 Nybakt tobarnsmamma <3 gjør det!! det blir bra, og bare ikke vær så sint, vær mer lei deg:) det var ihvertfall sånn jeg følte det, jeg ble skikkelig lei meg.. men som sakt alt veldig bra nå, ungen stortrives og har alltid gjort det!
2søtesmåh Skrevet 8. februar 2010 #9 Skrevet 8. februar 2010 Vi sliter med å holde 2,5åringen "ren" hjemme..Han sikler enda en del, og er som søstera konstant snørrete..Men ikke forkjøla..(slik var hun også frem til ca 3,5)....SNørra kommer og vi tørker, men han blir fryktelig sår..Og bare kom med "Myk klut, lunket vann og smør med fet krem"... Vi GJØR det, men 5 min etterpå er det ny snørr samt snørr som har tørket under nesa..Og da BLI han sår om vi tar det på nytt igjen..Kleenex med balsam eller lunket klut...Han KAN å snyte seg selv, men blir ikke helt bra,alltid, men han gjør nå det..OG det synes vi er fint..VI kan ikke løpe bak HELE tiden med kluten, så når vi henter i barnehagen med snørr, så skjønner vi de så godt.. MEn nå er matrester og lignende vekk da, så vil tro gutten min er spesielle når det kommer til snørr::..Men tenker, om det er 2 eller 3 til på småbarn med samme nese, så skjønner jeg at snørra må få "gå sin gang"; hos flere....Er enig i at man vasker før og etter mat, og ta en skikkelig vask i forbindels emed bleieslutt..Ut over det, får man ta det når "det passer seg"..... Altså, dere må bare innse at snørr er MEGET vanlig blant småbarn..OG noen er faktisk snørrete 24/7 i en periode av livet , uten at de er syke...Da KAN man ikke ha de snørrfri..Det er umulig..Tro meg....Og som sagt, da kan ikke barnehageansaatte gå rundt og tørke alle barna hele tiden..Selv om ditt barn bare er snørrete når hun/han er syk, så er det ALLTID noen som er snørrete.Og de VET at noen hjelper det ikke og tørke. .... Men igjen, enig i at skitt og matrester bør taes, såfremt ungen ikke er ute når man henter og derfor skitten...Eller sitter ved matbordet:o)
Bunnies by night Skrevet 8. februar 2010 #10 Skrevet 8. februar 2010 I disse snørretider må jeg ærlig innrømme at poden i helgene ofte rekker å få størknet snørr under nesa både i tide og utide;) Så nei - jeg hadde ikke reagert hvis han hadde det i barnehagen - eller jo - hvis det var tykt, grønt slim som lå som to pølser nedover - så hadde jeg reagert! Men blank snørr som stivner - det hadde jeg ikke hengt meg opp i. Da synes jeg det er verre med unger som omtrent har åpne sår under nesa - fordi man har drevet hardhendt overdreven tørking! For øvrig er poden fri for snørr og matrester når jeg kommer og henter han i barnehagen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå