Gå til innhold

Er det mulig å ha FOR god hørsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstesnupp er snart 4 år og har fortsatt relativt dårlig språk. Bhg lurer på om hun kan høre dårlig, men det er jeg helt sikker på at hun ikke gjør. Jeg lurer derimot på om hun kan ha for god hørsel.... hvis det er mulig? Hun klager ofte på vondt i ørene hvis det er mye lyder o.l. Klapping f.eks ser ut som gjør henne skikkeliog vondt:( Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange barn er vare/redde for høye lyder og opplever det som ubehagelig. men at det skal ha noen påvirkning på språket har jeg ikke hørt om.

Skrevet

Da har hun nok antageligvis en hørselsskade. Det mener min mann, som har lært mye om lyd og ørets anatomi gjennom studiet sitt. Lav smertererskel for lyd tyder vanligvis på det.

Hun kan jo også ha en fobi for høye lyder. Det har min eldste datter.

Skrevet

ofte de med Down sydrom reagerer høye lyder. så ja, det trur eg er mulig.

Skrevet

Ja,det går..snakka med en venninne og hennes søster,måtte klype seg i nesa hele tiden,og mora syns det var en rar ting å gjøre og gikk til legen.det viste seg at jenta hørte FOR GODT,så ho kløp seg i nesa og "blåste igjen" på en måte,fordi ho hørte for godt..

Skrevet

Hei ! det med språk kan jeg ikke svare på...

Men, har selv ei jente på 5 år som ALLTID har vært veldig vàr på lyd.. Helt fra hun var baby.

Da hun var liten bare gråt hun når ting var høyt, etter som hun blei større klarte hun å si hva det var og sa hun fikk vondt i ørene...

Vi kjøpte oss øreklokker til henne vi... Som hun har brukt på kino, teater og andre ting med høy lyd.... Hun har ikke brydd seg om andre hat kikket på henne. Tror bare hun synes det er godt å få dempet lyden.

Vi har vært på sjekk på sykehuset. Det tok de tre forskjellige hørselstester... Og det viser seg at hun hører dårlig på det ene øret... De gjør ingenting med det nå, for hun kan vokse det av seg...

Så frem til da må hun bare "skjermes" for de høye lydene....

Skrevet

Min lillebror har 50 % nedsatt hørsel, men er veldig var på sterke lyder! Han klaget også på høye lyder som liten og snakker fortsatt ikke helt "rent" i en alder av 13. Han hører feks kun 1 av tre konsonanter når de kommer etter hverandre (f.eks skrape) og har måttet lære at de andre konsonantene er der utifra logikken i setningen.

Tror en hørselskade kan fungere på noen frekvenser imens andre ikke blir dempet... hvis du skjønner? Altså noen lyder i en viss tonehøyde blir ikke dempet, imens alt annet blir dempet som om man hører i vann. Ville helt klart ha sjekket hørselen hennes hos spesialist, så hun får den hjelpen hun trenger for å kunne føre normale samtaler, hvis det er en hørselskade.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...