Piipii Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Vi har liksom aldri hatt noen spesiel greie når det gjelder måltider i helgene, men så satt mannen og jeg å snakket om å kanskej skulle gjøred et litt koselig sammen med barna. Vanligvis har vi laget oss noe godt etter at barna har lagt seg, men nå har de blitt 2,5 år og nesten 5 så har lyst å gjøre slike ting sammen med dem:) Hvordan gjør dere det? Og når spiser dere sammen med de?
mamman til to gutter Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Vi har en sønn på 2,5år og siden han begynte å spise middag sammen med oss har vi stort sett alltid spist middag med han også i helgene. Vi spiser middag til samme tid som på hverdagene (dvs i 17-18-tiden, har Fantorangen og barne-tv begynt, så pauser vi det til vi er ferdig med å spise). Nå når han er så liten spiser vi på kjøkkenet som vanlig, men jeg husker fra jeg var liten at det var veldig stas å spise ved stuebordet foran tven på lørdager, så det kan nok hende vi begynner med det samme når han (og han i magen) blir større og ikke søler så mye som nå. Det hender en sjelden gang at vi spiser etter han legger seg, men da får han noe han syns er veldig godt som ikke vi syns er så godt før han legger seg (feks pastapose fra toro som av en eller annen mystisk grunn er veldig stas...).
Tommage♀♂ Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Mine er 4 og snart 3, vi koser oss med pizza eller annet godt som ungene liker. Da får de lørdagsgodt mens jeg lager ferdig maten, så dekker vi salongbordet og spiser foran tv. Dette har vi gjort siden minsten var 1 tror jeg=)
Frk Vims Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Vi spiser med hvertfall de to største ungene (9 og 12 år) på kvelden foran Tv på lørdag og søndag. Det er også meningen at nestminste på 4 1/2 skal være med, men han er noen kvelder så trøtt at han sovner (Spiser i 7 - halv 8 tiden). Minsten på 8 mnd legges først. Nestminste la seg før kveldskosen fram til i høst. Koselig for de store unga at det er rolig når vi skal spise! (Hehe, og kanskje spesielt for mor også, som mater uroskråka på snart 9 mnd sammen med sin middag ellers i uka!)
Frk Vims Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Nei, ikke lørdag og søndag, men fredag og lørdag mener jeg!
Alba44 Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Vi spiser stort sett alltid middag sammen i 18-tiden. Noen ganger litt tidligere søndager.
Ugl@ Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 Vi har alltid en tradisjonell søndagsmiddag som ofte tar litt tid å lage, med dessert, og så har vi ofte kake/ bakverk til kaffen på søndagene. Lørdagene har vi grøt på dagen, og endel kvelskos som feks nachos på kvelden, fredagskveldene har vi gjerne taco, biffsnadder, pizza, kyllingfilè og annen kose mat.
-------- Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Stort sett spiser vi noe kosemat som sønnen bestemmer på fredagene. Han fyller 5 år om kun kort tid. Dette er taco, pizza, pølse med pommes frites osv. Ofte har vi grøt eller pannekaker på dagen på lørdagene også lager jeg og mannen et eller annet godt, som sønnen ikke liker om kvelden når han er i seng. Søndagene har vi "typisk" søndagsmiddager, som stek, koteletter osv. Og da noen ganger med dessert, men absolut ikke alltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå