Gå til innhold

Kanskje gravid...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hatt 2 MA'er i 2009 og nå trodde jeg at jeg hadde en SA. Tok nemlig en test to dager før jeg forventet mensen. Først var det ingen ting. Men da jeg gikk inn på badet igjen, en halv time senere, så var det en kjempe svak linje der.

Tok en test en dag senere også og så en igjen etter tre dager. Det ble svakere test linje for hver gang. Så fikk jeg litt spotting dagen etter og var sikker på at nå var det en SA. Har fortsatt å komme ut "gammelt" blod siden det. Og hadde sterke mensaktige smerter i to dager. Det har holdt på i nesten to uker nå.

Så i går tok jeg en ny gravi.test. Den var positiv. Ingen tvil. Streken kom opp med en gang. Dessuten har jeg begynt å merke symptomene som helt rødbrune brystvorter osv. Så om jeg ikke er gravid nå så tror i hvert fall kroppen det.

Er kjempe skummelt. jeg var sikker på at det var SA og tenkte at i alle fall ikke tok så lang tid før det skjedde denne gangen (var 10+2 og 11+5 de siste gangene). Skal ringe til gyn.avd. i morgen å få meg en ultralyd. Men jeg merker at jeg er veldig redd for å bli skuffet igjen.

Var jo sikker på at det ikke hadde gått denne gangen heller, men har bare tatt to dager for å motvillig bygge opp håpet igjen.

Beklager lang tekst, trenger bare å "si det" til noen.

Fortsetter under...

Så spennende...!!! Hvordan har det gått med deg på UL? Det kan jo gå riktig bra selv om du har spottet litt. Samtidig skjønner jeg redselen din - og kjenner meg igjen i den. Er 4+6 idag men klarer ikke å kjenne noen glede. Reagerte på resultatet av hcg-verdiene med å storgrine...for plutselig gikk det opp for meg at jeg nå risikerer en ny abort - og det vet jeg ikke helt om jeg vil takle...Samtidig er det jo bare å brette opp armene - ingen lodder - ingen gevinster....

Det var ikke så veldig mye positivt å få ut av det synes jeg. Legen sa at det var en foster sekk der, men at den var litt liten i forhold til min siste mens. Han sa at han ikke kunne si noe sikkert og at jeg må komme tilbake om to uker for ny UL.

Jeg ble kjempe lei meg og synes det var forferdelig. Jeg kan ikke se noe bra i dette. Jeg tror det er enda en MA.

Jeg ville så gjerne få et definitivt svar med en gang.

Men så må jeg vente to uker og da kanskje bli kjempe skuffet igjen og føle meg lurt. For det blir jo til at jeg håper litt på at alt er fint, selv om jeg er så negativ.

Stakkars deg, det er helt forferdelig å ikke vite hvordan det skal ende. Men ikke gi opp håpet. Ofte er man litt kortere på vei enn man tror, og da er det logisk at fosterutviklingen henger litt etter forventet størrelse.

Jeg har tre aborter bak meg, og dette er fjerde forsøk. Første halvdel av dette svangerskapet var helt forferdelig, jeg mistet oppi hodet mitt mange ganger. Hadde blødninger og var sikker på at nå hendte det igjen, fikk påvist rhesus-antistoffer som kunne gjøre fosteret veldig sykt men som viste seg å være falskt negativt resultat osv. Var helt knust hver eneste gang, gråt så tårene spratt, men så slapp jeg med skrekken, og her sitter jeg nå med stor mage i uke 25. Så ikke gi opp før det er fullstendig over, you'll never know... :)

• 2 uker senere...

Har vært til ultralyd igjen i dag. Og det ver noen der inne. Fikk høre hjerte! Men det jeg er vist 3-4 kortere på vei enn det jeg trodde.

Jeg skjønner ikke hvordan det kan skje, men men.

Skal tilbake om 2 uker for ny UL. Det er jeg veldig glad for, fordi de siste gangene har fosteret sluttet å utvikle seg akkuratt der jeg er nå. Håper alt går bra denne gangen!

Fantastisk gode nyheter - hurra for deg! :) Og for oss som har opplevd å miste noen ganger, så spiller det vel ingen rolle å være er kortere på vei enn antatt, så lenge hjertet banker. Det må ha vært deilig å få bekreftelse på at alt fremdeles er ok. Veldig fint at du får tett oppfølging med UL, det hjelper å få oppdatert info med jevne mellomrom.

Annonse

Ååååå, så kjekt å lese at du fikk høre hjerteslag på UL!!! På onsdag er det min tur....er forsiktig optimist, men hadde en liten blødning 5+2 Har hatt fine hcg-stigninger etterpå (målt 3 ganger) så det er visst noe der inne.... Har også mistet 4 ganger omtrent der jeg er nå (7+0) så... Skumleuka...!!!

• 2 uker senere...

Forferdelig Anonym...veldig lei meg på dine vegne nå...!!

Dette er urettferdig - det har du helt rett i!!!

Selv har jeg mistet fire - og jeg jobber ennå med å ha tro på at det ikke trenger skje den 5. gangen også... Men - nå har jeg snart kommet til uke 11 og lenger enn noen gang....så må vel snart begynne å tro på dette.

Uansett - det hjelper ikke deg nå...håper du har masse støtte og omsorg rundt deg - du trenger dette nå! Og med 3 aborter har du krav på utredning. Kanskje du bør gå på medisiner ved neste graviditet? Selv går jeg ennå på progesteronstøtte og blodfortynnende medisiner. I tillegg til akupunktur og noe homeopatiske medisiner for å minske sjansen for abort.

Trøsteklem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...