Gå til innhold

Forlenge sykemelding, utnytter jeg systemet eller er det greit å be om noen flere dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forrige uke var jeg sykemeldt pga kraftige hode/nakke smerter. Måtte spise paracet daglig for å overleve dagen og natten.

Rett før helgen ble jeg kraftig forkjølet. Har ligget i senga med opp mot 39 i feber i tre dager og en påbegynnende bihulebetennelse og ørebetennelse. Spiser igjen paracet for å sove og overleve dagen.

Snakket med legen min på fredag og hun sa jeg kunne få forlenget sykemeldingen min i morgen hvis jeg ringer henne.

Formen er helt klart oppadgående, men jeg føler meg ikke helt frisk. Jeg har ikke lenger smerter i bihulene eller ørene, men jeg går med konstant dotter i øra og hører ganske dårlig. Er også veldig sliten.

Hva skal jeg gjøre i morgen? Gå på jobb eller be om noen flere dager sykemelding?

Jeg er forøvrig 23 uker på vei og har fått beskjed av legen om å ta det litt med ro.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bli hjemme uten dårlig samvittighet! God bedring!

Skrevet

Mange går på jobb for tidlig, redde for å være til bry. Ta deg denne ekstra dagen hjemme og bli frisk :-)

Skrevet

Fortell det du har skrevet her til legen.

Skrevet

Spør legen din du, er jo uansett legen som bestemmer om du skal sykemeldes lenger eller ikke. Ut fra hva du skriver høres det vel ikke akkurat ut som snylting å bli hjemme et par dager til (særlig siden legen har sagt at du skal ta det litt med ro)

Skrevet

Be om sykmelding noen dager lengre, ikke bra å spise så mye paracet når du er gravid vel?

Skrevet

Jeg snakket med legen min på fredag og hun sa det ikke var noe problem å forlenge sykemeldingen basert på det jeg fortalte henne da.

Hun liker ikke at jeg spiser så mye paracet, det liker ikke jeg heller, men hva f... skal man gjøre? Bihulebetennelse er så sinnsykt vondt. Hele hue sprenges i filler hvis jeg bøyer meg ned til sønnen min for å hjelpe han med noe eller bare å gi ham en kos på sengekanten...

Tror nok det blir en telefon til legen i morgen etterfulgt av en "jeg har forferdelig dårlig samvittighet" telefon til sjefen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...