Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Man får samme lønn som man ville fått om man jobba vanlig, ikke sant?
♡ A & E ♡ Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Har ikke hørt at det blir noen endring i lønn nei (ihvertfall ikke fra å være sykemeldt til å bli aktiv sykemeldt...)
Smyrte Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Ja, du får full lønn, men det er Nav og ikke arbeidsgiver som betaler :-)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2010 Supert =) Aldri vært borti dette før, så visste ikke åssen det fungerer =) Takk takk =)
Gjest Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Mener du at NAV betaler uansett ved aktiv sykemelding. Kan ikke arbeidsgiver forskuddsbetale i slike tilfeller??
♡ A & E ♡ Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 enkelte arbeidsplasser forskuddsbetaler og andre gjør ikke. må nesten høre med arbeidsplassen din
Gjest Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 Arbeidsplassen min forskuddsbetaler. Spørsmålet mitt er om de gjør det uansett hvilken sykmelding man får? Altså også ved aktiv sykmelding? Utfra svar før i tråden, virket det ikke slik. Og det syntes jeg var rart.... Lurer fordi arbeidsgiver oppfordret meg til å få aktiv sykmelding. Og jeg vil ikke miste feriepenger, dersom NAV da betaler... hehe
♡ A & E ♡ Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Har ikke hørt noe om at nav nå skal begynne å betale nå altså, men tør ikke si hundre prosent!
Smyrte Skrevet 7. februar 2010 #9 Skrevet 7. februar 2010 Arbeidsgiveren min forskutterte da jheg var gradert sykemeldt i svangerskapet. Den aktive sykemeldingen forskutterte de ikke. Men jeg vet jo ikke om det er fordi det ikke er en mulighet.. Jobber på en liten arbeidsplass der de måtte ansette en ny heltid for å dekke mine arbeidsoppgaver, så å legge ut for min fulle lønn var neppe aktuelt uansett :-)
Smyrte Skrevet 7. februar 2010 #10 Skrevet 7. februar 2010 http://www.nav.no/1073745140.cms Aktiv sykemelding skal jo søkes om og godkjennes av Nav. Det er jo ikke tilfelle med gradert/full sykemelding, så noe forskjell må det jo være hva betalingsansvar angår? Men nå er jeg nok for trøtt til å dobbeltsjekke om resonnementet mitt høres fornuftig ut, så beklager på forhånd om jeg er helt på jordet ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå