Gå til innhold

Hva var vitsen med å gi meg en halvgod sangstemme når...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun fisker ikke etter komplimenter. De eneste komplimenter som teller når man lever av eller håper på å leve av sin kunst, er at noen er villige til å betale for det man gjør, evt. gi en priser.

Dette er nok kun et hjertesukk.

Skrevet

Jeg har vært på dib i mange år, og har hørt litt av musikken din tidligere. Jeg fikk ikke følelsen av at dette var et komplimentfiskende innlegg iallefall :-)

Jeg tror jeg skjønner veldig godt hva du mener ang stemmen din. Om jeg skal være ærlig, synes jeg du er flink til å synge, men som du selv sier, det er det mange som er. Jeg tror kanskje stemmen din ikke har særpreg nok, at den ikke utmerker seg på et vis. Du KAN å synge, du synger klokkeklart og rent, men det gjør jeg også. Og jeg kommer nok aldri til å bli noen hit :-)

Men, igjen. Som Mom2two sier, det er maaange artister som ikke har en stemme som er fasjonabel. Madonna, de norske artistene som har blitt nevnt her, er virkelig noen av dem. Jeg har aldri fattet hva som gjorde at Madonna ble så verdensberømt, for dama er da jaggu ikke kjempeflink til å synge. Men hun har vel hele pakken da, det er vel rett og slett det som gjør det.

Jeg har en tendens til å falle for artister jeg kjenner igjen med en gang jeg hører de på radioen, selv om jeg ikke har hørt sangen før. Altså stemmer med særpreg. Og da kan jeg nevne Robbie W, Mariah Carey (De gamle sangene) Withney H, og resten av den gata der.

Men det jeg mener er at om du kjemper nok, vil det nok, så kan du bli en hit du også. Veien blir sikkert litt tøff, men stå på!

Klem

Skrevet

Jeg ble nysjerrig jeg nå,så måtte inn å se :)

Syns du er kjempeflink jeg Monajenten:)

Skrevet

TUSEN TAKK for ditt gode svar, Mama Dooh, du skjønte akkurat hva jeg mente!

Og ja, dette var et hjertesukk og langt i fra noe fisking etter komplimenter. Jeg skjønner ikke hvorfor det aldri går an å skrive ting som dette uten at det må bety at man fisker.

Men til dere som er nysgjerrig...opptaket på bloggen er ikke noe bra, gå heller inn på nrk.no/urort og søk på Monajenten, det er det ihvertfall opptak i studio, og det er det beste som ligger på nettet...

Skrevet

Nå har jeg hørt på de 4 sangene der inne,syns du er kjempeflink jeg:)

Du er en "Brandi Carlyle type" :)

Skrevet

Monajenten:

Ikke bry deg om visse surmaga damer her, er noen nick som alltid utmerker seg ved å svare surt/negativt. Og så har du alltids de som er missunnlige på den responsen du får her inne, for du er populær her. Og det er du for at du er ei så snill og god jente.

Videre til å svare på innlegget ditt. Jeg må si meg helt enig med Mama Dooh. Du er kjempeflink til å synge og kan sikkert med masse masse jobb tjene penger på det. Men det vil være mye jobb, for som du sier det er mange som er flinke. Og det er ikke alltid det er nok å være flink, man må ha det ekstra. Men så om du ikke har det ekstra i sangstemmen din så har du det i personligheten din. Og derfor tror jeg at du vil kunne lykkes hvis du jobber hardt nok for det.

Ps. Søstern min ble kjempeglad for støvlettene:D

Skrevet

Jeg er enig med blåbærpaien her, stå på for det du tror på! Har du troen på deg selv, går det meste skal jeg si deg.

Og til de andre surkjerringene over her:

Jeg vil bare fortelle dere hva JEG synes om meg selv: Jeg er en jente med MASSE sjarm, og så er jeg vanvittig snill. Ikke så pen, men har veldig pene øyne. Og ikke nok med det, jeg har rompa til en 17 åring :-) I tillegg er jeg fantastisk stilig på håret, og jeg synger vakkert i dusjen.

Skrevet

Bluberrypai: Tusen tusen takk, så søt du er! Nå ble jeg glad:-) Og så bra at søsteren din ble glad, håper de passer:-) Beklager at jeg sendte dem så sent:-/

Mama Dooh! Fantastisk! Det er sånn det skal være, man må få lov til å være fornøyd med seg selv uten at andre skal komme å klage på det!

PS: Jeg tar gjerne imot rumpen din;-)

Skrevet

Her er det ikke lov å være fornøyd med noe, skal du vite. Da er du oppblåst, selvgod og ekkel. Jeg er fornøyd med mye jeg, men det er da jammen meg ting som kunne ha vært bedre også. En ting som er sikkert, er at om jeg tar en del av meg som jeg er misfornøyd med, og sammenligner det med alle andre mennesker, så kommer jeg sikkert ikke værst ut alikevel. Det er trøsta :-)

Og det ER lov å feks synes at man er flink til å synge. Jeg synes jeg synger ganske så pent selv, til å være en vanlig mamma. Men hest skulle jeg ha sagt at jeg er helt forferdelig, og ALDRI nevnt for noen at jeg faktisk liker meg selv.

Skrevet

Skjønner veldig godt hva du mener. Jeg har selv blitt "slaktet" her inne pga. dårlig selvtillit, så jeg lurer på hva som egentlig er lov.....

Du virker ihvertfall som en super jente, og jeg takker så mye for svarene dine! :-)

Skrevet

Ja man kan da virkelig begynne å lure. Ikke lett å skulle gjøre alle til lags :-p

De som skriver teite ting som spaaaar meg, og du fisker etter komplimenter, må jo ha en utrolig dårlig dag selv. Jeg fatter ikke gleden noen kan ha med å skrive slikt.

Og anyways, OM du hadde fisket etter kompimenter (Noe jeg ikke tror var hensikten) så ser jeg da virkelig ikke det gale i det. Noen ganger har vi da behov for litt skryt, jeg sier jo feks ikke til mannen min at jeg føler meg fæl for at han skal bekrefte det. Hahaha, da vil jeg jo ha smiger så det holder :-)))

Skrevet

Vær glad du har en fin stemme! :-)

Jeg elsker også sang og musikk, men synger ikke rent engang! :-)

Tror det har mye med hva slags kontakter innen bransjen du "treffer", hvis du ønsker å gå videre.

NB! Siden jeg "kjenner" litt til deg, tror jeg ikke dette var ment som et "skryteinnlegg" - men for "utenforstående" kan det nok virke sånn. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...