Gå til innhold

Hva var vitsen med å gi meg en halvgod sangstemme når...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...sang og musikk er det jeg elsker aller mest å drive med?

Jeg mener - hva var poenget??! Da kunne den heller vært rævva dårlig slik at jeg ikke likte å drive med det, til tross for at jeg ikke ville vært foruten musikkopplevelsene jeg har "på cv´en" !

BLÆÆH!

*deppe*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halvgod stemme?? Synes du er kjempeflink jeg da!!!!

Du har ikke noen sanger lagt ut et sted da??

Skrevet

Ain`t life a bitch.... ;P

Skrevet

Umm, du har faktisk ikke en halvgod sangstemme, Monajenten. Jeg har jo hørt noen sanger, og jeg synes du har en flott stemme! Det mener jeg.

Jeg synes du passer til å synge sånne melankolske, rolige sanger med gitar eller piano.

Jeg har tenkt helt siden jeg hørte første sangen din at jeg kom til å se mer av deg, og jeg anser at jeg er relativt kresen når det kommer til musikk.

Så det så. Du mangler selvtillit, jente, ikke sangstemme.

Gjest splætt
Skrevet

Hva med Ole Paus? Ikke akkurat stemmen som er hans fremste våpen;)

Eller Marit Larsen, søt stemme, men ganske anonym, synes jeg - men fantastiske melodier:)

Mange som lever av musikk kan det uten å være fantastiske sangere. Enten ved å være entertainere, ha gode tekster eller gode melodier, eller rett og slett ved å synge med overbevisning.

Skrevet

hehe.....skjønner hva du mener.

her har jeg en helt grei stemme, men så sinnsykt med sceneskrekk at jeg ikke tørr å opptre noen plasser.

Har sunget solo i lag med koret 3-4ganger, men hver gang så har stemmen min dirret så at jeg har ikke vært fornøyd, å følt meg dritt dårlig etterpå.

Her jeg bor nå er det ingen kor som jeg vil synge i (enten veldig kristne kor eller så er det bare eldre) så jeg får vel nøye meg med å gaule når jeg er alene hjemme. å så synge masse til ungene mine :D

Jobber ikke med musikk da, bortsett fra når vi har sangstund på jobb :)

Skrevet

Du er søt da Mom2Two, og jeg er klar over at jeg har dårlig selvtillit, men her har jeg faktisk rett, haha! Jeg tror jeg bare må face the facts, jeg er ikke god nok.

Nå har jeg prøvd meg på Idol to ganger, X-Factor én gang og Norske Talenter én gang. Jeg kommer bare videre fra precastrunden, og så blir jeg dumpet. Ergo må jeg bare innse at sånn er det.

Jeg er enig i at stemmen min ikke er popstjerneish, men mer cafémusikk som jeg liker og kalle det, og jeg skriver jo sanger i sjangeren du nevner. Men jeg kommer jo f*** ingen vei. (Men jeg kan da alltids ta med meg gitaren og stikke over fjellet til deg:-P)

Jeg kjenner det faktisk litt bittert når folk kommenterer sangene mine med "wow så utrolig flink du er" for det er jeg faktisk ikke. Jeg er ikke noe wow. Jeg kan jo synge og synger sjeldent falsk, men jeg har ikke noe spesiell stemme. Det er mange som kan synge sånn som meg.

BLÆH igjen.

Skrevet

Vel, det er faktisk utrolig mange store stjerner som ikke har noen spesiell stemme i det hele tatt, Madonna f. eks.!

Men du må bruke det sterkeste kortet ditt da, synge det som fungerer, og det tror jeg er når du skriver sanger som passer stemmen din og har tekst som treffer. F. eks. synes jeg The One, har veldig nerve. Jeg synes faktisk man kan høre når artisten har opplevd det de synger. Det verste jeg vet er enkle tekster som ikke gir meg noe, spiller ingen rolle om vedkommende har stjernestemme da. Utstråling betyr også utrolig mye, synes jeg. Det har du.

Og ja, du er velkommen over fjellet når som helst!!!

Skrevet

Det er helt normalt å føle at man synger stygt. Du synger nok så fint, så.

Skrevet

Sukk, du er så søt når du sier jeg har utstråling<3 Jeg har kanskje det når jeg synger, for det elsker jeg. Og så bra at du liker "the one". Takk kjære<3

Kanskje jeg ikke skal gi meg enda da....hehe:-)

Jeg MÅ skrive tekster som betyr noe, det er jo da de blir bra som du sier. Jeg er helt enig med deg ang. det. Sånn som de som kun fokuserer på å få til skikkelig bra og fengende melodier, og så er tekstene krisedårlig.

Skrevet

Ja, jeg tror man gjør det best når man lager ekte melodier som er ting man lever seg inn i. Det blir ikke bra om man lager sanger for å fenge mange. Okay, kanskje man treffer fjortisene liksom, men tror ikke det er dem du i utgangspunktet du vil treffe?

Der jeg synes utrolig mange trår feil, er faktisk med engelsken. Språket blir liksom for enkelt. F. eks er Unni Wilhelmsen flink til å skrive gode melodier med nerve i, men engelsken hennes suger virkelig big time! Det blir liksom for banalt om du skjønner? Så skulle jeg skrevet sanger i den sjangeren, så hadde jeg virkelig satset mye på å lære meg litt mer avansert engelsk enn mange av de andre norske artistene. Et eksempel på en artist som greier dette er Natalie Nordnes.

Og nei, synes absolutt ikke du skal gi deg! Jeg synes du har sånn x-factor jeg altså. Det er liksom en pakke der, men du mangler en del på selvtilliten, så du må jobbe med den, og det er kanskje det vanskeligste?

Skrevet

SPAAAAAR meg!!!!

Dette er den største fiskingen etter komplimenter jeg har sett noen gang her inne!!!!

Hvis du hadde ment selv at du var så dårlig å synge, så hadde du vel ikke drevet om meldt deg på sangkonkurranser vel?!?!? Eller lagt ut "skrytevideo" på bloggen din?!

Herregud..

Hvis du vil ha skryt for stemmen din, kan du ikke bare spørre etter det da??

Skrevet

"The One" er kjempefin! Husker jeg hadde den på "hjernen":-))

Skrevet

På fisketur i øsende regn?

Skrevet

Er det mulig?! Skrev jeg noe sted at jeg var dårlig til å synge? Har jeg lagt ut skrytevideo? Nei, jeg meldte meg på en konkurranse.

Tror kanskje du bør la være å svare på ting du ikke har peiling på. Jeg vil ikke ha skryt for stemmen min, og jeg er i grunnen glad for at de som "kjenner" meg her inne vet såpass om meg til å svare ut i fra rett grunnlag.

Frekke kommentarer som det der er jeg ikke interessert i. Er det virkelig ikke lov å ha en dårlig dag uten at det betyr at man fisker?

Herregud rett tilbake.

Sender så en stor takk til Mom2Two som faktisk skjønner greia.

Skrevet

Ro ro til fiskeskjær, hvor mange komplimenter får vi der...?

Skrevet

Jeg er absolutt enig med deg ang. det med engelsken! Det er utrolig mange som er dårlig i engelsk som kunne ha gjort det mye bedre hvis de hadde jobbet mer med den biten. Selv er jeg kanskje ikke den mest avanserte i språkbruken, spesielt ikke i the one egentlig, men jeg føler jeg klarer å produsere tekster i en litt annen sjanger enn den typiske fjortishitsjangeren.

Skrevet

Snakk om å være stjerneeksempel på janteloven. Er det mulig å være så blåst!

Skrevet

Ja du har lagt ut skrytevideo på bloggen din..

Klart det er lov og ha en dårlig dag, men dette lyser det fisking av!!

Skrevet

Janteloven? Hæ?

"Du skal ikke tro at du er noe"...

Det er jo tvert imot det du gjør!!

Hvis ikke hele hovedinnlegget ditt er ironi da, noe jeg tror det er

Skrevet

Vet du, jeg orker ikke diskutere med deg. Jeg VET at jeg ikke har en fantastisk sangstemme, ergo jeg konstanterer fakta.

Men at du ikke tillater meg å ha en dårlig dag og skrive om det, vitner i grunnen om at du har lite empati.

Hvis jeg hadde skrevet at jeg hadde lagt ut en video og var fornøyd med den, hadde du sikkert syns det var tåpelig også. Så lenge det dreier seg om musikk, er det tydeligvis ikke lov til å være hverken fornøyd eller misfornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...