lengter daler ned i skjul... Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 det er tema i barnehagen til gutta! skjønner ikke hva de mener med NORSKE eventyr, men tenker eventyr generelt. Hva finnes mere enn konger og prinser...? HJELP, må ordne det imorgen!
mamman til to gutter Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Troll, bjørn og rev hvertfall:-) Askeladden...
LivetErEnLek Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Drager (kanskje ikke så veldig norsk). Du kan jo tenke på alle caprino filmene, revenka, veslefrikk osv. Kvitebjørn kong valemo, smørbukk, listen kan bli laaaang
Den heldige eier av ett barn Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Her er mange norske eventyr:) Per, Pål og Espen Bamse Brakar Bjørnen og reven De syv folene De tolv villender De tre bukkene Bruse De tre kongsdøtre i berget det blå De tre mostrene De tre prinsesser i Hvittenland Den grønne ridder Den rettferdige firskilling Den syvende far i huset Det blå båndet Dukken i gresset Gullfuglen Gullslåttet som hang i luften Hanen og høna Hjemmusa og fjellmusa Huldreætt Høna tripper i berget Kjerringa mot strømmen Kjetta på Dovre Kjetta som var så fæl til å ete Kvitebjørn kong Valemon Mumle Gåsegg Pannekaken Peik Presten og klokkeren Reve-enka Skrinet med det rare i Vesle Åse Gåsepike Veslefrikk med fela
lengter daler ned i skjul... Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2010 jeg er svensk jeg da, så jeg hr ikke peiling på de norske eventyrene! hehe! men drage... går det ann tror du?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 7. februar 2010 den heldige eier av et barn: kunne du nevne noen figurer i de eventyrene? jeg kjenner ikke til så mange av de )
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Når jeg tenker på det: bjørner troll prins/esse ulv elg konge narr rev
LadyLuck & Skrevet 7. februar 2010 #9 Skrevet 7. februar 2010 hakkebakke skogen, kardemommeby og til nød kaptein sabeltann er jo også norske eventyr.. må jo ikke være klassiske eventyr
Den heldige eier av ett barn Skrevet 7. februar 2010 #10 Skrevet 7. februar 2010 Per, Pål og Espen Bamse Brakar Bjørnen og reven De syv folene De tolv villender De tre bukkene Bruse De tre kongsdøtre i berget det blå De tre mostrene De tre prinsesser i Hvittenland Den grønne ridder Den syvende far i huset Det blå båndet Dukken i gresset Gullfuglen - Hanen og høna - Hjemmusa og fjellmusa . Mus Huldreætt - Hulder. Som er så skjønne:) Kvitebjørn kong Valemon - En hvit bjørn Mumle Gåsegg - Stor og sterk gutt Pannekaken - Pannekake. Peik- Konge, prinsesser og Peik. (noe ala Askeladden) Reve-enka - Rev, ulv, bjørn, katt, hare Skrinet med det rare i - Et skrin (pappeske) med en kurompe som stikker ut Ellers står vel de andre figurene i navnene, prinsesser, dyr, monster:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå