Gøril (210406) Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 deres har fått masse eksem/utslett rundt munnen, altså i ansiktet? Hun er flink til å skylle munnen og hun har ikke vondt i munnen eller utslett som vi ser. Hun bruker en del smokke og lepsyl.. fuktighet kombinert med astmamedisin så jeg kunne føre til soppinfeksjon i ansiktet.. vet dere hva jeg kan behandle utslettet med?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Hvis det er sopp så må du jo få noen for det,ellers synes jeg det er greiest ikke å smøre med noe. La det tørke ut. Men hvis det er sånn at huden sprekker må man jo smøre. Men tror du det kommer av sprayen? Er helt i munnen og på leppene en får sopp av Flutide,ikke på huden. Men hvis ikke det går bort må du jo nesten dra til legen. Frøkna vår har utslett i ansiktet nå,aldri hatt det før.Men trapper vi egentlig ned på sprayen så tror ikke det ha noe sammenheng.
Simply Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Aldri opplevd utslett på noen av mine barn, de bruker airchamber som dekker nese og munn så hvis det er medisinen så burde de fått det rundt munnen i så fall. Hvor gammel er barnet ? Eldste på 3,5 år har en sånn chamber som han kun har i munnen, men vil helst ha den som dekker både munn og nese siden lillesøster må bruke den typen.
Expat Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Hos oss var det direkte sikleutslett. Ble borte da sutten ble borte. Ellers kan det være fra mat også da! Tomat er en klassiker.
Gøril (210406) Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2010 Hun har aldri hatt utslett før og nå har hun det i ansiktet akkurat hvor chamberet dekker. Hun er snart 4 år (april). Jeg skal ringe lege i morgen.
Gøril (210406) Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. februar 2010 Vi og har mistenkt smokken og lepsylbruk som synderen her.. jeg famler litt i blinde så det var derfor jeg spurte om andre har hatt slike ting
Sylteflesk Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 Ja, vår jente er mye plaget med utslett rundt munnen hele vinterhalvåret, altså når vi bruker sprayen (flutide). Vi fikk beskjed om at det var viktig at hun drakk eller spiste noe (eller skylte munnen) rett etter sprayen, for å unngå sopp i munnen. Vi har vært nøye med det. Men utslett rundt munnen har hun altså hatt mye, så vi har begynt å vaske rundt munnen med en lett fuktig klut etter sprayen, for at ikke noe skal sitte igjen. Har også hørt av en dame på apoteket at de ofte får utslett rundt munnen av astmamedisinen. Vi smører også med krem hver kveld, enten a-creme eller exomega. Hun bruker ikke smokk og har aldri gjort det, men sikler en del, så noe fuktighet er det jo.
ano`num *17.03.10* Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Vi fikk beskjed på kurset om å vaske rundt munnen etter bruk av kammeret fordi det tok på! Vi har ikke vært flink tli å vaske vår. Kun når hun har fått det samtidig med måltid. Jenta vår har sensibel hud, men det sitter mer oppe på kinnene enn rundt munnen. Så hos henne tror jeg ikke det er pga selve medisinen. Det skal vaskes forsiktig. En skal ikke dra i huden! Mer klapp-vaske. Kanskje jenta di er en av de som reagerer på det?
ano`num *17.03.10* Skrevet 7. februar 2010 #9 Skrevet 7. februar 2010 Vi fikk beskjed på kurset om å vaske rundt munnen etter bruk av kammeret fordi det tok på! Vi har ikke vært flink tli å vaske vår. Kun når hun har fått det samtidig med måltid. Jenta vår har sensibel hud, men det sitter mer oppe på kinnene enn rundt munnen. Så hos henne tror jeg ikke det er pga selve medisinen. Det skal vaskes forsiktig. En skal ikke dra i huden! Mer klapp-vaske. Kanskje jenta di er en av de som reagerer på det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå