Gå til innhold

Dere med gutter....3 år og oppover.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva leker de med? Hva interreserer de seg for??

Vi har en som blir 4 år om 3 uker, og her går det i ishockey og fotball _dagen_ lang!!!!! Hele dagen skal han spille ishockey eller fotball..

Han kan leke med lego, men da leker han at de spiller fotball eller ishockey, eller at de står på snowboard.

Han eeelsker "trening", drakter, sko, køller, pucker, hjelmer, mål og alt som har med dette å gjøre. I bhg leker de rolleleker hvor de spiller ulike spillere på favorittlagene, og samme må vi liksom gjøre her hjemme.

Helst skal vi kun kalle ham Jonas Henriksen?!

Er det vanlig at de er så oppspilt på slike ting??

Han har vært med mye i haller fra han var liten, da begge foreldrene har drevet med idrett, men det er liksom nesten _ingenting_ annet det går i her.

Vi kan sitte og perle sammen, eller lage monstre og slik.. Men, stort sett alltid blir det noe slik som: " Også blått hår for drakta til Jonas Henriksen"...

Lager vi muffins for eksempel, så er det: "Og her kommer favorittmaten til Stovi Dalcivock"....??

Han er selvfølgelig også glad i vanlige aktiviteter som aking, ski, være på lekeplass osv. også da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahaha han høres herlig ut:-)

Gutten min er 3 år og her er det nesten bare kaptein sabeltann og fekting som gjelder om dagen:-/ Men han er også veldig glad i fotball, tegne, perle o.l. Kanskje jeg skal fortelle ham om Jonas Henriksen:-P

Skrevet

Han er veldig opptatt av å leke med bilene sine.. Ellers leker han masse med modelleire (usikker på åssen det skrives ja ;)).. Han liker også å tegne.. Men mest av alt er det bilene han leker med hvertfall i disse dager..

Ellers er han glad i å være ute også da, men skjønte at det ikke var akkurat sånn du tenkte på =)

Skrevet

Ja, men makan og da, he he.

I fjor var det Sabeltann da, og fekting her og, he he..

Bare vent, nå er Jonas Henriksen snart på vei til dere:-))))

Fotball har alltid stått høyt i kurs da, så lenge jeg kan erindre... Så i år blir det å begynne på fotball!! Kanskje det snart kan bli en slutt på blåmerkene til ho mor på leggen:-p

Skrevet

Han høres helt ut som vår eldste.. Han har vært slik siden 3-års alderen:-) Han nærmer seg 10...

Det går i fotball, ishockey, bandy, baseball osv.

Skrevet

Hehehehehe så det er det vi kan vente oss om et år altså:-P

Skrevet

Godt å høre Mom2Two:-))))

Skrevet

Vår gutt er 3,5 år gammel og synes magi og tryllestaver er toppen! Det går også mye i fekting og pirater ;)

Skrevet

Det der var egentlig godt å lese. Min har ett stort fokus på metallica og han fantaserer mye rundt bandmedlemmene når han leker. "Nei, sånn liker ikke James Hetfield" osv osv. Jeg har konkludert med at det er vanlig, da min eldste gytt også var slik på enkelte ting. Begge er og var svært aktive ellers, både med prating, lek og andre aktiviteter.

Skrevet

Altså han har store legosett som ikke er åpnet osv.

Men han har en haug med fotballegomenn han fikk da han var 2 eller 3. De har han lekt med omtrent hver dag siden. De mennene + 2 like fotballmål som en gang ble brukt på bursdagskaken hans. Med dette leker han fotballkamp i timesvis, masse taktikk osv. Avanserte saker..hehe..

Så er det baseballkort og fotballkort selvfølgelig. I tillegg til bøker om disse sportene. Jeg glemte rally da! Han er kjempeinteressert i rally også. Har vært på noen løp i Sverige osv. Han er også interessert i skihopp og langrenn, ja i det hele tatt sport liksom.

De hadde sikkert gått godt overens de to, hatt mye å prate om;o)

Skrevet

Akkurat nå er det brannmann Sam for alle pengene. Ellers er det sabeltann og spiderman. Han leker med lego for det meste.

Skrevet

Vår er enten kaptein sabeltann,ishockeystjerne eller Gene Simmons.

Han bruker ishockeykølla si som gitar og later som han er Gene Simmons.Står på kjøkkene så må vi rope i mikrofon.Mine damer og herrer her kommer GS...så synger og spiller han hehe.

Maser om når vi skal på ishockeykamp i hallen og vil se på NHL på tv.Gleder seg veldig til høsten da han kan begynne på ishockeyskole.

Skrevet

Min eldste sønn er snart 3,5. Han er veldig opptatt av fotball, ski, snowboard, kaptein Sabeltann, Tom og Jerry, Starwars osv.

En typisk 3åring, regner jeg med :)

Skrevet

Metallica??? Hihihihihi.. SÅ skjønn!!!

Ja, her er t.o.m de bhgansatte i overkant opptatt av ishockey, og en del av guttene, så de utfyller hverandre sånn sett..

Til og med under julemiddagen sang han for gjestene.. Ikke på låven sitter nissen, men: Sparta vårt lag, det gode sterke lag... SANG og LJUGING (les: Jubel) høyt mot tak osv.

"Maaamma, her kommer gutta, brevikgutta, og vi skal helt til topps!" *skyte, score, henda i været m.m*

Pinner, stenger, kontroller, ja alt i dette huset går som hockeykølle... Og fotballer er det overalt!! Det smeller i vegger titt og ofte, selv om det er forbud mot lek av fotball noe sted annet enn på rommet. Allikevel skingrer det i lysekrona daglig..

Fotballer kommer på en eller annen finurlig måte alltid inn igjen i dette huset...

Skrevet

Her går det p.t i gormittier. Jeg hater dem. Han har noen og tyve stykker, alle har ulike krefter og slikt, og de heter både det ene og det andre. De slåss, kriger, og står på, han ene har tømmerstokkhender og han andre har klo på armen. Det beste han vet er hvis han får se gormitti-filmer på Youtube, selv med italiensk språk.

Vi får tildelt hver vår gormittifigur som vi skal være, og så skal vi leke sammen. Jeg hater det. Jeg må alltid være han med de store nussene (egentlig stål-skjold, men det tar han jo ikke), siden jeg er mamma og har nusser. Så er pappaen en cool gormitti, storebror en tøff og sterk sjefsgormitti og lillebror babygormitti.

Jeg håper det bare er en fase. Virkelig.

Men hvem er Jonas Henriksen??? Vi er ikke der, for å si det sånn!

Skrevet

Så herlig muselusa:-)))))))

Jeg glemte gitar, det er jo også kult!!

Skrevet

Ha ha Mom2Two:o))) Jeg kjøpte et fotballsett med to mål, pluss noen figurer og en liten ball til å ha på kaken hans nå til 4 års dagen..

Etter jeg så den intense lengselen etter disse figurene, fikk han dem.. Herregud, som han ordner med dem. Han ble så glad!! Kjakene stod rett ut i 5 min. etterpå.

Skal vi noe sted, skal helst en av "gutta" være med.. De er med i lommer og overalt!

Ja, han hadde nok blitt T sitt O` store idol!!!

Skrevet

He he gormittier?? Det har jeg aldri hørt om...

*ler* han med de store nussene... De er jo gullige og da!!

Jonas Henriksen er fornavnet på favorittspilleren i ishockey og et eller annet etternavn jeg ikke vet hvor kommer fra egentlig...

Skrevet

Hehe!! Han kommer til å leke med de figurene i årevis!!! Helt sikkert:-) De hadde nok kosa seg sammen de to altså:-)

Her har han forresten hele greia i en litt stor zip-lock pose;o) (bare et tips) Den har vært med maaaange steder for å si det sånn..

Skrevet

Twintipp:

SPARTA!!!!!! NEI NEI NEI!!!!!!!! hehehe:)

Ja,er så glad han liker ishockey.Han var nesten 3mnd første gang han var med på kamp..med små nusselige (blå) hørselvern:)

Skrevet

ah! Vi bor på vestlandet. Her har vi ikke hockey!

Skrevet

He he, blå bobler for alle penga her!!

(ho mor er ikke spesiellt interresert men...)

Her får han være med på kamper lørdag, ellers er de så sent.. Men, da hører vi litt på radio, eller ser på videoer av "guttene" på youtube..

Lei hele ishockeyen allerede jeg..hi hi..

Skrevet

Takk for tips:o))) De må jeg få tak i...

Nå er de kun i en altfor stor eske, he he..

Lurer på å bestille et sett til jeg, å ha i bakhånd...

Skrevet

Kampene som begynner halv syv på hverdagen er egentlig for sent....,men vi må liksom se vi andre også.Hender noen ganger jeg blir hjemme da.Særlig hvis begge har tidligvakt dagen etter.

Ishockey er toppen,har nå 2 stk ishockeyidioter i familien,kan bli litt mye noen ganger,særlig når dem rotter seg sammen hehe.

Men skjønne er dem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...