Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 "...ja, ja....det er jo bedre en ingenting!" Hva feiler det folk? Ble lattermild der og da, men i ettertid ble jeg veldig skuffet og lei meg. Er guttebabyer mindre verdt hos folk? Er ikke et frisk barn det viktigste??? Vi ønsker oss barn, og slik det ser ut venter vi et friskt gutt.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Dummeste kommentaren jeg har hørt. Herregud, hvem er det som sier slik? Gratulerer med en guttebaby i magen Hilsen mamma til en frisk liten skjønn gutt.
nr 2 på gang i mai Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 For en teit kommentar, hadde bare himla med øynene... GRATULERER
Gjest Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Huff, for en tankeløs kommentar Jeg håper virkelig at vedkommende ikke mente det slik det høres ut!
Gjest Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 What? Blir litt sinna på denne guttens vegne. At det går an å si noe sånt. Så utrolig frekt. Håper du satte vedkommende på plass?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 har en gutt på snart 4 måned. han er så herlig og så lik pappa. jeg elsker dem så høyt og kunne ikke tenkt/ønsket meg noe annet.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 Kommentarer om kjønn er så utrolig irriterende, stygt og idiotisk! Virker som om det er synd på pappaene om dem får en jente, og på mammaene om dem får en gutt.. Jeg og mannen ble faktisk spurt om vi ble skuffet over at vi venter en gutt, vi sa at vi ikke hadde tenkt på kjønn, og var mest opptatt av at barnet var friskt. Du skulle sett det forbausetet utrykket de hadde da. Gratulerer med en frisk gutt.. Ikke bry deg om teite kommentarer!
Gjest eelis+kian Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Herregud, så utrolig teit. Jeg fikk nesten samme kommentarene mens jeg var gravid. Nå har jeg verdens nydeligste gutt, og jeg ville ikke byttet han ut med noe :-)
Lunapuna1985 Skrevet 7. februar 2010 #9 Skrevet 7. februar 2010 Gratulerer så masse med å ha en liten gutt i magen Skjønner godt du ble lei deg når folk kan være så ufyselige. Tror du bare må overse slike spydige kommentarer. Vedkommende er sikkert bare misunnelig!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #10 Skrevet 7. februar 2010 At det er mulig sier nå bare jeg... hadde noen sagt slik til meg, hadde jeg virkelig slengt noe i tryne på dem.... Gutt eller jente... vær glad for det en får... Har selv 2 jenter og 1 gutt, og venter nå en jente til... Gratulerer så masse med guttebabyen :-))))
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #11 Skrevet 7. februar 2010 hahaha!!! tankeløst!! tror ikke folk tenker alltid før de prater. da jeg sa jeg ventet en gutt sa folk: "å, så trivelig." da venninna mi sa hun ventet ei jente safolk: "å, du er så heldig! da kan du kjøpe fine klær og pynte henne opp". hehe... min samboer var 6 mnd i utlandet da jeg var gravid, og det å fortelle han at vi skulle ha en frisk liten gutt var NESTEN et like vakkert øyeblikk som den dagen gutten vår ble født:) nå har vi verdens vakkreste prins på snart 17 mnd som ligner papaen sin på en prikk! (og det er i mine øyne en bra ting. hehe...) ikke vær lei deg! du venter en frisk liten guttebaby! jeg ønsker deg lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #12 Skrevet 7. februar 2010 Fy søren så frekt sagt!!! Gutter er da ikke mindre verdt enn jenter!! Er selv føstegangs og venter jente, men hadde vært minst like glad dersom det ble en gutt!! Gratulerer med guttebabyen .-)
Kassie Skrevet 7. februar 2010 #14 Skrevet 7. februar 2010 Så utrolig stygt sagt. Man blir så paff når man får sånne stygge komentarer at hvertfall jeg har problemer med å svare tilbake der og da. Ikke ta det til deg, gled deg heller over gutten din. Har selv to nydelige gutter og kunne ikke vært mere stolt av dem. Opplevde selv at da jeg fortalte folk at jeg skulle ha gutt nr to så var det utrolig mange som sa: jaja, neste gang kommer jenta. Ble alltid så lei meg på gutten min sine vegner som ikke var like velkommen hos andre folk. Kan love deg at det er ingen som sier noe nå etter at han er født, da er det bare lovord om hvor nydelig og blid han er. Skikkelig hjertknuser.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #15 Skrevet 7. februar 2010 Jeg hadde ikke tolket det slik at guttter er mindreverdig, men tolket det slik at det er bedre med baby enn ingen baby i magen. Tror jenter har en tendens til å overtolke og analysere hva folk sier til de blir grønn i ansiktet. Kansje på tide å høre hva folk sier og ikke legge noe annet til.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #16 Skrevet 7. februar 2010 Men er det ikke bedre at det er en gutt, enn ingen gutt?, (eller jente om du vil)
Angelito Skrevet 7. februar 2010 #17 Skrevet 7. februar 2010 Gratulerer med en liten guttebaby på vei, fantastisk, Folk er tankeløse til tider, helt idiotisk kommentar, burde satt slike folk på plass og spurt hva de mente med det.. Uansett prøv å ikke ta slike stupide kommentarer til deg, frisk baby er det viktigste og nei guttebabyer er ikke mindre verdt hos normale folk.. Lykke til videre i svangerskapet!!!!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #18 Skrevet 7. februar 2010 Hm.. Lurer på om folk mener det de sier, eller om de bare slenger ut teite kommentarer for å såre? Jeg har to fantastiske gutter og er gravid. Tar imot hva kjønn det måtte være med åpne armer:) Gratulerer med gutten:)
lillebror er " forsinket" Skrevet 7. februar 2010 #19 Skrevet 7. februar 2010 Att det gaar ann. Vi har 5 gutter vi. Har ikke onsket meg verken det ene eller det andre, bare att de er friske. Og der har vi vaert heldige. Lykke til og gled deg over gutten din :-)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #20 Skrevet 7. februar 2010 Jeg er SÅ lei slike kommentarer om at den gangen du får jente, DA blir det bra! Så når jente mammaer begynner å lire av seg noe slikt, pleier jeg tørt å kommentere at " Godt du ikke er fra Kina". Da blir det fort temabytte ;o)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #21 Skrevet 7. februar 2010 ikke sant... skulle tro det... hilsen ei med en ikke frisk gutt... som jeg er vanvittig glad i og som jeg ikke ville vært foruten.
AO3 Skrevet 7. februar 2010 #23 Skrevet 7. februar 2010 Gratulerer med en gutt! Så heldige dere er! Jeg er selv fornøyd guttemamma. Noen er så opphengt i at de må få jenter som de kan kle på i kjoler og rosa klær - makan! Tenk å komme med en så fæl kommentar! Det spiller da virkelig ingen rolle om man får gutt eller jente så lenge man får et friskt barn!
AO3 Skrevet 7. februar 2010 #24 Skrevet 7. februar 2010 Den "godt du ikke er fra Kina"- kommentaren var forresten kjempegod! Hehe!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #25 Skrevet 7. februar 2010 Vær evig takknemlig for de barna dere får og ta det som en ekstra bonus om de er friske. Vi har bare jenter men begge har minst to diagnoser hver. Dvs at de har flere. Det er ikke synd i oss men dagene er tunge. Man kan ikke se det på dem og alt virker perfekt, men det er det altså IKKE. Så slutt å fokuser på kjønn for det er nemlig ikke det som er viktig her i livet. Klem til alle som også har barn som krever litt ekstra, fordi jeg vet dere trenger det.. PS ja jeg vet jeg har postet det en annen plass også, men synes det passet bra her i tillegg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå