Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har også tredemølle. For min del var det viktig at den var stille, at jeg kan løpe sånn nogenlunde fort, at det var stigninsmotor på den, at løpeflaten er stor. Så er det greit med tekniske finesser som vifte, ferdiglagde løp, kalorier, mulighet til å bruke pulsbelte ++:)

Hvilken tredemølle har du? Og hvor mye kostet den? Har sett på flere, men er en vanskelig jungel synes jeg... Har sett noen med løpeflate på bare 118x40 cm, det virker altfor kort og smalt etter min smak... Ellers er det viktig for meg også at den er stillegående, at den har noen programmer og pulsbelte.

Man må tenke litt på at de dyreste til profesjonelt bruk, er beregnet og bli brukt kanskje flere ganger om dagen, av ulike personer.Mye av kvaliteten ligger i hvor mye den tåler av regelmessig bruk.

Om det er bare du som skal bruke den, vil jeg tro man kommer langt med en av de rimeligste typene. Mange av programmene som er med å gjør de dyrere dyre er nettpp programvlag..Bredde på båndet har nødvendigvis ikke noe og si, det er en vanesak, stabiliteten derimot er ganske viktig og stillhet...Hvor fort maks-hastighet er og mulighet for litt stigning er kanskej det viktigse...Pulsbelter finnes det så vidt jeg vet manuelle typer av som man kan kjøpe separat, men vet ikke om det e ren funskjon som koster så all verden at det er noe og hente på å skippe.

Men tenker du daglig trening eller som "Nødløsning" når du ikke kan ut? Er det bare du som skal bruke dne, eller skal du dele den med flere?

Så "treningspartner.no" hadde ei på tilbud for en måned siden..Kostet 5000, og fikk kjempebra kritikk av kjøpere...De synes den var bedre enn noen av de dyrere typene de hadde prøvd ut fra samme leverandør......Vet ikke om de har den enda..Var den "nest-billigste" typen tredemølle av de de hadde tror jeg..Om du vil lete den opp....

Selv synes jeg elipsemaskin er mer effektiv treningsmessig enn tredemølle :o) Og etter tre måneder på elipsemaskin på vinteren, er første joggetur alltid like lett som den siste før vinteren var :o) Om je ghar vært flink...Lykke til uansett

Har en fra Sportsmaster. Den har en løpeflate på ca 160x60. Den blir brukt såpass mye at jeg valgte å legge litt penger i den, så fant en til like under 30000,-

Her er en som ligger innenfor det du vil bruke og med litt større løpeflate, og i motsetning til mitt monster, så kan denne slås opp:)

http://www.sportsmaster.no/tredemolle-320-1-p.htm

Jeg tror jeg blir den eneste brukeren, mulig mannen min kommer til å gå litt på den, men blir ingen løping i hvertfall fra hans side.

Jeg tittet litt på den på treningspartner, er den som koster 5900 kr nå? Men jeg har også sett på en på Sportmaster som heter (Life) T4, til 5950 kr, mulig den holder til min bruk... Ellers er det en på Sykkelproff1 som heter Impulse Smart, som koster 5499 kr, der var det også inkl frakt (men denne var smalere enn de andre, fortsatt bekymret for at jeg kommer til å tråkke utenfor ;))... Hmmm...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...