Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Har du hatt inntekt tidligere og fått foreldrepenger i permisjonen da? For å få dagpenger må man være aktiv arbeidssøker. Du må ha barnepass og kunne ta jobb på kort varsel. Her kan du lese om vilkårene for å få dagpenger: http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/Dagpenger
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 ja. jeg har rett på dagpenger, men vet ikke hvordan reglene er om jeg kun vil være arbeidssøker i noen mnd.? kan jeg si at jeg kun vil ha jobber som varer til da? finner nav jobb til meg? har barnepass.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Tror ikke du kan stille krav til hvilke jobber du vil ha, eller hvor lenge du kan har en jobb. Når det kommer til om nav finner jobber til deg er det i grunn heller tvilsomt. Min erfaring er at de ringer deg om potensielle jobber, spør om du kan være interessert og om de kan sette navnet ditt på listen de sender til arbeidsgiveren, og så er det opp til arbeidsgiveren derfra. Men hva med å søke sommerjobb?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 hvis ikke jeg får noe da? sommerjobb mener jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå