ROFL Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Har som regel ingenting å klage over.. Har jeg da vært heldig med restaurantene jeg har vært på?
nr 2 på gang i mai Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Når maten er dårlig, feks ikke stekt som bestilt... Egentlig ikke så mye, jeg lar bare vær å gå der igjen... Men har jobbet noen år i bransjen og fått med meg hva NOEN syns de kan klage på... Feil lys, for mørkt, for lyst, ikke tent i peisen(sommerferien) kjefter på servicen, selv om det ikke er åpent enda.. Kjefter for maling på ei stygg veske, men personen måtte faktisk flytte nymalt skiltet og dytte bordet inntil veggen for å klare å få maling på veska.... Skal jeg si mer?? Herlig yrke! Og jeg mener det:)
nati, knotten & lille karamell Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Huff jeg er nok ingen enkel gjest. Sist gang klagde jeg på en alt for salt spagetti. Men den var jævlig salt og. Til og med samboeren min som er glad i salt synest det ble litt i det meste laget. Problemet ble bare at de fleste måltidene på menyen inneholdt spagetti, så jeg fikk servert to wienerpølser i stedet for....noe som var fantastisk godt, så jeg ble fornøyd jeg:)
Himmel og hav Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Det er ikke ofte jeg klager på noe på restaurant, men om maten er kald, ventetiden for lang, kjøttet er seigt, fisken er tørr eller kyllingen frossen i midten (helt sant!) så sier jeg fra, uten skrupler eller svette håndflater. Jeg er også rask til å rose god service og deilig mat.
Alba44 Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Ikke ofte jeg klager, men de gangene kjøttet ikke har vært godt nok stekt så sier jeg i fra. Har også hendt noen ganger at brusen har vært uten kullsyre.
Mom2Two Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 Det skal vel ekstremt mye til for at jeg klager på restaurant. Da må det være at kylling eller fisk ikke er stekt gjennom f. eks. Jeg tenker at det er jo bare et måltid i mitt liv, og det ødelegger faktisk stemningen for alle (man går jo gjerne ut med flere) om man skal klage. Jeg biter i meg det meste på restaurant, og da altså for ikke å lage dårlig stemning. Mulig jeg er rar, men sånn tenker jeg. Jeg synes noen tenderer til å klage på det meste, så bruker de resten av måltidet til å prate om det. Kjipt for alle.
Bettybu Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Møkkete glass... Og unnskyldningen var at "maskinen vasket det sånn!".
Twintipp og himmelblå Skrevet 7. februar 2010 #9 Skrevet 7. februar 2010 Signerer Mom2Two her... Fullt og helt!
LilleBjella Skrevet 7. februar 2010 #10 Skrevet 7. februar 2010 Tror ikke jeg klager i det hele tatt. Men jeg gir gjerne beskjed! Hvis jeg for eksempel ikke har fått det jeg har bestilt. Jeg vil gjerne ha rødvinen jeg har bedt om. Og ikke karamellpudding om jeg har bedt om sjokoladefondant. Har jeg bestilt en biff medium minus og får den ekstra godt stekt, så kan jeg også gi beskjed. Eller hvis noe skulle smake skikkelig ille. Men hvis jeg bestiller noe jeg ikke liker, så er det jo mitt problem. Jeg har også jobbet en del studentår i bransjen, på relativt fine restauranter, og mitt inntrykk er at man som restaurantør setter pris på om gjestene sier fra. Man vil helst gjøre det riktig, både når det gjelder stekegrad, smakssetting og bestilling. Men man kan uansett si fra på en fin og hyggelig måte. De som lager maten din og serverer deg gjør som regel sitt beste (og de stedene hvor de åpenbart ikke gjør det, spiser i hvert fall ikke jeg igjen), og fortjener å bli behandlet med respekt. En restaurant er ikke et sted for å vise hvor stor makt man har som gjest og leve ut våte fantasier om å være autoritetsfigur.
Mom2Two Skrevet 7. februar 2010 #11 Skrevet 7. februar 2010 Og bare for å si det, jeg har opptil flere ganger fått mat jeg ikke har bestilt, men har da bare tenkt at da får jeg smakt på noe jeg ikke hadde tenkt å smake på..hehe:-) Jeg husker en gang i Savannah i USA, jeg hadde bestilt fisk, så fikk jeg en eller annen hummersuppesak i stedet. Tror det er det beste jeg noensinne har smakt! :-) Den hadde jeg ikke fått smakt på om jeg klagde på at jeg fikk feil mat.
mamman til to gutter Skrevet 7. februar 2010 #12 Skrevet 7. februar 2010 Jeg klager på veldig lite på restaurant, tror stort sett bare jeg har klagd når jeg ikke har fått det jeg har bestilt. Den ene gangen jeg kan huske at det har skjedd, fikk jeg det eneste på menyen jeg ikke hadde vurdert å spise, så hadde jeg fått hva som helst av det andre hadde jeg sikkert spist og vært fornøyd... Den andre gangen var vi 7stk som hadde bestilt en 3-retters meny og ettersom det var lenge siden vi hadde sett hverandre ble vi sittende å skravle og skjønte ikke helt hvorfor forretten og hovedretten kom samtidig (vi fikk forklaringen at det var riktig sånn vi fikk det) og hvorfor desserten aldri kom, før vi leeeenge etter vi hadde spist opp hovedretten fikk spørsmålet om vi ønsket noe mer. "ja, takk, desserten vi har bestilt" svarte vi før vi fikk til svar at vi hadde ikke bestilt annet enn en hovedrett... Når vi prøvde å forklare at da hadde kelneren tatt i mot bestillingen feil (og hvor vanskelig er det å få det riktig når vi til og med pekte i menyen på det vi ville ha...) og at de kunne finne frem dessertmenyen, så skjedde det ikke noe mer på lang tid igjen annet enn at kelneren som hadde tatt i mot bestillingen kunne fortelle at han jobbet egentlig ikke der... Det endte med at vi tok desserten et annet sted og i ettertid har advart alle andre mot det stedet. (har fortalt kortversjonen her, men kan jo legge til at når vi ventet på å få jakkene våre forsto vi at vi ikke var de eneste som var misfornøyde med servicen der på samtalene som foregikk rundt oss)
nybegynner07 Skrevet 7. februar 2010 #13 Skrevet 7. februar 2010 Liker jeg ikke maten spiser jeg den ikke, men jeg får meg ikke til å klage. Har til og med dårlig samvittighet over at jeg ikke har spist opp....Klager sjelden, men får jeg hår i maten da gir jeg beskjed.
Ajam Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #14 Skrevet 7. februar 2010 Morsomt å lese hva dere skriver, men dere virker som "snille" gjester. Er riktig å si i fra om maten er kald, lang vente tid osv.. Jeg jobber i en av de største pizza kjedene i norge ( er jo ikke så mange av de kanskje..) Tror jeg kan lage en bok på hva folk klager over som ikke har med maten å gjøre Det som er utrolig irriterende, kanskje litt morsomt noen ganger er at mange ikke eier tidsperspektiv når de er sultne. Vi har ett venligst vent skilt ved inngangen. Noen stopper der i ett par sekunder og går inn å setter seg på ett bord og sier at vi ventet ett kvarter og ingen kom. Om bordet er reservert om en halv time vil de ikke flytte seg, for de er ferdig leeenge før det.. hehe.. tar jo litt å lage maten og få spist den da Noen klager 10-15 min etter bestilling. Sier de har ventet 40 min på maten, noen forventer avslag i prisen.. Alt bestilling som registreres blir loggføre med klokke. ..
Ranveig R Skrevet 7. februar 2010 #15 Skrevet 7. februar 2010 Har klagd på at eg ikkje har fått det eg har bestilt (type bestilt pizza med 4 ingredienser på, har fått 1 og 2), klaga då pizzaen var brent. I eine tilfellet laga dei ny, i andre tilfellet fekk eg gavekort. Ellers har eg klaga på ventetid (venta i 45 min på maten, betalte halv pris), og veninna mi fekk dei til å kome med ny brus til meg fordi den var blitt "død" etter å ha venta ein halvtime ein annan gong. Likar egentlig ikkje å vere til bry, men etter eg blei mamma har eg blitt tøffare, og tenker som så at når eg faktisk betalar for å få servert mat, så vil eg ha det eg betalar for.
Sylteflesk Skrevet 7. februar 2010 #16 Skrevet 7. februar 2010 Jeg klager aldri på sånne kjederestauranter som Egon, Peppes osv. (går egentlig nesten aldri dit heller, forventer meg ikke god mat der). Skal mye til før jeg klager ellers også, men hvis mat eller drikke er direkte vondt sier jeg fra. Vin som er korksmak på, øl uten kullsyre - da klager jeg. Og sist jeg var ute og spiste fikk vi kjøtt som skulle være kokt lenge i en rett, det var bare så vidt spiselig, seigt og hardt og løsnet ikke fra beinet slik langkokt kjøtt skal, da sa jeg fra - på en pen måte. Jeg har også sagt fra hvis maten har vært saltet til det groteske. Men det har skjedd mindre enn en håndfull ganger at jeg har klaget.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 7. februar 2010 #17 Skrevet 7. februar 2010 Har jeg til hensikt å legge ned mellom 400-600 kroner på en restaurant på meg selv så skal det jaggu smake bra også!?! Skjønner ikke helt de som ikke sier i fra da... Antakeligvis har jeg ikke så mye penger at jeg finner meg i å få servert dårlig mat. Det jeg har klaget på er: Sjokoladefondant som var helt gjennomstekt (sjokoladen som skulle renne ut hadde jeg fantasert om hele dagen, NAM) Fikk ny da:o) Møkkete vinglass (hjelper ikke at maskinen vasker det sånn, da må man evt pusse de etterpå) En god Chablis fortjener et rent glass!!! Kald mat! Salt mat på en kinarestaurant hvor svaret jeg fikk var at alle nordmenn saltet så mye når de fikk maten at de hadde begynt å salte maten mer selv?!? Det smakte brekkmiddel!
LilleBjella Skrevet 7. februar 2010 #18 Skrevet 7. februar 2010 Det kan forsåvidt være greit å spise noe man ikke har bestilt, men det kommer kanskje an på hva man i utgangspunktet bestilte og hvor mye lyst man har på det, og hvordan det man i stedet får apellererer. Hummersuppe, ja takk. Blomkålsuppe, nei takk. Det er hundre prosent ok å gi beskjed om man ikke får det man bestiller. Men man MÅ selvfølgelig ikke gjøre det. Du er ingen sytepave om du gjør det derimot.
2 boys & now pink Skrevet 7. februar 2010 #19 Skrevet 7. februar 2010 Har som regel sjelden klaget... Fikk feil suppe en gang, men åt den og tidde jeg.. den var god den og..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå