Gå til innhold

Barnefar har fått jobb som innebærer 3uker på og 3 uker av....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi deling 60/40 på barnet. Og vi blir ikke enig om hvordan han skal ha ungen når han er hjemme.. Han mener han skal kun ha han torsdag til tirsdag. (sånn som han har han nå) Men da blir jo det kun en helg. Jeg høres sikkert vanskelig ut nå, men ungen sover svært lite om natten, begynner dagene kl 5.15 (han er 2 år) jeg går på skole og har en datter på 8 år fra før.

Hvordan ville dere løst dette? Jeg kjenner jeg blir litt stresset av at jeg skal bli helt utslitt og ikke klare skolen :/ (mini er en krevende unge, herlig for all del men han er ikke rolig et sekund i løpet av dagen ;) )

Sånn for sikkerhetsskyld så er han vekke 3 uker i mai når jeg har alle eksamene mine :o) Min familie er ikke flinke til å stille opp, og hans familie er det besteforeldre på 75år, og det sier jo seg selv at de ikke kan stille så mye opp..

Det må jo gå, men hvordan i huleste skal det gå? :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt jeg, om noen vil svare på syteinnlegget mitt... :o)

Gjest mamma til 2 prinsesser:)
Skrevet

Kan han ikke han henne mer når han er hjemme i 3 uker da?

Skrevet

Hvis han skal ha sønnen en langhelg hver 6.uke, så blir jo det veldig lite for sønnen når han er så liten og det blir jo langt fra 60/40 deling. Ønsker han at dere skal fortsette med den delingen, så må han jo ha sønnen mer når han er hjemme, ellers blir delingen en helt annen og du har krav på mer bidrag (selvom det ikke hjelper deg for avlastning og heller ikke hjelper på forholdet mellom far og sønn).

Når det gjelder å komme seg gjennom eksamenstiden, så er vel det beste tipset å lese mest mulig jevnt;-) Pass på å utnytte tiden når (hvis) han er i barnehagen og les mest mulig effektivt da. Han må ikke ha korte dager fordi du er hjemme som veldig mange får dårlig samvittighet for. Kan datteren din på 8år hjelpe til litt med å underholde han? Evt sitter han litt rolig hvis han får se på film el på tv? Mener ikke at du ikke skal passe på han noen ting selv, men det er lov å bruke tv som barnevakt noe av tiden i en eksamensperiode.

Du sier familien din ikke er så flinke til å stille opp, er det fordi du ikke spør og de ikke tilbyr seg av seg selv? I tilfelle er det veldig lurt å spørre om hjelp, for da kan det jo hende at de egentlig går og venter på muligheten uten å ville spørre selv. Hvis du spør og de svarer nei, så har jeg ingen andre tips enn å spørre ekstra pent og mase litt ekstra om de kan hjelpe deg litt i den perioden du har mest å gjøre.

Når det gjelder at han sover dårlig, så er det vanskeligere å komme med noen løsning. For noen gjelder det at søvn avler søvn, sånn at barna bør få sove mest mulig på dagtid for at de skal sove om natta og utover morgenen. For andre barn gjelder det motsatte. Sønnen vår måtte slutte å sove på dagtid når han var ikke så veldig mye over 2år fordi hvis han sov på dagen så sovnet han ikke på kvelden og våknet mye i løpet av natta.

Skrevet

Tusen takk for langt og utdypende svar =)

Jeg foreslo for han at han kunne ha han 10 dager, men det var ikke aktuelt i det hele tatt. . Han skal jo ha fritid for seg selv når han er hjemme.. Jeg skjønner han blir sliten av å være 3 uker på jobb i strekk, men det var ikke jeg som takket ja til jobben.. Han går jo glipp av utrolig mye i oppveksten til mini om han kun vil se han så lite :/ Vi blir vel enig om noe etterhvert..

Bidrag betaler han ikke, for jeg sa det var greit når vi gikk fra hverandre (for 1 år siden) Han hadde lite inntekt og mye på utgiftsposten. Når jeg sa til han at jeg kommer til å kreve bidrag lo han bare av meg! Vi har ikke noe skriflig på at han ikke skal betale, heller ikke på at han skal betale.. Jeg vet jo at om jeg går til NAV så får jeg jo..

Jeg sa at det var ikke for å være vanskelig, men jeg må ha pass til ungen når ikke han kan hente i bhg (har fått en jente til å hente), og det koster penger.. Det er ikke summen som han egentlig skal betale i bidrag jeg er ute etter, men det det koster å betale "passepiken" =)

Datteren min på 8 er kjempe flink å leke med han, når han gidder :P Han sitter ikke i ro mer enn 2 min uansett om det er biler, tog, maling eller dvd =)

Når det gjelder min familie, så var det de som pushet på at jeg skulle begynne på skole. Og når jeg sa at det passet ikke med når bhg hverken åpner eller stenger så kunne jo de hjelpe. Når jeg spør de om hjelp nå passer det aldri.. Blir jo til da at jeg ikke spør mer, for jeg orker ikke å få flere nei fra de... Tenkte å høre med hun som skal hente minste i bhg om hun har lyst å ha han/de litt innimellom.. Bare for å få litt avlastning hvertfall =)

Søvnen til minste har vært dårlig fra dag 1, nå ble han operert for polyppene for 1 mnd siden. Legen lovte meg at han kom til å sove bedre da, men det har ikke skjedd enda ;) Men lever i håpet.. Heldigvis legger han seg fint om kvelden. Har prøvd å kutte ut dagsovingen i 14 dager uten forskjell, og det forandret seg heller ikke når han begynte å sove igjen. Nå styrer han det litt selv, uansett om han sover på dagen eller ikke så sover han ikke lenger om morningene :)

Alt i alt, jeg er positiiiiiv :D hehe Jeg får tilbringe mer tid med min nydelige sønn :) Og om alt går etter planen så blir det sydentur på mor i juni ;)

Skrevet

kan hende du får krav på avlastning om ordningen blir slik han vil..

Skrevet

i prinsippet så bestemmer han så lenge ønskene er fordelt slik at du vil han skal ha mer og han ikke vil.

du kan jo prøve å overtale han, men lite du får gjort om han ikke vil.

far her har også fått en jobb hvor han reiser mye og det er et valg han har tatt og noe jeg ikke får gjort noe med bortsett fra å legge opp livet etter det.

jeg tror ikke disse fedrene helt forstår at de da velger i stor grad og fungere som en slaks barnevakt og ikke som en far. det slår dem sikkert en dag, men da er det kanskje for sent :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...