Gå til innhold

Ikke angst for fødselen, men tiden etter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker jeg mange ganger bekymrer meg over hvordan tiden som mor kommer til å bli.. Når vi plutselig er tre istedenfor to, og det er en liten å ta hensyn til hele tiden.. Og at det kommer til å bli veldig slitsomt å skal holde opptatt en baby fremover.. Ni uker til fødselen nå, og jeg stresser absolutt ikke med å få lille ut :/ Nyter heller tiden som er, når det er fredelig på morgenen, jeg kan ta meg en lur hele tiden, se på tv når jeg vil.. Rett og slett bare ta hensyn til meg selv.. HAr noen andre hatt det sånn? Snudde det senere? Er også redd for å bli en dårlig mor.. Vil denne "panikken" snu før termin tror dere..? Vil jo glede meg til han kommer,ikke tenke "ånei.." Er selvfølgelig kjempeglad i lillegullet, og ville ikke vært foruten, men blir liksom ikke kvitt denne følelsen av at alt kommer til å bli slitsomt, noe som tærer på meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er helt normalt. Jeg gruer meg ikke til fødsel, siden det er noe man bare må gjennom.. Gruer meg mer til barseltiden og sånt. :s At jeg ikke klarer å stelle han, eller at noe skal skje.. Og at det blir mye slit. Huff, ikke gode tanker, men tror det er normalt..

Syns du tankene blir for ille, så snakk med jordmor.. :)

Skrevet

Ja, jordmor.. Dette er en dame jeg har møtt én gang i mitt liv, og føler ikke for å åpne meg slik for en fremmed dame.. Neste jordmortime er i uke 32 om en uke. Jeg klarer liksom ikke å spørre henne om sånne ting, ettersom jeg ikke kjenner henne, ei heller føler meg fortrolig til en dame jeg har møtt én gang..

Skrevet

Jeg synes faktisk du har en utrolig fornuftig tankegang!

For det blir strevsomt med en liten en, og man får sjokk av overgangen fra å være kun to og kjærestepar, til å bli foreldre.

Du gjør helt rett i å hvile deg så mye som mulig, og nyte tiden du har som "barnløs":)

Det er helt fantastisk å bli foreldre, men også veldig krevende:)

Du får ha så mye lykke til med resten av svangerskapet, fødselen og tiden etterpå:)

Skrevet

Det er absolutt et sunnhetstegn:) En baby er et stort ansvar og enkelte deler av livet ditt kommer til å være permanent endret. Du kommer sikkert til å lete opp mye litteratur om enmet og forberede deg på dette. Jeg er sikker på at det går bra. Det er ikke siste spikeren i kista bare fordi livet blir anderledes. Det er veldig fint å være mor, og å være så glad i et annet menneske som du blir i barnet ditt:)

Ønsker deg masse lykke til:)

Skrevet

Jeg vil også gi deg "cred" for at du klarer å tenke så langt. De fleste tenker ikke lenger enn til fødselen, og tror at alt etter dette er ren lykke. Men det er det ikke. Det er også krevende, slitsomt og frustrerende. Og da tror jeg det absolutt kan ha sin nytte og gjort seg noen tanker om dette på forhånd.

Nyt de siste ukene før babyen kommer, så kan du nyte babyen når den er kommet! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...