Gå til innhold

Hvordan merker man at man har høyt blodtrykk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 19 uker gravid og hatt mye vondt i hodet i det siste. Føler meg litt rar i kroppen til tider og litt svimmel, men vet ikke om det er innbildning eller ikke. Blir bekymret for høyt blodtrykk, noe jeg aldri har hatt før...men vet det kan føre til svangerskapsforgiftning..

Noen som hadde høyt blodtrykk i svangerskapet?

Tusen takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

som regel merker man ikke at man har høyt blodtrykk, fordi det ofte ikke gir merkbare symptomer. Det er derfor det er så skummelt.

Men hodepine er det vanligste. Jeg hadde også høyt blodtrykk i svangerskapet, men merket ikke noe til det. Gå til jordmor eller lege og sjekk hvis du er bekymret

Skrevet

ja, tror jeg må ta en tur til legen. Blir litt bekymret. Tusen takk for svar!:)

HI

Skrevet

Jeg har levd med høyt blodtrykk i 4 år nå og går daglig på medisin for det. Ikke alle merker at man har høyt blodtrykk, men jeg gjør alltid det. Migrenen kommer oftere, jeg er sliten, deprimert og gråter lett. Har en konstant stressende følelse innvendig og puten går fort. Hver gang jeg har kjent på det og sjekket blodtrykket, har det vært for høyt. De gangene ting har gått bra har også blodtrykket vært fint.

Jeg tar flere tabletter daglig og er bekymret for den lille i magen. Er gravid for første gang. Denne uka skal vi på tidlig ulrtalyd pga det og vi er veldig spent om alt står bra til inne der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...