Gå til innhold

Hvor lenge har dere fått anbefaling om å vente med prøving etter SA/MA ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hva er grunnen for å vente til etter en normal mens - øker det sjansen for å miste igjen ?

Noen som er blitt gravid før første ordinær mens og gikk det bra ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å vente i en normal mens, på grunn av at livmoren min da ville mer klar for en ny graviditet (hva enn det betyr) og på grunn av terminberegninga. Nå prøvde jeg ikke heller før noen måneder etterpå, men vet om flere som har blitt gravide uten en mens imellom og har fått friske, fine barn:)

(haha, så får vi håpe ingen synes at det er skummelt at jeg "får lov" til å svare dette da:) )

Skrevet

Mange leger anbefaler å vente til man har hatt minst en normal mens, fordi mange mener at sjansen for å miste igjen er større dersom man blir gravid igjen med en gang. Dette er derimot aldri blitt bevist selv om man har prøvd.

Enkelte blir anbefalt å vente minst to vanlige mens, det skjer som regel dersom legen mener kvinnen har fått en så stor psykisk påkjenning etter SA/MA at hun trenger tid til å komme seg.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å vente en menstruasjon etter svangerskapsavbruddet jeg måtte gjennomføre før vi prøver igjen.. Vet ikke hvorfor, det ble det ikke sagt noe om.

Skrevet

Jeg fikk også beskjed om å vente til etter en normal mens uten noen informasjon om grunnen, men tenker det er fordi miljøet i livmoren skal stabiliseres .....

Merker nå at jeg nok snart har eggløsning, Er klar men tør ikke prøve hvis sjansen for å miste igjen er større - har lite lyst å gjenoppleve dette:/

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...