Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Var i familieselskap. Masse kaker. Svigermor spør om jeg har begynt å gi henne kaker. Nei sier jeg. Hun er 8 mnd. Hun fikk en bitteliten smakebit av meg, så ville jeg ikke gi henne mer. Så var det ei som ville ha ho på fanget sitt (ikke i slekt med henne) hvis det har noe å si.... Hun begynner da og gi flere skeier med kake til henne. Etter noe skeier sier jeg " ikke gi henne mer", men jaggu meg fortsetter hun, grrrr. Sier da om igjen. "Ikke gi henne mer nå, for da vil hun ikke ha kveldsgrøten + at jeg ikke vet hvordan hun reagerer med å plutselig få så mye kake. Jepp... Vi skulle lalle no og hun er helt propell. Har ikke vært problem med legging før. Faen, så irritert det går an å bli. Reagerte jo også på at hun matet jenta mi med SIN SKEI. Er ikke det ækkelt da? Mine bakterier har jo hun fra før, men hennes.... Tenk hvis hun har munnsår!!! Nei, jeg ble virkelig irritert over dette. Helt ærlig, hva synes dere om dette da??
Gjest Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Jeg ville nok ha tatt tilbake barnet med en gang hun hun overså min beskjed om å ikke gi mer kake. Frekt og lite hygienisk. Jeg deler ikke skje med andre og synes ihvertfall babyer bør få slippe det...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Da hadde jeg blitt sinna, hun tråkker jo på dine grenser, og hørte ikke på deg. Ville tatt ungen vekk jeg.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Dette synes jeg var veldig frekt og respektløst! Dersom det bare var ubetenksomhet, skulle dette mennesket ha stoppet så snart du sa at det var nok. Og det å bruke sin egen skje....æsj! Nei, dette hadde jeg også blitt sint over!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Takk for svar. Er jo uansett for sent nå. Skulle ha tatt henne på mitt fang. Jaggu meg huske det til neste gang.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Jeg tror virkelig du har issues med din svigermor som sitter myyyye dypere enn noen skjeer med kake. Det er iallefall ingen grunn til å klikke! Munnsår? Seriøst? Hva med når ungen din begynner i barnehagen hvor de låner smokkene til hverandre? Kommer til å dø av hjerteinfarkt du da.. Jeg forstår greia med at du ikke vil gi henne kake. Men vet du, det går helt fint. Nå blir det sikkert leeeenge til neste gang og det er absolutt ikke noe å klikke for. Sukker er ikke giftig, de dør ikke av noen biter kake..
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 19.23, det var ikke svigermor som hadde barnet på fanget, men ei annen som ikke var i slekt med dem. Jeg skjønner at du ble irritert, HI.
ROFL Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Jeg skjønner godt at du ble irritert HI. En baby på 8mnd har ikke bruk for mengder med kake. Det er direkte frekt å overse barnets mor på den måten! Og å mate barnet med sin egen skje hadde jeg også reagert på. Og til deg som snakket om smokkbytte i barnehagen: i vår barnehage får ikke barna ha smokk utenom når de sover. Nettopp for å begrense smitte.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #9 Skrevet 7. februar 2010 En unge på 8 mnd skal ikke ha kake. Ikke smakebiten du ga heller så det du gjorde var like mye feil. Det ga nok signaler om at du var en mor som syns det er greit å gi små babyer kaker og annen usunn mat. Neste gang tenker du også over hva du selv gjør mot ungen.
Lilleleen Skrevet 7. februar 2010 #10 Skrevet 7. februar 2010 Jeg syntes ikke du overreagerte. Syntes hun var ganske frekk som ikke hørte på deg. Det er mor som bestemmer og selv om du ga henne en liten bit, så betyr ikke det at det er fritt frem for andre å gjøre det. Spesielt ikke når du sier at hun ikke skal gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #11 Skrevet 7. februar 2010 Enig med anonym 19:55, du skulle heller ikke gitt henne kake.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #12 Skrevet 7. februar 2010 Jaja, gjør bare det hs sa jeg. At hun kan begynne å smake bittelitt på alt. Surt, søtt, bittert.... Men ikke sånn at hun svelger ned. Hun fikk bittelitt helt ytterst på skeia et par ganger, så det var så lite at hun ikke klarte å svelge det ned. Men vet nå at jeg skulle sagt i fra skikkelig med en gang, eller tatt jenta mi bort på mitt fang
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #13 Skrevet 8. februar 2010 Kanskje du hadde for lav stemme, at hun ikke hørte deg rett og slett. Men å gi henne med sin skje, DET hadde jeg reagert på også!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #14 Skrevet 8. februar 2010 Jeg hadde eksplodert!!!!! Vi er nok så tydelige så det er ingen som TØRR og gi babyen vår noe uten vårt samtykke. Prøv det neste gang!!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #15 Skrevet 8. februar 2010 Det hun gjorde var vel litt dumt, men hun så jo deg gi kake først så da regnet hun vel med at det var OK. Hun burde hørt på deg når du sa nei, men så veldig farlig vil jeg ikke si det var. At jenta ble propell kan like godt komme av at hun var i selskap som at hun fikk kake. Glem hele greia og vær heller glad for at det er mennesker som ønsker å ha et godt forrhold til jenta. På sikt er det det som betyr noe.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #16 Skrevet 8. februar 2010 Nei, du overreagerte ikke. Syns snarere du underreagerte! Ikke fordi det er verdens undergang at en 8 mnd gammel baby får litt kake (selv om jeg syns det er fullstendig unødvendig å gi så små barn noe som helst kake - og det gjelder jo dermed for både deg og denne andre damen..) Men fordi hun overhørte og overkjørte deg og dine meninger! DET, i mine øyne, er fullstendig uakseptabelt. UANSETT hvor uenig man er med en mamma eller pappa, har man overhodet INGEN rett til å overstyre det han/hun bestemmer for sitt barn! (med mindre det man overværer er en eller annen form for barnemishandling eller omsorgssvikt..) Neste gang sier du nok fra! Så enkelt er det!
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. februar 2010 #17 Skrevet 8. februar 2010 Jeg synes nesten heller også at du underreagerte. Jeg hadde sagt ifra klart og tydelig at jeg ikke ville barnet mitt skulle ha kake, så fort jeg så at skjeen var på vei i munnen. Hadde hun da ikke hørt hadde jeg tatt barnet fra henne. Men nå har jeg blitt overkjørt av x-svigers i mange år + en x-sambo som ikke sto meg i ryggen, så jeg lar meg ikke herse med lenger =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå