❤lille stjerne❤ Skrevet 7. februar 2010 #26 Skrevet 7. februar 2010 en voksen mann som blir så "syk" at han spyr ned hele huset og dessverre ikke klarer å unngå å spy oppi en barnevogn? Nei vettu hva, denne fyren synes jeg ikke det granne synd på. Og fy skamme seg som ikke kunne klare å si unnskyld før etter nesten 2 uker. Betale for rens av vogn og dunpose og div hadde vært en selvfølge også. Dette er ikke sykdom, det er fylletull! Ingen kjære mor fra meg her, og skjønner veldig godt at vedkommende ikke er velkommen som gjest på en stund. Makan.....
Abracadabra Skrevet 7. februar 2010 #27 Skrevet 7. februar 2010 skjønner også godt at du ble sint! urk! men jeg synes nesten det rareste er at svigersene blander seg inn...da hadde jeg blitt enda sintere, hehe. dette er jo mellom dere tre, og det gjelder ditt hus! da får svigers ha spygutten på besøk hos seg da, hvis de synes så synd i ham? ;-) pluss at hvis han var dritings så kunne han VELDIG godt for at han kastet opp! eller? når det er sagt så hadde jeg kanskje sluppet ham inn igjen. etter en stund. men aldri mer med promille!!! tenker dere finner ut av det håper 2010 har vært bedre i ettertid?
Roheryn Skrevet 7. februar 2010 #28 Skrevet 7. februar 2010 Jeg synes du gjør helt rett, jeg. Husker tråden din - og uansett årsak til at han spydde utover tepper, barneutstyr og det meste så burde det gå automatikk i å legge seg langflat og beklage i det øyeblikk han kom til sine fulle fem igjen (altså senest når han våknet neste dag, om ikke umiddelbart etter episoden). Og det burde vært en selvfølge å betale for rens av alt som ble spydd på eller erstatning for det som ikke ble helt rent (men såvidt jeg husker var det vel endel økonomiske problemer her som gjorde det heller usannsynlig at han ville betale for seg?). Hadde det vært i mitt hjem hadde jeg antagelig vært såpass langsint at jeg hadde ikke ønsket ham innenfor døra uansett hvor mye han unnskyldte seg - dersom unnskyldningen ikke kom umiddelbart og han viste vilje til å gjøre opp for seg. Som du sier; mannen kan gå ut og treffe ham. Jeg synes hjemmet er såpass hellig at man skal slippe å ha folk der som man ikke ønsker kontakt med. Samboeren min har også en kompis som jeg (av ikke spy-relaterte årsaker dog) har røket uklar med, og han er totalt inneforstått med at vedkommende kompis ikke er velkommen hjemme her lenger. De kan treffes ute eller hjemme hos ham, for all del, men jeg vil slippe å forlate min egen stue for å unngå et menneske jeg har all mulig rett til ikke å ønske kontakt med.
*dum&deiLig*™ Skrevet 7. februar 2010 #29 Skrevet 7. februar 2010 Hvorfor skal du bestemme noe som helst over din manns venn? Du kan ikke bestemme at mannen din godtar unnskyldninger for lett, det kan han faktisk bestemme selv. Han er voksen. Det er DERES hjem, ikke ditt, så du kan i teorien ikke nekte ham å få besøk av kompisen. Hvorfor er det forskjell på om han hadde spydd på deres utstyr i motsetning til vennene deres sitt utstyr? Jeg synes du overreagerer til de grader, og behandler din mann som et barn.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #30 Skrevet 8. februar 2010 Det er vårt hjem ja. Men det er også Iris sitt hjem!! Og jeg vil helst slippe at hun opplever slike ting. Jeg blir sint og irritert når denne mannen er på besøk hos oss. Og det tror jeg hun merker godt. Har ikke lyst å ha besøk av han når jeg ikke er hjemme feks, er jeg ikke hjemme, kan jeg jo ikke kontrollere hva han gjør. Aner jo aldri noen ting med denne mannen, han er rett og slett uberegnelig. Hvorfor det er forskjell på om han hadde spydd på vårt utstyr istede?? Eh, kanskje fordi da hadde det vært vårt eget.. Synes ikke det er gøy når venner av oss får ting ødelagt hjemme hos meg. Mannen min er så dumsnill, at han lot han andre kompisen og dama sitte å ta fram drikken sin og sitte å drikke hjemme hos oss. Vi hadde besøk av et barn, og vi hadde selv et barn som lå å sov. Han så ikke problemet med at DE drakk. For om det skjedde noe med ungene var jo fortsatt vi edru. Nettopp, hadde jeg sett at de tok fram drikken sin, hadde de IKKE fått sitte hjemme her og drukket den! Synes faktisk ikke barn i hus og den type nyting av alkohol er uaktuelt! Et glass vin eller 2, en øl eller 2. Helt greit. Men ikke champis, øl osv som står på bordet her.
solstråle69 Skrevet 8. februar 2010 #31 Skrevet 8. februar 2010 Men hvor var du når de satt og drakk, da? Synes dette høres skikkelig fjortiss ut. Regner ikke med at han spydde med vilje? Hvis dette er en kamerat som betyr mye for mannen din, bør vel dette hensyntas? Og hva er du redd denne mannen skal gjøre hos dere hvis du ikke er hjemme?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 8. februar 2010 #32 Skrevet 8. februar 2010 synes nok du overreagerer. Jeg skjønner at dte er er kjipt at han spydde på ting, at han var full osv. men du slapp han jo inn?! Han har bedt om unskyldning, selv om det tok lang tid. Tok sikkert lang tid fordi han var flau og visste at du var veldig sint. Men fortjener ikke alle en andre sjanse? Unner du ikke mannen din å beholde et godt forhold til en av sine få beste venner? jaja, så var dte en kjip avsluttning på nyttårsaften med en full fyr som spydde, men det er liksom ikke det verste i hele verden. Han er vel neppe full igjen hvis han kommer hjem til dere? Er vel bare å si til han at du ikke vil at han skal drikke mer ehjemme hos dere, pga av at du har en datter som du ikke vil skal se sånt.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #33 Skrevet 8. februar 2010 Jeg var på pc rommet og viste fram bilder osv. Sa de satt jo ikke akkurat å drakk så lenge. Men at sambo lar de ta opp drikken og begynne å drikke, synes jeg er feil. Såklart spydde han ikke med vilje, men om han var dårlig, hvorfor i alle dager kom han inn til oss i det heletatt da? Synes man bør vurdere formen sin. Var ingen av oss som visste at de hadde tenkt å drikke, de spurte bare om de fikk komme. Vi hadde ikke sagt noe om at vi drakk eller ikke.
Gjest Skrevet 8. februar 2010 #34 Skrevet 8. februar 2010 Jeg leste ikke den forrige tråden din, men jeg synes hele opplegget virker noe merkelig... Var dette på nyttårsaften? Dere hadde besøk - dere har barn, besøket hadde barn - og begge var gravide? Også kommer en kompis slengende inn med eget drikke som han setter seg ned å drikker hos dere (når ingen andre drikker), blir så full så han ikke husker noe - og spyr ut hele huset deres - og mannen din synes det er okay? Og du har ikke fått med deg verken at han kom eller at han satt i huset ditt og drakk? Høres veldig, veldig fjortiss ut - og heldigvis er dette så langt fra min virkelighet at jeg aner ikke hva jeg hadde gjort rett og slett. Men kanskje kompisen rett og slett har problemer? Enten med alkohol eller andre ting? Eller kanskje han rett og slett var syk? Det kan jo skje det også. Det er jo virkelig ikke helt normalt å komme hjem til noen som har en stille og rolig nyttårsaften med barn - og drikke og spy uten at vertskapet merker at man er der? Synes dog at han bør unnskylde seg både for deg og mannen din- og forklare hva som egentlig skjedde - og det er bare rimelig at han påtar seg å rense/erstatte det han ødela... Likevel er det mannen din sin kompis, og jeg mener at hvis han tilgir han - så må du heller ta den diskusjonen med mannen din.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #35 Skrevet 8. februar 2010 Fra de kom til han ene kom ramlende opp trappa tok det bare mellom 5 og 10 minutter kanskje. At de satt å drakk, så jeg ETTER at jeg hadde kastet ut han som spydde, så da hadde det kanskje gått en halvtime eller noe fra de kom. Så det var ikke sånn at de satt her på timesvis uten at jeg merket det! Men synes du har diktet opp din egen historie her nå! Han har nok problemer med fler enn en ting. "Det er jo virkelig ikke helt normalt å komme hjem til noen som har en stille og rolig nyttårsaften med barn" Nettopp! Men sånne ting skjønner jo ikke kompisene til sambo selv... Betale for rens osv kan vi bare glemme at han gjør.....
Gjest Skrevet 8. februar 2010 #36 Skrevet 8. februar 2010 Hvorfor er det ikke synd på stakkaren som ikke bare har hatt en kjip uke, men i tillegg spyr ned halve huset til en kompis? Hvorfor skal du nekte han å komme til dere? Pleier han å spy ned huset slik at dette er et gjentagende problem? Hvis mannen ikke pleier å spy ned huset deres synes jeg du er barnslig og hevngjerrig som skal nekte han adgang.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #37 Skrevet 8. februar 2010 Han skylder oss 15 000. Har ripet opp bilen vår, skylder flere kompiser penger. Og sier han ikke har råd til å betale tilbake. MEN han har råd til både alkohol, snus, røyk og bli med på diverse aktiviteter. Det å spy ned huset var liksom dråpen!
Gjest Skrevet 8. februar 2010 #38 Skrevet 8. februar 2010 Ikke meningen å dikte opp min egen historie - virkelig ikke. Men hvis det tok maks 30 minutter fra han kom inn og til han ble kastet ut igjen etter å ha spydd ut halve huset - så må han enten ha vært nokså full i det han kom inn eller så må han ha fått i seg noe annet enn bare alkohol eller så har han vært syk på en annen måte. Men hvis samboeren din har kompiser som synes denne oppførselen er helt okay, og han ikke reagerer på det - skjønner jeg godt at du reagerer som du gjør. Jeg forstår godt at du ikke vil ha disse kompisene hjem når datteren din er hjemme! Og hvis han pleier å dukke opp full, eller forventer å drikke seg full hjemme hos dere - ville jeg sagt nei og. Men hvis dette var en engangshendelse og han faktisk hadde hatt en kjip uke - så ville jeg tatt han inn i varmen igjen.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #39 Skrevet 8. februar 2010 Abracadabra: Joda, svigers har det med det å blande seg inn. Vi måtte låne tørketrommelen deres etter hendelsen for å få tørka dunposen til gutten.. Så måtte jo blande de inn også da =/ Ja, kan kanskje slippe han inn igjen, etter en stund...... 2010 har vært bra nå som jeg slipper å tenke på alt med han =P Har liksom nok å tenke på her! =) Håper det har vært bra hos dere også=)
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #40 Skrevet 8. februar 2010 Takk =) Aner ikke hva som gjorde det, men iom at jeg så flasker osv på bordet når jeg gikk opp trappa til do for å få kasta han ut. Så regna jeg med at han drakk, og var full. Tenkte ikke på det før etterpå at han kanskje ikke var full, kanskje det var noe mat han hadde fått i seg...=/ Men siden det var nyttårsaften regner jeg også med at han ikke var 100 % edru hvertfall! Selv om han ikke var driitings! Hvis det var noe narkotiske stoffer du tenkte på med "noe annet" så tviler jeg veldig sterkt på det. Da hadde ikke sambo hatt mannen som kompis! Dette er noe sambo har 0 toleranse for! De pleier ikke å komme hjem her full, eller forvente at de skal drikke her da. Tror det har vært dårlig kommunikasjon mellom både mannen og kompisene og jeg og mannen her..
kokosyklus Skrevet 8. februar 2010 #41 Skrevet 8. februar 2010 Jeg leste tråden din nyttår. Det er kanskje litt drøyt å ikke la han komme når han er edru... Men jeg ville garanterte nektet han å komme i beruset tilstad eller å drikke i vårt hus. pokker så irritert jeg hadde vært på typen, men jeg ville ikke nektet han å komme edru nei... Du kan jo ikke behandle han som et barn.
Gjest Skrevet 8. februar 2010 #42 Skrevet 8. februar 2010 Heia! Har da lest alt her...Det jeg sitter igjen med er at jeg er veldig glad jeg ikke er i hans sko...Han har tydeligvis problemer. Kanskje han fikk blackout, og ikke husket det med en gang? Jeg ville vært ett godt medmenneske og tilgitt han... for din skyld, for din mann skyld og for et menneske med problemer sin skyld...Hva har du å tape? Du kan selvfølgelig sette grenser for fremtidige besøk, angående alkohol etc... Dette er en mulighet til å strekke ut en hånd til et menneske i nød... Jeg forstår din skuffelse og irritasjon, men trøst deg med at du ikke har hans problem. Lykke til
mer enn bare mor Skrevet 8. februar 2010 #43 Skrevet 8. februar 2010 Syns du overreagerer stort. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg syntes at det var kjipt - men han har tross alt sagt unnskyld og det var sikkert ikke meningen å spy. Har dere bedt han om å rense barneutstyret da? Menn som ikke har barn selv kan kanskje tro at det "bare" er å slenge det i vaskemaskinen og så er det ok. Kanskje han ikke tror at rens er nødvendig? Uansett - ser ikke problemet med å slippe han inn i huset deres, og syns faktisk det er smålig av deg å kutte han ut fordi han gjorde en tabbe. Og ja, jeg syns faktisk synd på han som blir utestengt fordi han gjorde en tabbe. Ut i fra det du skriver så virker det som om det er et engangstilfelle og da ser jeg ingen grunn til å være så hard mot han.
Gjest Skrevet 8. februar 2010 #44 Skrevet 8. februar 2010 Det har skjedd meg en gang i mitt liv at jeg spydde og oedela en ting. Jeg var syk og kastet opp i bilen til ei venninne paa vei hjem. Jeg betalte for rens av bilen og sekken hennes som det hadde kommet litt paa. Til sammen tror jeg det utgjorde nesten 1500,- for snart ti aar siden. For meg var det sinnsykt mange penger, for jeg var student den gangen. Men vet du hva, det var det aller minste jeg kunne gjoere Stakkars venninna mi!
*dum&deiLig*™ Skrevet 8. februar 2010 #45 Skrevet 8. februar 2010 Hvis din mann sier ja, hvordan skal kompisen vite at det egentlig betyr nei? Du bør være forbanna på din mann som godtar alt han gjør, ikke kompisen. Du virker fullstendig paranoid over denne kompisen. Det er sikkert kjempehyggelig for han å komme på besøk til dere når du sitter der å passer på at han oppfører seg. Når du selv skriver at du viser at du ikke liker han så tydelig at datteren din på 1.5 år(?) merker det, da er det ille... Det er DU som utsetter henne for dette, ikke han. Fjortisopplegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå