Gå til innhold

Er det så ille av meg å nekte meg mannen dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som leste tråden jeg skrev 1. eller 2. nyttårsdag skjønner litt mer hva jeg snakker om..

Men kan ta kort versjonen. Mannen fikk besøk av 2 kompiser + dama til ene kompisen på nyttårsaften. Vi hadde besøk av et par fra Ålesund med guttungen som er litt gamlere enn Iris. (16 mnd)

Jeg visste ikke at den andre kompisen skulle komme, og det gjorde heller ikke mannen.

Men han kom nå inn han også, uten at jeg fikk med meg dette. (satt på et annet rom å viste fram bilder)

Uansett, han ene kompisen som ingen av oss visste skulle komme spydde ut halve huset vårt. Ingen av oss som vet om han var så full eller hva det nå enn var. Han har sagt unnskyld (etter 10-11 dager)

Der han klarte å få med "Dette har ikke vært en enkel uke for meg (noe jeg ikke vil gå videre inn på)" i meldingen han sendte. Unnskyld meg, var ikke HAN det var synd på!

Når vi var hos svigers i dag spurte de om vi hadde hørt noe fra han. Ja, det har vi. Men han slipper ikke inn til oss på en stund sier jeg...

Dette var jo heeeelt rart for de å høre, for han kunne jo ikke noe for at han kasta opp. Og han mente det helt sikkert ikke...

Neida, sant nok det...

Er det virkelig så ille å nekte han å få komme inn hit???????

(kan prøve å finne tråden, men hater søkesidene her...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han har sagt unnskyld så syntes jeg dere burde la ham få komme inn i varmen igjen da. Stakkas, han har sikkert hatt verdens verste fylleangst.

Skrevet

Nei det er ikke ille å ikke ville ha han på besøk.

Skrevet

Husker innlegget ditt, var det ikke noe med barnevogn som var utspydd også??

- Han var OVERSTADIG beruset

- Han spydde overallt

- ...og han unnskylteseg ikke FØR 10 dager??

- ..og ikke tilbudt seg å betale noe for "tort&svie" til dere??

Hadde ikke sluppet han inn PÅ LENGE!!!

Hadde han kommet med en god grunn og bedt om unnskyldning, og vørt villig til å betale for rotet sitt... Da hadde han fått en sjangse til.... Men ikke sånn "like etterpå!"

Skrevet

Husker historien din og husker også at jeg ble litt forbanna på deres vegne =) jeg synes han burde unnskyldt seg på en litt mer ydmyk måte og bare lagt seg flat!!! Hadde også nekta han å komme med det første =))

Skrevet

Tror du det var gøy for ham å spy hjemme hos noen andre? Og spesielt hvis du ble så sur for det? Du vet jo ikke engang om fyren var skikkelig full, eller rett og slett syk. Har ikke folk lov til å gjøre en feil? Det er jo selvfølgelig ikke gøy at du må vaske opp spy etter besøket, men det er jo ikke noe han gjorde med vilje. Hadde han ødelagt noe hjemme hos dere, så hadde jeg skjønt at du ble så sinna.

Skrevet

jeg skjønner hva han mener nå han skriver"det har ikke vært en enkel uke for meg" dvs han angrer veldig på det han gjorde, og jeg synes at dere burde gi han en sjangse til,det går faktisk ann å være uheldig når en drikker også.

så jeg tror jeg hadde ønsket han på besøk, men edru....

Skrevet

Ikke jeg heller

Skrevet

Ja, men tar det virkelig 10-11 dager å si unnskyld etter noe sånt?

Skal sies at vogna, dunposen, dressen og teppet til gutten som var på besøk var det spy på. Samt trappa vår (har vegg-til-vegg-teppe). Var ikke sånn flom spying, men litt her og litt der. (Jeg mener det ikke har noe å si, jeg hater spy, uansett hvor lite det er)

Værste var jo at dette var BESØKET vårt sine ting, og ikke våre egne=((

Også er vi jo heller ikke sikker på om han var full, for hverken mannen eller kompisen merket noe på han.. Og man bruker å merke det på denne mannen...

Synes det er utrolig vanskelig å bestemme om han skal få komme inn i varmen, for det er liksom ikke bare dette som spiller inn.. Men en del andre ting også.

Veldig usikker.......

Skrevet

Var en barnevogn bl.a som ble spydd på ja.. Var ikke mye, men absolutt nok!!

Tror ikke han synes det var gøy, men hadde han vært sååå skamfull, kunne han vel ha sendt den melidnga LITT før det hadde gått 10 dager??

Sa til mannen at han fikk si at han kunne få komme hit igjen, om han kom og sa til meg face- to-face at han virkelig beklaget...

Men virker ikke som han har tenkt til det..

Mener selv at han ikke får komme før han har sagt unnskyld til meg i ansiktet mitt!

Men svigers synes jo jeg var slem fordi han ikke kunne noe for det.

Er ikke poenget at man ikke kan noe for det, poenget her er å være voksen nok til å si at man beklager, tilby seg å hjelpe til/ betale erstatning...

Skrevet

"Ingen av oss som vet om han var så full eller hva det nå enn var. "

Med små barn tilstede, slik jeg forstår innlegget ditt, synes jeg det er merkelig at ingen av dere vet hvor full han var?? Eller om han var syk?

Noen av dere var vel edrue å kunne vurdere situasjonen?

Skrevet

husker veldig godt at du fortalte at masse babyutstyr hadde blitt spydd ned.

Hvis tullingen velger å betale for rens og slikt og viser anger så kan jo saken bli løst ganske lett, men selv hadde jeg vært ganske langsint og lite imøtekommende hvis dette ikke hadde skjedd. Ergo, ikke sluppet han inn i huset.

Det er lov å drite seg ut, herregud, det gjør alle før eller siden. Men det er hvordan man velger å "fikse det" etterpå som er avgjørende mener jeg!

Skrevet

Antyder du at det egentelig kan være andre "droger" inn i bildet også??

En grunn til å ikke slippe han inn!!

Visst folk blir dårlig og spyr utover, OG BLIR LEI SEG..... Da hadde de kanskje (i det minste) kommet ganske snart, og bedt om unnskyldning?? Og tilbudt seg penger for "tort&svie"??? eller en STOR bukett blomster??

Skrevet

Er ikke sikkert han vil komme heller. Det står han fritt å like deg og. Sikkert hyggeligere for alle parter om du lar mannen "få lov" å dra på besøk til han i stedet.

Skrevet

På et eller annet punkt må man vel tilgi å gå videre?

Han hverken drepte eller voldtok noen, såvidt jeg fikk med meg fra historien.

Skrevet

Synes også kanskje mannen din kan dra ut for å treffe han, en viss karantene bør det være etter å ha spydd ned noens hus.

Og, når timeouten er over er selvsagt kriteriet om han skal være edru tilstede.

Skrevet

Jeg nekter IKKE mannen å dra på besøk hos han da! Det er bare det at han ikke slipper inn i MITT hjem...

MEN, som også er VÅRT hjem da...

Jeg kan jo faktisk ikke ta ifra mannen kompisene hans.. Så er litt vanskelig akkurat dette. Men hvor mye skal jeg tåle fra denne kompisen egentlig? Det er bare det.. Er og har vært litt mye synes jeg...

Det at ingen vet hvor full (om han var full, regner egentlig med at han i allefall ikke var 100% edru) han var, vet jeg ikke hva jeg skal svare på. Men de hadde tatt bussen hit, og jeg så ikke "Arne", pga at vi satt i et annet rom..

Det med å slippe han inn, gjorde heller ingen.. Ringeklokka vår virker ikke, så de fleste vennene våre som vi VET kommer, banker bare på og kommer inn. Fordi vi har sagt at de skal gjøre det.

Skrevet

gerbera, det var ingen av oss som drakk.

2 av oss var gravide, 2 av oss liker ikke vil, og han siste ville ikke ha siden ingen andre ville ha..

Skrevet

Jeg syns faktisk det er litt voldsomt å kreve at han skal si unnskyld i ansiktet ditt. Hvorfor det egentlig? Hvorfor ikke til mannen, er du viktigere enn ham?

Skrevet

Det er sant prekæs, men sa dette om at han skulle si beklager face to face da mannen sa at han kom en tur på besøk...

Og jeg sa: Nei, det gjør han ikke! Ikke før han har sagt unnskyld.

Tror nok ikke han liker meg nei, har ikke vært så veldig glad i denne mannen de siste årene....Og har kanskje ikke vært så veldig flink til å skjule det alle gangene..

MEN det skal også sies at jeg har prøvd så godt jeg kan å hjelpe han, gi han sjangser, osv mange ganger. Har fått litt nok nå..

Nei, med en ny baby på vei og mye annet, velger jeg å "la han ligge"..

Orker rett og slett ikke å bli sint på han igjen, dermed tror jeg det er best om han fortsetter å ikke komme hit...

Føler meg litt slem på mannen sine vegne, er jo tross alt hans hus dette her også. Men, de kan møtes andre plasser og han lever ikke i et fengsel her =)

Skrevet

Fordi mannen her godtar unnskyldningene hans for lett.. Han har ikke mange venner, dette er en barndomskompis og han er redd for å miste han. Derfor godtar han lettere unnskyldningene.

Har ikke krevd at han skal gjøre det. Men vil han inn i varmen her igjen, bør han gjøre det for å få tilbake tillitten.

Saken hadde vært en heeeelt annen om det hadde vært vårt utstyr det hadde kommet spy på, men det var jo besøket vårt det gikk utover. Hadde det vært vårt, hadde det vært lettere å tilgi synes jeg, men jeg føler dette er min feil.. Selv om jeg ikke hadde kontroll på hvem som kom inn her. For det er ikke vanlig at kompiser eller venninner av oss tar med seg folk hjem hit uten å spørre!

Så egentlig mener jeg han skal si skikkelig unnskyld til dem, ogikke til oss. Men de bor 5-6 timer i bil og båt unna her.

Skrevet

Var det en bevisst handling å spy på gjestenes babyting og ikke på deres? Merkelig i mine øyne å gradere "straff" på etter hva man spyr på. Spyr man så spyr man, og er man kommet så langt, så har man ikke kontroll.

Jeg tenker at dette er å lage vel mye dramatikk, men så har jeg og mannen min også andre type venner.

Skrevet

Synes vel du overreagerer litt, jeg da. Han har sikkert dårlig samvittighet etter å ha kastet opp hos dere, og han burde vært snar med unnskyldningen. Men å kreve at han skal stå skolerett overfor deg blir jo litt merkelig da, særlig hvis han har unnskyldt seg til mannen din. Hva så om han godtar unnskyldningene lett, det er jo hans hjem også. Er det du som bestemmer at han skal ha karantene, liksom, fordi mannen din ikke har vett til det?

Hvis noe er skadet av dette, så synes jeg at han kan få betale sin vei inn i varmen igjen. I vår vennegjeng så regner man med litt svinn når man har gjester. Og oppkast er jo motbydelig å ordne opp i, særlig etter andre. Blir ikke helt det samme, men besøket vårt på nyttårsaften hadde et uhell her. En jente på 1 1/2 år kasta opp i senga til lillemor, på bamse og utover det hele. Ekkelt å vaske etter pasta-glass.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...