Ranveig R Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Vil h*n f.eks. bli målt på 6-vekerskontroll?
Gjest Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Mi ble målt første gang på seks-ukerskontrollen ja:) Da hadde vi vært på sykehuset og tatt ultralyd av hoftene for å sjekke om hun hadde hoftedysplasi. Haha, helt feil skrevet, men du skjønner vel hva jeg mener;)
Ranveig R Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2010 Ok. Blir det rutinemessig tatt ul av hoftene etter setefødsel?
Gjest Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Hmm, på "vår" hs ville de ikke måle lengde før ved 3mnd kontroll ved vanlig hodeleie, men det var jo sjekk av hofter ved seks ukers kontrollen da
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Ja,det blir tatt ul etter seteleie,iallefall på Haukeland:-)Der tok de ul av datteren også målte de lengden.Så de første dagene var hun bare noen og tredve cm lang;o)
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Min kom i sete og mener de målte lengde etter at det var tatt ul av hoftene og at alt var bra Ul ble vel tatt når han var 2 eller tre dager gammel. Dette var på st.olavs.
Ranveig R Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 7. februar 2010 Takk for svar! Har fått eit nytt tantebarn nemlig, og fekk plutseleg grunn til å finne ut av ting eg aldri har lurt på før ;o)
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Vi tok UL av hoftene på jenta nøyaktig 1 mnd etter fødsel. Målte bare fra hode til sete ved fødsel, og estimerte vel en slags lengde om jeg ikke husker feil.... Gratulerer med nytt tantebarn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå