Ranveig R Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Mange her som har opplevd det? Kva blei/blir gjort? Var det noko i vegen, eller forsvann det av seg sjølv?
NormaJean Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 tror det er litt mer vanlig enn man skulle tro. nevøen min hadde bilyd/hull, de gjorde ingenting og på 6 ukerskontrollen var den borte. Kjenner også 2 andre barn som har hatt bilyd som ikke har betydd noe som helst:-)
Anna Nym :o) Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Jepp. veldig vanelig. Hos eldstemann her vart det oppdaga på 3 dagers kontrollen. Var då på ultralyd kontroll dagen etter, etter eit halvt år og etter eitt år. Då var holet som laga bilyden tetta igjen av seg sjølv. Ingen ting som var gala. Berre at lukkinga var forsinka, Noko som eigentlig skjer under fødsel eller i magen.
brooklyn Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Lillebror hadde bilyd på hjertet da han ble født, det ble oppdaget på den første legekontrollen. Legen forklarte at i de aller fleste tilfellene forsvant bilyden i løpet av kort tid, og at det var nesten så han ikke hadde lyst tilå si noe om det, tilfelle jeg skulle bli stresset. Jeg ble ikke stresset, reiste hjem med lillebror, og dro inn på KK igjen dagen etter for en ny sjekk av lillebror og bilyden. Da var den borte. I følge legen var dette helt kurant og vanlig. Har ikke merket noe til det i ettertid, når han har vært hos lege og på kontroller. Selvsagt, hos noen ER bilyden faktisk en alvorlig greie, men hos oss var det ikke det!
gullfunn Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Min lille baby hadde bilyd på hjerte på første legekontroll på sykehuset da hun var en dag gammel. Fikk vite at dette var fullstendig normalt ca 1/4 av alle barn hadde dette første dag. Men at det etter all sansynligvis ikke var noe og at det var borte ved neste sjekk. Dag 3 sjekket vi igjen rett før vi skulle reise hjem fra sykehuset og da var den borte. Så antagelig ingenting og engste seg for. Men det er jo betryggende at de følger opp og sjekker
Gjest Morn du Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Som oftest er det ikke alvorlig, er i hvert fall det inntrykket jeg har fått. Men jeg leste en gang om noen som fikk beskjed om at det ikke var alvorlig, men de ble jo sendt til undersøkelse samme dag likevel. Og så viste det seg at det hastet med å få noe gjort. Minstejenta mi hadde bilyd som ble oppdaget på 3 dagerskontrollen. Ble sendt til ultralydundersøkelse samme dag. Ikke noe alvorlig, var på kontroller til det var borte, da var hun vel 2-3 år.
Ranveig R Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 7. februar 2010 Tusen takk for svar! Godt å høyre at det er vanleg og sjeldan farleg. Blir jo litt bekymra når nye familiemedlem har sånne småproblem.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Bare for at du skal få flere svar også, så slenger jeg på mitt.. Hadde det selv når jeg var liten.. Og vet om flere som har hatt det.. Så det er veldig vanlig =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå