snuske♥2 Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Har så lyst å reise en uke eller to før babyen kommer, men kan ik reise før jeg er kommet rundt uke 31 tidligst...noen med erfaringer? drømmer om å reise til hellas eventuelt.
M*A*S*H* Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Da må du reise med buss tror jeg;-) husker ikke de forskjellige flyselskapene grensenfor når de nekter gravide å fly, men mulig det er uke 30 på internasjonale ruter. De kan også kreve legeattest som sier at det ikke regnes som fare for at du føder prematurt før denne grensen flyselskapet har satt. Dette er ikke for å være kjip de har disse reglene, det er en risiko å fly så seint så disse reglene er for å beskytte deg og junior:-) ring flyselskapet det gjelder og hør. Ps ikke forsøk å lur dem, de kan kreve legeattest av deg om du har stor mage og ser veldig gravid ut, og de kan nekte deg ombordstignign når du står i gaten.
Mammatil4jenter Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Jeg dro til Tenerife med Star Tour i uke 28 og hjem i uke 30. Ringte flyselskapet på forhånd, og da fikk jeg beskjed om at jeg kunne fly til jeg var i uke 34 med TUIfly. Men ta med legeattest på norsk og engelsk. Så lenge man har et normalt svangerskap og ikke er innenfor noe risiko-gruppe, så skal det jo gå bra..
Mamalari Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Jeg reiste i slutten av uke 32. Med det flyselskapet kunne jeg reise inntil uke 35 med legeattest. Pass på at du har en forsikring som dekker evt fødsel e.l selv om sannsynligheter er liten for at det skjer noe. Men jeg kommer ikke til å reise igjen som gravid, og det har ingenting med varmen å gjøre
snuske♥2 Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2010 tusen takk for svar! Mamalari, hvorfor kommer du ik til å reise igjen? ser ut som det er forskjellige regler på forskjellige reiseselskaper så må bare sjekke litt rundt. sikkert lurt å har en god reiseforsikring/ avbestillingsforsikring i fall formen min tilsvarer at vi ik kan reise.
Guttemamma75 Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Bare være obs på at en avbestillingsforsikring neppe vil dekke avbestilling pga svangerskap da dette er en "kjent" tilstand du er i og det er en risiko du selv må ta at du kanskje ikke kan reise..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå