Gå til innhold

Jeg liker nesten ingen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et problem med at jeg sjelden liker andre jenter. Synes de fleste er dumme i hodet. Jeg har tre venninner, men kan egentlig ikke si at jeg liker mer enn den ene veldig godt. Føler at det er sjelden noen viser de liker meg også. Jeg har fått høre at jeg ser sur og overlegen ut. Selv om jeg prøver det motsatte.. Gutter har jeg ingen problemer med. Jeg lurer på om jenter er sjalu på meg fordi jeg ser bra ut og fordi de ser at guttene liker meg. Dette er et problem også på jobb. Flere som har det slik, så skriv gjerne ned noen tanker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, arroganse er jo et trekk svært få faktisk liker. Og det viser du at du har i bøtter og spann. Prøve deg på å være litt mer folkelig kanskje? Snakke om det kanskje andre bryr seg om også? Ikke bare være så opptatt av hvor mye smartere og penere du er enn alle andre...

Veldig glad du ikke er min venn.

Skrevet

De er nok ikke sjalu, men de plukker nok opp vibbene som forteller dem at du ikke liker dem som igjen fører til at de ikke liker deg.

Om du endrer litt holdning til andre jenter så skal du se at de også endrer holdning til deg

Skrevet

Dersom du syns de fleste jenter er dumme i hodet, men ikke har probelmer med gutter... vel - da generaliserer du noe så innmari at det er fullstendig latterlig. På basis av noe så tåpelig som kjønn!

Blir jo like tåpelig som rasisme basert på hudfarge eller nasjonalitet, eller vurdering av intellekt basert på alder. Humor basert på lengden på utdannelsen eller klokkestørrelse basert på inntekt...

Eg gjer meg over!! *sukk*

Skrevet

Du er jo en selvdigger!!! Så klart at ikke andre jenter liker deg da! Ingen jenter liker vel andre som tror de så deilige? Dersom dette er ditt syn på deg selv så skinner det nok igjennom på væremåten din!

Mannfolka vil i buksene dine, så ja, de er din venn!

Skrevet

Jeg sliter litt med det samme som HI. Kan være at noen kvinner har en mer analytisk hjerne enn andre, slik at de passer best sammen med menn.

Skrevet

Det virker som at du har kommet inn i en dårlig ring der du har bestemt deg på forhånd at du ikke liker vedkommende dame/jente. Da utstråler du nok mye negativitet og oppfattes som sur/uhyggelig.

Prøv neste gang du møter en ny person av samme kjønn å gå inn med et åpent sinn. Prøv å interreser deg litt, bli kjent med vedkommende. Kanskje du kan endre synet litt?

Selv har jeg heldigvis ingen problemer med å like hverken mange damer eller menn..

Skrevet

Ja, jeg har nok mange fordommer. Men jeg prøver virkelig å være hyggelig. å gi folk en sjanse. prøver å snakke minst mulig om meg selv og heller fokusere på andre, er redd for at folk skal dømme meg fordi de ser på meg som vellykket og pen, så tør nesten ikke snakke om meg selv. Har også prøvd å bevisst gå med stygge klær f eks, og ikke sminke meg, så jeg ikke skal bli oppfattet dollete..

Hi

Skrevet

Håper det er det som er faktoren...

For min del så kommer jeg bedre overns med menn fordi jeg forstår dem bedre. Storparten av kvinner har jeg store problemmer med å forstå, klarer ikke helt å relatere til dem.

Skrevet

Hvis du faktisk ikke liker andre jenter og generelt sitter med følelsen av at de er dummere og mindre pene enn deg er det nok der problemet sitter. Folk merker slikt og da er det selvfølgelig natulig at de ikke liker deg.

Prøv å se menneskenes gode sider. De fleste har mange og det er ikke bestandig egenskapene "pen" og "smart" er de viktigste hverken for å være en god venn eller et interesant menneske.

Skrevet

Hvis problemet ditt virkelig er at du er langt mer intelligent enn din omgangskrets ellers kan jeg anbefale deg Mensa. Mange småoverlegne individer med høy IQ har funnet likesinnede venner for livet der ...

Skrevet

Jeg går best sammen med gutta selv jeg, men har flere gode venninner i tillegg., mulig du mangler litt sosiale antenner i forhold å kommunisere med kvinner framfor menn, for det er to forskjellige måter å kommunisere på.

Mest sannsynlig er det du som gjør noe feil, det har ingenting med utseende å gjøre, men mer med oppførsel og kommunikasjon. Selv styrer jeg unna jenter som slarver og snakker mye stygt om andre, trivest best med menn som snakker rett ut om det er noe.

Skrevet

for menn er analytiske? ha ha ha ha ha ha ha ha !!!!! jeg tisser meg ut...

Det finnes ikke enklere sjeler enn menn. Og når en dame foretrekker kun selskap av menn sier det meg at hun heller ikke har meget mellom ørene..

Skrevet

Hvorfor er jentene dumme i hodet? Jeg også foretrekker jo å være sammen med mennesker på mitt eget nivå intellektuelt, men siden de fleste jenter er oppegående mennesker tror jeg du bare trenger å åpne opp for ulike måter å være på.

Mange av de menneskene jeg liker best, er de jeg slett ikke trodde jeg kom til å like. De jeg umiddelbart kommer i prat med, går jeg fortere "tom" overfor.

Skrevet

jeg har ett bra utseende, er vel det man kaller pen--- men jeg har MASSE gode venninner...

Skrevet

Hi, når jeg leser innlegget ditt, så tenker jeg med engang på Krsitine Mossing, hehehe....

Skrevet

Jeg skjønner egentlig hva du mener HI. Jeg hadde tidligere store problemer med å forholde meg til andre jenter, rett og slett fordi jeg ikke skjønner meg på dem. Interessene deres har alltid vært så fjerne fra mine, og jeg tar rett og slett ikke måten å kommunisere på. MEN etter at jeg fikk barn, så har jeg plutselig noe til felles med andre kvinner, og selv om jeg ikke er helt på nett, så har det bedret seg betraktelig. Jeg tviler på at utseendet ditt har noe som helst med saken å gjøre, det er nok heller væremåten.

Skrevet

I og med at mange jenter har en egen evne til å se små "skavanker" på hgverandre, kan jeg forsikre deg om at jenter syns nok ikke at du er så pen som du tror. De har nok lagt merke til de små skjevhetene ved tennene dine, de ekle neglebåndene eller den lite flatterende etterveksten din. Men de gir deg en sjanse selv om du ser helt vanlig ut - det er ikke slik at jenter unngår mennesker de syns er penere enn dem selv. Dette er nok bare din egen vrangforestilling som du sier til deg selv fordi du ikke klarer å finne tonen med noen.

Det er normalt for mindre jentete jenter å finne godt selskap hos menn - gjerne fordi menn ikke snakker om typiske jenteting som sminke, mote, kjendiser osv osv osv - som du kanskje finner intetsigende og unyttig. Jeg har det på samme måte selv - men selv om jeg ikke syns se og hør-ermner er veldig interessant så finner jeg best selskap hois jenter. Gutter er rett og slett for simple for meg. De kan spilles altfor enkelt.

Det finnes kurs for mennesker med sosiale vansker som deg selv, du kan jo kontakte psykolog, eller kommunehelsetjenesten for å komme i gang. det må være trist å leve et liv hvor du ikke føler at du får venner.

Skrevet

Jeg har en innstillig om at de fleste mennesker er greie folk, jenter og gutter. Kanskje det er derfor jeg kommer godt overens medde fleste.

Har forresten analytisk evne, slik mange jenter med meg.

Skrevet

Du har prøvd å gjøre deg mindre pen -og det hjelp ikke. Så det er nok ikke det at du er pen som gjør det. Det er nok bare væremåten din, eller holdningene dine til andre. Det er en ting å vise interesse når en møtes og slå av en prat, men det er noe annet å være genuint intressert i andre. Hvis du invisterer i vennskap, vil som oftes de som du invisterer i invistere i deg også. Husk at du alltid har noe å lære fra andre og at andre mennesker har stor verdi.

Jeg lurer på hvor denne holdningen din kommer fra? Hvor har du lært det?

Skrevet

Wow HI!

Jeg kunne skrevet innlegget ditt selv! Jeg har en venninne og noen bekjente som jeg trives med. Som deg, synes jeg at folk flest er dumme eller uinteressante. Jeg har ikke så veldig mye felles med jenter flest føler jeg. Har også ofte fått høre at jeg virker sur eller overlegen. Jeg er litt sjenert og bruker litt tid på å bli kjent med folk. Tror det er dette som gjør at folk tror at jeg er sur. Jeg har prøvd aktivt å være åpen og blid og interessert i det andre har å fortelle, men allikevel "klikker" det liksom ikke.

Har vel ikke gjort meg opp andre tanker om dette enn at jeg synes det er trist at jeg blir opplevd som sur og vanskelig når jeg virkelig ikke er det. De som kjenner meg vet jo at jeg er morsom og blid :) Synes også det er trist at jeg ikke har så mange venner, selv om jeg virkelig har prøvd å skaffe med noen (t.o.m via møteplasser på nett..). Har vel etterhvert begynt å slå meg til ro med at jeg ikke får mange venner, selv om jeg drømmer om å ha nære venninner og en stor bekjentskapskrets.

Skrevet

du er jo bare teit me den kommentaren din...

Skrevet

Wow, vet du hva, jeg kjenner meg igjen i det du skriver!!

Men jeg VET at det har ingenting med utseendet mitt å gjøre. Da jeg var student og jobbet som modell, hadde jeg masse venninner. Jeg hadde et fantastisk liv med masse smarte venner og spennende opplevelser.

Så møtte jeg drømmemannen og flyttet laaaangt ut på landet. Her har nesten ingen høyere utdannelse, de er stort sett interressert i reality-serier og Sverige-turer for å kjøpe godteri. Og jeg har funnet ut at jeg faktisk ikke har så mye til felles med andre damer her. Jeg har prøvd hardt, og gjort meg mer ´folkelig´ (jeg klarer til og med en fest oppi samfunnshuset i ny og ne, og jeg klarer endelig å glede meg på andres vegne når de skal til Gran Canaria for femte året på rad...), og har noen få venninner som jeg holder hardt på. Jeg har funnet en balansegang som gjør at jeg kan beholde mine holdninger og verdier, uten å støte bort andre damer.

Lykke til, bare jekk ned krava litt...

Skrevet

du er ikke alene,HI

Jeg føler litt sånn jeg og, har også tre venninner, du er vel ikke en av dem vel? begynnner å lure litt her nå jeg....

Skrevet

uff da, skal ikke flytte da? eller trives du der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...