Gå til innhold

Dere som er gifte, bruker alle gifteringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hverken jeg eller mannen gjør det, mye pga våre jobbsituasjoner. De er uforenlige med å bære smykker/ringer etc. Så blir ikke til at vi bruker de på fritiden heller. Føler meg ikke mindre gift av den grunn, men sånn er det nå bare blitt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok jeg ville brukt den på fritiden, ikke minst fordi mange sjekker om folk er gift ved å se på hånda deres.

Det betyr mye for meg å bruke min giftering, men har akkurat nå vann i kroppen så kan ikke bruke den.

Skrevet

Nei, både jeg og mannen går stort sett med de, men tar de av når vi trener og dusjer og slikt. Kjenner flere som ikke går med ring i det hele tatt pga jobben, både mekaniker og sykepleiere, og da er det jo ikke alltid at man tenker på å sette den på seg når man går fra jobb. Er jo like gift uansett:)

Skrevet

Vi har gifteringer men bruker dem så og si aldri. Ingen av oss liker å bære ring, så da blir det sånn.

Skrevet

Både jeg og min mann bruker våre ringer daglig.. Det var ikke så viktig for meg, men viktig for mannen min.. Så klarte jeg å gjøre verdens største brøler, jeg mistet ringen... Har nå fått en ny og nydelig ring på fingeren som jeg stolt viser frem hver dag...

Skrevet

Bruker både gifteringen, forlovelsesringen og morgengave ringen min jeg.

Mannen min bruker bare gifte ringen sin akkurat nå, men skal bruke forlovelsesringen også bare han får passet den til litt. =)

Har lagt ganske mye penger på pene/spesielle ringer så da skal vi bruke dem også. Det betyr mye for oss begge at vi bruker dem.

Skrevet

Jeg har ringen på fingeren min og mannen har sin hengende i smykkekjede(han har en skade på fingeren og er redd for at det skal forverres).

Skrevet

Vi er ikke gift, men er forlovet...

Vi har brukt ringene frem til nå, men nå har sambo mistet sin.

Jeg vurderer å la være å bruke min også, av den grunn at den er av gull og jeg savner ringene mine som er av sølv. Ser dumt ut å gå med begge deler.

Vi skal nok bestille en ny ring til sambo etterhvert, men da spørs det om ikke vi bestiller en ny en til meg også, slik at vi får i hvitt gull istedet. Det passer mye bedre intill de andre smykkene mine.

Hehe, mulig jeg er rar nå, men det er nå slik jeg tenker da :-P

Skrevet

Jeg bruker ringen, men når jeg skal i praksis/ jobb igjen så må jeg nok ta den av når jeg jobber. Mannen bruker ikke sin til daglig siden det ikke er forenelig med jobben hans heller å bruke ring. Han bruker den av og til, mest når han skal deresse seg litt opp.

Skrevet

Mannen bruker den,men jeg gjør ikke. etter endt svangerskap er aldri fingrene blitt like slanke som de var...så...jaja,får se med tiden,men føler meg enda veldig gift:p

Skrevet

Vi bruker våre, for oss begge er dette viktig.

Skrevet

Mannen bruker sin hele tiden. Min giftering og alliansering har jeg kjede rundt halsen, jeg er smellgravid og ringene har ikke passet på fingrene siden i november. GLEDER meg til de passer igjen:)

Skrevet

Jeg er forlovet, men bruker ringen kun i helgene. Jobber som kokk, så det er både hygieniske grunner og slitasje på ringen som gjør at jeg ikke vil bruke den på jobb.

Mannen bruker den så å si hver dag, det hender han glemmer å ta den på etter dusjen på morgenen.

Skrevet

Min mann har den på hele døgnet. Jeg kan ikke pga jobb.

Skrevet

Jeg bruker min hele tiden. Mannen kan ikke bruke den på jobb, pga at det er farlig. (Tror ikke det er lov med ringer engang)

Skal vi noe spes, så bruker han ringen.. :) Blir som pynt på en måte. Han trenger heller ikke ringen for å vise at han er opptatt på byen etc.

Skrevet

jeg får ikke på meg gifteringen for øyeblikket, så da bruker jeg en ring mannen min har kjøpt til meg. Føles riktig for oss...men er jo ikke mindre gift om man ikke har ring på !

Skrevet

Jeg gjør det. For tiden bruker mannen min den i et kjede rundt halsen i stedet for på fingeren da ringen er blitt for liten til den..

Skrevet

Ja vi bruker gifteringene på, men på jobb så bruker vi dem ikke...

Som assistent på sykehjem så får jeg ikke ha ring på, fordi jeg kan skrape pasientene, og min mann jobber på båt og der og er det ikke alltid forsvarlig og ha ring på...

Men ellers så bruker vi ring hele tiden :-))

Skrevet

Bruker ikke ring fordi vi nettopp har vært gjennom en turbulent periode der vi flere ganger ble enig om å skilles. Selv om det går bedre nå og det ser ut som om vi holder sammen føles det likevel litt hyklerisk, på en måte, å gå med ring. Mannen går med sin i kjede rundt halsen.

Skrevet

Vi hadde også dyre og fine gifteringer med det samme, men så mista mannen min ringen sin. Dessverre hadde vi ikke akkurat da råd til å kjøpe en ny, lik ring til han, så vi kjøpte heller ett par nye, vanlige, glatte ringer...

Som ligger i smykkeskrinet vårt nå, hehe

Skrevet

Ja vi bruker begge gifteringene våre og jeg bruker også forlovelsesringen sammen med gifteringen, de siste ukene har jeg derimot ikke fått på meg ringene da jeg er ekstremt hoven, lar de ligge til etter babyen kommer om noen uker.

Gjør det som føles rett for dere. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...