babyprincess Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 han har vært hos legen og alt mulig fordi han føler at ting ikke er som de skal ettersom han er så sliten. Er utrolig gunstig å sove middag midt på dagen med tanke på barna og sånn....! Men uansett, han ser på det som et problem han også. Noen som vet hva det kan være eller tips til hva som kan gjøres?? Tusen takk :-)
Linda-Kristin=) Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 lav blodprosent eller mangel på kalium? kan funke å ta jerntilskudd eller kaliumtilskudd da, men regner med han har tatt blodprøver ang. dette hos legen? ikke noe særlig å være sliten og trøtt:/
Mor Løvehjerte Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Frisk luft! I stedet for å sove etter middag, bør han komme seg ut. Gjerne gå en rask tur i frisk luft! Det klarner huet!
nr 2 på gang i mai Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Enig med løvehjertet, lett på raua og funger! Ihvertfall frem til ungene har lagt seg, sånn er det og være voksen hadde jeg sagt, hehe, null medlidenhet!
Bettybu Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Sover han skikkelig om natta?? leste akkurat noe om "Søvnapnè" (eller hvordan det skrivest!) Snorker etc?? Kan være han ikke sover så godt som ham burde/kunne om natten...
Anne-B. Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Eller kanskje han rett og slett spiser for mye middag? Om han spiser tungt og fett, så kan det ha mye å si. Sjøl blir jeg utrolig sigen etter kraftmiddager.
babyprincess Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 8. februar 2010 ja, vært hos legen å sjekket masse greier. Jern prosenten og alt var på topp. Han ble litt skuffa tror jeg, for nå tenkte han han skulle finne ut hva det var og få en slutt på det....
babyprincess Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 8. februar 2010 han snorker ikke og sover ikke spesielt urolig heller??
kokosyklus Skrevet 8. februar 2010 #10 Skrevet 8. februar 2010 FRISK LUFT!!! Mannen min "lider" av det samme. Jeg fant frem skiutstyret hans og ba han pelle seg ut i skogen. Han kom hjem som en ny mann og siden er han avhengig for å fungere i hverdagen. Jeg tvang han gså til å ta vitaminer. Med fulle jobber og barn hjemme er det jammen ikke mye man rekker å komme seg ut i løpet av uka. Det er også veldig mørkt ute, det er også en faktor som påvirker energien. Han bør ta tran og multivitaminer, Hverdagen med jobb og hjem tyil barn føles innimellom som en tvangstrøye ( ja, sorry meg for ærligheten) og bare opplevelsen av alt dette kan være ganske utmattende. Det er ikke sikkert det er noe fysisk feil med mannen din, men at det mer er psykisk? Prøv om dere samen kan finne ut hva det er som gjør han så sliten. Fjern noen elementer av stress fra hverdagen. Håper deref inner ut av det:)
kokosyklus Skrevet 8. februar 2010 #11 Skrevet 8. februar 2010 Søvnapnoe kan jo også være en mulighet om du vet at han snorker veldig mye. Om han har pustestopp når han snorker så blir han tvunget ut av REM søvn for å trekke pusten igjen. DVS at han våkner delvis, slik at kroppen ikke får nok søvn.
Gjest Skrevet 8. februar 2010 #12 Skrevet 8. februar 2010 Først; få han til legen og sjekk alle verdier inkludert stoffskiftet! Så få han i gang med trening og ja frisk luft, det gjør faktisk underverker:)
meg & to små vampyrer Skrevet 8. februar 2010 #13 Skrevet 8. februar 2010 Mannen min fikk sjekket ut om han hadde pustrestopp, han følte seg aldri uthvilt. Og det viser seg at han har 50% oksygenopptak av det han skal ha om natta.. Ikke rart han aldri er uthvilt. Nå skal han operere litt og så blir det visst bedre:)
babyprincess Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #14 Skrevet 8. februar 2010 tusen takk for mange gode svar. Han trener mye, så det er nok ikke for lite trening som gjør det...! Og det kommer i 5-6 tiden og i åtte tiden våkner han til liv igjen...! Selvom han ikke har sovet...eksempelvis hvis vi har vært ute eller besøk eller noe....! Rart dette her...og utrolig irriterende egentlig...
Gjest yrild Skrevet 8. februar 2010 #15 Skrevet 8. februar 2010 Kan være han må spise anderledes, dvs lettere mat til middag og tyngre til lunsj. Kan også være begynnende depresjon... så lurt å få det sjekket opp. lykke til skjønner at du blir litt irritert
babyprincess Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #16 Skrevet 9. februar 2010 takk for svar :-) Skal be han spise litt mindre middag, hihi;-)
Kamomille Skrevet 9. februar 2010 #17 Skrevet 9. februar 2010 Det er en helt vanlig reaksjon etter middag. De aller fleste blir litt døsige etter et stort måltid. Dette fordi kroppen bruker mye energi på å fordøye maten, og da redduseres andre kroppsfunksjoner og man blir trøtt og sliten. Det eneste som fungerer er faktisk å IKKE sette seg ned for å slappe av:)
babyprincess Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #18 Skrevet 11. februar 2010 dette kommer ca samme tidspunkt hver dag, å vi trenger ikke å ha spist middag engang...:-(
kokosyklus Skrevet 11. februar 2010 #19 Skrevet 11. februar 2010 Men du, mannen min sier at vi alle har en naturlig "dipp" i kortisolnivå ( tor jeg det var ) sudnt den tiden. Mannen min er og jer merker og at vi blri veldig slitne til den tiden. Det er kroppens hormoutskillelse og boen reagerer sikkert emr på det enn andre. Sjek ut litt og forsøk å lese om det mannen min er og helt apatisk...
kokosyklus Skrevet 11. februar 2010 #20 Skrevet 11. februar 2010 herregud, så mange skrivefeil. Nå skal jeg ta meg sammen og skrive langsommere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå