Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Jeg får så dårlig samvittighet hvis jeg ikke tar med barnet ut å leker med h*n..men,selvom jeg får dette,så kunne vi vært myye flinkere til å kle på oss å ta en tur ut..syns ikke det er så ille på ukedagene, da h*n er i barnehagen..men,på helgene...da øler jeg meg rett og slett ille hvis jeg ikke går ut..å i dag har det jo vært toppers dag,og jeg har planlagt fra første morgenstund at vi skal ut å ake..men verken jeg eller sambo har hatt noe særlig lyst(vet det er egoistisk) og barnet har lekt en del på rommet sitt.. føler meg som en dårlig mor..selvom jeg kun ønkser det beste for barnet våres! elsker det mer enn alt! noen andre som har det sånn? evt har noen tips for å endre den "latskapen" (eller hva jeg skal kalle det..)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Vi har ikke vært ute de dagene det har vært beinkaldt eller såpeglatt, det blir mere pes enn kos. En gjennomsnittlig helg er vi ute på kjøpesenter/ loppemarked/ besøk hos venner en av dagene, og ute og leker den andre dagen. Altså ikke ute hver dag, så du er ikke den eneste :-) Du er ikke en dårlig mor!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 I ikedagene, når barna er i barnehagen, er vi ikke så ofte ute med dem om kvelden, spessielt ikke om vinteren. I helger og ferier derimot er vi bestandig en skikkelig tur ute av huset. Hvis været er fr dårlig til at vi orker å være noe særlig ute, som da det var omr 20 kuldegrader en periode, tar vi gjerne en tur i svømmehallen eller på et museum, til nød en tur på biblioteket om vi ikke finner på noe annet. Det beste råde jeg har er åkomme seg ut tidlig. Man har herlig god samvittighet når man kommer inn etter å ha vært på ski eller i svømmehallen og ser at klokka fortsatt ikke har pasert 12. Da kan alle kose seg inne resten av dagen uten dårlig samvittighet. Et annet tips er å avtale på forhånd at dere møter noen et sted. Det kan være andre foreldre i barnehagen, fammilie eller venner som dere liker å omgås. Sste tips er å fortelle barna hva dere har planlakt. Da er det værre å "glemme" det ;-).
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Ja for oss er det en selvfølge å være ute selv om det er nesten minus 20 grader ute. Det gjør godt for kropp og sjel og det fortjener barna mine. Inne, spesielt på en fin dag synes jeg er fy fy, så du skal bare skamme deg hvis dette er vanlig ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Snakk om selvforherligelse, annie 17:18.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 Må vel si at nei, er ikke ute hver dag. Minste har ikke full plass i barnehagen heller ,så vi burde dra ut en tur når jeg har hun hjemme. Men det er ganske sjelden at vi bare er hjemme(selv om det også har hendt), som oftest må vi en tur til byen å handle eller noe. I helgene prøver vi å komme oss ut om det er vær til det, men har vel hendt vi ikke har vært ute da heller. Om vi ikke går ut allesammen er vi ganske flink at en av oss voksne tar ungene med å går ut. Man kan jo da bli enige å dele på det, at mamma tar med ungene ut lørdag, og pappa tar de med ut søndag, da får den andre hvilt seg litt hjemme alene. Vi er ikke så veldig flink til dette vi heller, kunne nok vært bedre.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Vi er også ute hver dag, med mindre det er for kaldt (den ene har astma).
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #9 Skrevet 7. februar 2010 Er det fine dager går vi ut, men om det er beinkaldt eller isete, sludd eller veldig vått med regn og vind, da MÅ vi ikke gå ut. Da er det helt ok å være inne. Men jeg blir derimot litt sprø av å være inne med ungene en hel dag, de blir utolmodige og samme blir jeg/vi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå