Gå til innhold

Dersom du f.eks brekker foten og blir avhengig av krykker i minimum 6 uker... Eller på annen måte blir ute av stand til å ta unna husarbeid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde da din mann/samboer/kjæreste vært i stand til å gjøre alt i hjemmet, med minimal hjelp fra deg?I tillegg til 100% jobb ved siden av, levering og oppfølging av flere barn...

Vi er i den situasjonen nå. Mannen min er kjempeflink og kjempegod. Han stiller opp så godt han kan. Både utenfor huset og innenfor. MEN han greier ikke over alt, ikke sånn som jeg helst vil ha det... Og det må jeg bare akseptere nå. Vi er forskjellige og jeg ser at mannen min virkelig tar i ett tak. Nå har vi vært kjempeheldig som har hatt ett nært familimedlem som har vasket og ordnet ut med mesteparten av klærne...

Og til tross for at jeg har en mann som ikke er redd hverken vaskebøtta, dokosten, snømåking eller matlaging, uten familimedlemmet vårt hadde jeg kommet til å slitt pga klær og div som gjerne blir liggende igjen etter oss... Og vi er ikke kravstore heller. Vi liker å ha orden og ryddigt rundt oss, men ikke støv på hjernen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må jo legge til at så klart det er stor forskjell på å være en mot to å ta unna husarbeid...

Skrevet

Ja det hadde han. Jeg har en samboer som er like flink som meg i alt av husarbeid og matlaging og det er jeg glad for!! I hverdagen deler vi på oppgavene, men dersom en av oss ikke kan så tar den andre seg av alt i en periode :-)

Skrevet

Min eks klarte ikke å ta hus vasken, eller kles vasken osv.. Han klarte bare lage mat, og til nøds ta oppvasken.

Så i løpet av de 6 ukene jeg hoppa rundt på krykker med hel gipset fot, så vasket jeg gulvene,støvsuget,vasket klær når det kokte over for meg.

Barnet var ca 1 år,hadde nett lært seg å gå. Var ikke noe gøy å sitte å se på, at h*n skulle vasse rundt i all dritten.

Skrevet

å huff, såpass ja:( det hørtes ikke særlig bra ut... Heldigvis klarer mannen min alt det der, og heldigvis har vi dette familiemedlemmet som hjelper oss, som bare det:)

Skrevet

Ja, absolutt. Det eneste han ikke fikser er vaskemaskinen og tørketrommelen, men det har vel mest med at han ikke _vil_ forstå...;-)

Og det klarer man vel å ordne selv med brukket fot?

Det er alltid han som vasker og støvsuger hjemme hos oss, jeg har faktisk forbud mot det fra lege og fysio :-D Noen fordeler med slarkete bekken, hehe. Har ikke vasket gulv på tja... 7.5 år? :)

Skrevet

Vi har vært i den situasjonen to ganger etter at vi fikk barn på grunn av opperasjonenr og komplikasjoner med underlivet mitt.

Han klarer å gjøre det viktigste, men de siste 10-20 % blir for mye.

Men det er slikt som ikke er så viktig når en er syk. Vi fikk heller ta det når jeg var frisk igjen.

Jeg syns han er veldig flink og hjelpsom både når jeg var/er syk og ellers.

Nå har hna akkurat laget en kaffe latte til meg etter at han har vært ute og vasket bilen mens jeg la ungene:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...