Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 man har svangerskapsforgifting ? Jeg fikk påvist protein i urinen på fredag + forhøyet blodtrykk (ikke ekstremt høyt, men høyere enn tidligere... 130 / 85). Jeg skal på ny kontroll i morgen, for å se om det har endret seg. Dersom det viser seg at jeg har sv.forgiftning blir jeg satt i gang da ? Skjer dette samme dagen som man får påvist sykdommen? Det gikk litt fort med legen (var hos vikar), så fikk ikke spurt han om så mye, men han nevnte KS og igangsettelse :s (2 uker igjen til termin)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Du blir kanskje sendt på sykehuset for en sjekk der, for det er kun en blodprøve som kan påvise om du har sf eller ei.. Man kan ha proteiner, høyt bt og ødemer uten å ha et snev av sf faktisk.. Men blir det påvist på blodprøve, så må du forløses ja.
Gjest Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Ikke nødvendigvis, men du blir fulgt opp svært nøye og dersom det ser ut til å være fare for deg eller fosteret blir du satt i gang. Det er ikke noe rutine på å sette i gang med en gang de oppdager det, men om du er svært plaget av det og siden du er så nær termin kan det nok godt hende at de synes det er bedre å sette deg i gang enn å vente på at fødselen skal starte av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Takk for svar. Håper det er "falsk alarm", for jeg føler meg i veldig fin form...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Feil Gytha.. Har man svangerskapsforgiftning og fått det påvist ved blodprøve skal ungen ut fortest mulig for da er det potensiell fare for livet til mor og barn. Har man derimot "bare" høyt bt, proteiner og ødemer blir man selvsagt ikke satt i gang, da har man heller ikke svangerskapsforgiftning. Skummelt at Gytha kan komme med slike uttalelser.
Gjest Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Jeg kjenner ei som hadde det som ikke ble satt i gang, så så skummelt at jeg kommer med slike uttalelser kan det ikke være.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 de venter lengst mulig med å sette igang. Jeg ble innlagt på sykehuset, ble fulgt tett opp og da jeg ble verre, satte de fødselen igang. Hilsen ei som har hatt sf.
Gjest ->>- Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Ikke nødvendigvis, men man overvåkes nøye og blir ofte innlagt. Jeg vil tro det er sjelden man får gå over termin.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #9 Skrevet 7. februar 2010 Bra du ble fulgt opp så nøye! Hvordan var formen din da du hadde SF ? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå