Gå til innhold

nå er jeg så frustrert. sambo har ikke klart å finne seg jobb med 5årig utdanning fra universitetet. nå er det gått 6 mnd. vet dere om det er mange som har det sånt for tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi lever på mine perm.penger som snart tar slutt. jeg fikk ikke ny kontrakt med jobben da den gamle gikk ut siden jeg var gravid. føler at jeg begynner å bli desperat :( hvorfor vil ingen ansette ham? han har vært på 3 intervijuer og sendt ca. 20 søknader.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om denne finanskrisa sitter i enda? Er jo veldig kjipt når han har tatt en så lang utdanning at det ikke skulle være lettere å få seg arbeid. Dere må bare ikke gi opp! (lett for meg å si...) Fortsett med det han gjør, det må jo dukke opp noe snart.

Skrevet

Det er nok desverre typisk dersom man bare har utdannelse og ingen annen erfaring (deltidsjobber, verv etc). Han må finne fram ALT som kan fremheves, i tillegg til utdannelsen. Og så må han ikke vøre kresen sånn til og begynne med.

Skrevet

Vil han ha jobb ja da tar han hva som helst ,mens han søker på drømmejobben ,kan ikke regne med å fine jobben med en gang selv om han er ny utdanna..

Skrevet

Søkt på 20 jobber iløpet av 6 mnd?? Det synes jeg var lite...

Dersom han virkelig vil jobbe så får han ta de jobbene han får selv om han har utdannelse til noe annet. han kan melde seg hos vikarbyråer osv hvor han kan få jobber for kortere og lenger perioder!!

han må kunne ta alle slags jobber selv om han har tatt en høy utdannelse. En lavtlønnet jobb er vel bedre enn ingen jobb??

Han får nok drømmejobben etterhvert, men før det kan han faktisk ikke være kresen!!

Skrevet

Det er ikke lett å få en jobb som ufaglært heller når man har 5årig utdanning. Da får man lett høre at man er "overkvalifisert", f.eks. til å være bhg-assistent, hjelpemann på flyttebil eller hva det måtte være.

Litt rett har jo arbeidsgiver også hvis det tenker seg at denne mannen kommer til å si opp så snart han finner noe som passer med utdannelsen.

Det er uansett en klemme at IKKE får man jobb som det man er utdannet til, og IKKE får man jobb som ufaglært heller fordi man har denne utdannelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...