Lady-alice Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Er det noen her som på det siste ferskforsøket har fått lov til å sette inn 2 egg?? Skal begynne på nesespray 11 feb.og tenkte jeg skulle ringe til porsgrunn og legge inn mitt ønske om å få satt tilbake 2 ferske egg ettersom det er vårt siste forsøk der.(så sant alt går som det skal da) tror dere at det er noen sjangs for meg å få oppfylt det ønske? takk for svar. klem
gunngunn Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Hei,var å satte inn mitt første egg i porsgrunn 28 januar,eneste jeg vet er at du må være over 35 år for å sette inn 2 egg ,siden jeg er 35 år trodde faktisk jeg at jeg kunne sette inn to egg på 1 gangen,men da sa de at man måtte være 36 år,så de er visst veldig strenge med det å sette inn to egg,ring porsgrunn i morgen,og spørr om det er mulig,så får du iallfall riktig svar.lykke til:)
tvillinggutar + snuppelure Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Hei - trur nok det er noko ulik praksis her - og det er nok mange faktorar som spelar inn - fleire enn kun alder. Me høyrer til i Haugesund og fekk inn 2 egg på siste ferskforsøk. Me er uforklarleg barnlause, og på samtalen me hadde før siste forsøk spurte eg om det var mogeleg å "hyle seg til 2 egg inn". Då smålo legen og sa at eg skulle sleppe å hyle;) Eg var "kun" 31 år då dei sette inn egg - det vart forresten full klaff med tvillingar 8 mnd seinare;) Har òg ei veninne som opplevde akkurat det same i Haugesund på 3.ferskforsøk og ho fekk òg tvillingar! Eg hadde prøvd å "hyle" meg til 2 egg - lykke til! Klem
Levine ♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥ gravid Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Hei. Jeg hører til i porsgrunn, Jeg har hatt mulighet til å sette inn 2 egg, Har ikke hvert noe spørsmål om alder.. Har gjort dette 3 ganger, men ikke blitt gravid, men på 4 innsetting satt jeg inn et, som jeg ønsket selv, å har nå en sønn på 7 mnd: Di ønsker alltid å prøve med et først. Men nå har jo du satt inn før, så ser ikke problemet, venninna mi er gravid med tvillinger nå ( ferskt forsøk ) i porsgrunn:)
Gjest Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Hei Jeg fikk inn to på første fordi det ble kun to egg. Jeg pratet med dem og sa at jeg ville ha to på neste også, og det skulle vi få hvis det ble to, men vi fikk bare ett egg. Samme på siste, men da fikk vi kun ett egg og det vises seg å holde. Vi var på St. Olavs da. Men det er nå bare å spørre det og gi klart uttrykk for hva du vil. Lykke til
Vår tur? ♥desembergutt 11♥ Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Hei Lady-alice:) Jeg holder også til i Porsgrunn. Har hatt 2 ICSI og ett frys, alle desverre negative. Fikk satt inn 2 egg første gang, og hadde nok fått lov til det igjen dersom flere enn ett hadde overlevd opptiningen ved fryseforsøket vårt. Jeg var 27 når vi begynte, nå 28, så har ikke opplevd at de er veldig strenge i forhold til alder. Skal forresten igang med vårt "siste" ferskforsøk nå. Starter på nesespray 14 februar, så da er vi ikke så langt unna hverandre i løypa:) Lykke til:)
AinaW Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 Dette kommer litt an på spørs, og ikke bare alder som det blir sagt over her. Det er riktig at man som regel ikke setter inn to egg på de yngste prøverne, men det kommer an på flere forhold også. Mye spiller det noen rolle hva de tror årsaken til de negative forsøkene er, tidligere prøvesvar og undersøkelser om eggkvalitet og spontanaborter etc. Dvs at dette er veldig individuelt. Jeg er 26 og fikk beskjed om at pga min unge alder satte de bare inn 1 egg i "første omgang". Dette var ikke bare pga alderen min, men fordi de hadde grunnlag for å tro at eggene mine var av god kvalitet, og fordi problemområdet mitt var andre ting (endometriose, trange eggledere og noe lav sædkvalitet på mannen). Grunnen til at ofte de under 35 ikke får mer enn 1 henger sammen med at man som regel (!) har god kvalitet på den biten, men dette gjelder ikke alle, og blir vurdert individuelt. Jeg ville derfor anbefalt deg å ringe/snakke med klinikken for å høre deres mening om dette i DITT tilfelle, siden det blir vanskelig å sammenligne. Det hender også ofte at de setter inn 2 egg ved noen klinikker rett og slett fordi det er siste forsøk offentlig.
MK73 Skrevet 8. februar 2010 #8 Skrevet 8. februar 2010 ..og så kommer det også rett og slett an på hvordan forsøket går, hvor mange egg som er gode nok til innsetting eller frys, og hvordan de ser ut. Jeg hadde fryseforsøk i det offentlige, to egg ble tatt opp, begge overlevde, og da fikk jeg naturligvis inn begge to. Dette var også etter to negative ordinære forsøk. Da var jeg 34 år. Ved det tredje ordinære forsøket mitt i det offentlige fikk jeg også satt inn to egg. Dette pga at jeg hadde hatt endel negative forsøk tidligere, og de ønsket heller å sette inn to enn å fryse ned ett av dem. Det er alltid en risiko for at eggene ikke overlever frysing og tining - og da blir kanskje totalvurderingen ofte å sette inn to i stedet for ett inn og ett på frys. Da var jeg også 34 år.
Astra71 - tvillingmor Skrevet 8. februar 2010 #9 Skrevet 8. februar 2010 Vi begynte med ivf-forsøk da jeg var 35 år. Vi har hatt de fleste forsøkene på Haugesund sykehus, og ett i Danmark (Nordica). Legen i Haugesund spurte meg allerede på første forsøk om jeg ønsket å få tilbakeført to egg. Han sa at de la vekt på to forhold i vurderingen av om de skulle tilbakeføre ett eller to: Kvinnens alder og eggenes kvalitet. Vanligvis var det slik, sa han, at kvinnen måtte ha passert 36 år for å få inn to egg, men dette var visst ikke en absolutt grense. Derfor fikk jeg tilbudet, det var tross alt bare et par måneder til jeg fylte 36 (og eggene mine har normalt ikke vært gode nok til nedfrysing). Jeg fikk også tilbakeført to egg i Danmark. Hvordan dette er ved andre klinikker i Norge vet jeg lite om. Lykke til!
Lady-alice Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 8. februar 2010 Hei hei damer=) Ojoj så mange fine svar jeg har fått..TUSEN TAKK=) I dag ringte jeg til porsgrunn og spurte om jeg kunne få satt tilbake 2egg (hvis det blir 2 befruktede da) og da svarte sykepleieren meg at dette måtte jeg nevne til legen da vi var der til uttak. Hun sa at ettersom vi ikke hadde barn fra før av og at dette var siste ferskforsøke vårt i det offentlige, så brukte de å sette tilbake 2egg til de som ønsket det... hun nevnte ingenting om alder. Vet at under dette forsøket så skal jeg bruke albyle75mg.og fikk beskjed om at det var forde som regel så hadde dette en liten betydning på bedre blodgjennomstrømning i livmor..og derfor lettere for egget å feste seg. Håper at jeg får satt inn 2egg og at jeg likevel kan gå på albyle...nå ønsker jeg virkelig at det skal klaffe altså....åååå som jeg ønsker det !!! uannsett...er bare opp til meg og mannen det nå da å HUSKE å si ifra når jeg er der til uttak at vi ønsker 2egg ved innsett. Ja "Vår tur?:)" da er vi så og si likt i løypa=)..jeg begynner med nesespray den 11feb ...tenk allerede på torsdag.. grugleder meg=) ønsker alle sammen masse lykke til.. og takker for lykkeønskninger fra dere alle klemmer
lille du:)*gravid* Skrevet 9. februar 2010 #11 Skrevet 9. februar 2010 Da er det vel kanskje derfor jeg skal ta fragmin sprøyter i 10 dager??? Noen som vet?? For å bedre blodgjennomstrømmingen og øke sjangsen for suksess:) Jeg fikk og satt inn 2 egg, er 23 år. Jeg fikk i grunnen velge selv. Nevnte det et par ganger at hvis de ble befruktert, øknsket vi 2 inn..Fikk lov pga de hadde hatt problemer med å få ut sædceller(tesa), og bare 2 egg ble befruktet med icsi. Derfor var de usikker på om ett av de klarte frys/tin prosessen..Så alder har ikke alt å si, men heller helheten..
Vår tur? ♥desembergutt 11♥ Skrevet 10. februar 2010 #12 Skrevet 10. februar 2010 Hei igjen Lady-Alice! Måtte ringe Porsgrunn å mase litt i går, siden jeg ikke har fått reseptene i posten, og skal starte på nesespray til søndag. Hadde vist vært rimelig busy der i det siste.. Jeg skal også gå på Albyl denne gangen. Vi får krysse fingrene for at det er det som gjør susen:) Veldig greit å prøve noe nytt. Regner med at vi får sette inn 2 egg denne gangen dersom vi får ut så det er en mulighet. Ser ut til at det blir uttak/innsett uke 12. Hva med dere?? Masse lykke til:) Klem
Lady-alice Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #13 Skrevet 10. februar 2010 hei Vår tur? ja ,da må du mase..så opptatt kan de da ikke være ,at de ikke har sendt deg resepten din enda når du skal begynne på nesespray allerede på søndag...hum rart.men den kommer nok i morgen eller fredag.*håpe på*det er bare å ringe og mase. Jeg var å hentet mine i dag...begynner i morgen. Vi har uttak/innsett uke 11 Skal blir spennende å prøve albyle...håper med hele hjerte mitt at det er det som skal til denne gangen..og at de setter tilbake 2 egg- ønsker deg oxo masse lykke til klem=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå