Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Saken er den at jeg fikk bunad til konfirmasjonen min for endel år tilbake, solgte den i fjor pga pengekrise og da hadde den også hengt i skapet i 2 år fordi den var for liten og jeg hadde ikke råd og betale for og legge den ut. I går snakket jeg med mamma og hun tilbyr seg og betale for og få den lagt ut, men jeg har jo solgt bunaden og jeg vet hun kommer til og bli skikkelig forbanna for det var bestemor som broderte den før hun døde. Angrer så fælt, men vet ikke hva jeg skal gjøre, har ikke råd og få brodere og montert en ny, og det vil jo dessuten mamma oppdage ettersom jeg da ikke trenger sy den ut. Hva skal jeg gjøre?? Vil bare dø nå...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Huff, er vel ikke annet du kan gjøre enn å si hva du har gjort.. Forklar at du var i pengetrøbbel, og så ingen annen utvei. Du kan jo ikke få bunaden tilbake? Om du kjenner henne du solgte den til, så er det jo mulig å ringe å spørre om du kan kjøpe den tilbake.. Si det som det er, at du angrer, og at det er din bestemor som har brodert en del på den...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Dette er ikke et dilemma. Dette er bare en kjip situasjon. Dilemma er når du må velge mellom to alternativer som ingen er optimale. Men nok om det. Du har bæsja på leggen og nå må du svi. Du må fortelle din mor hva du har gjort, og så får dere ta det derfra. Hun kommer kanskje til å bli veldig sint/ lei seg/ skuffet, men det må du tåle. Det er kjedelig når det står på, men hun dreper deg nok ikke. Og før eller siden måtte det jo bli oppdaget, så du må da ha vært litt forberedt på det? Om den har stor affeksjonsverdi for din mor, bør dere kanskje forsøke å få kjøpt den tilbake. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Jeg kjøpte bunaden min for 15 år siden av ei på 18 år som skulle reise til syden for pengene... Hennes bestemor hadde brodert bunaden. Jeg er forsatt kjempelykkelig eier av bunaden, men jeg håper og tror at hun angrer dypt. Er det rart at vi voksne gravide ikke synes at unge damer bør bli mødre tidlig? De tenker kortsiktig og ikke på konsekvenser. Vær voksen nok til å si i fra til din mor er mitt råd!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Huff kipt det der,men du må nok fortelle moren din det.Hun blir kansje veldig sint og skuffet muligens,men skjønner det sikkert ,at du var desperat der og da trengte penger..
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Plutselig bikka det over på en ung-mor-debatt?? Jeg ble mor tidlig, men har fortsatt, i en alder av 25, min aldeles nydelige dåpskjole hengende i skapet. Ikke kunne den brukes til noen av mine barn pga ufattelig glatt stoff. Men den henger der. Og den skal henge der til den dagen jeg ikke lenger er!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 Du kan jo si at du hadde den med deg til Syden for å danse gammeldans, og så rota du på stranda med han Abdullah. Og neste dag var bunaden vekk som en sviske... hehe.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Hvordan kan du få dette til å handle om en ung mor? Det står jo ikke alder der. Det er ingen sammenheng mellom å gi bort en bunad, og være ung mor.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #9 Skrevet 7. februar 2010 Først og fremst HI.. Du har ikke bæsja på leggen som 15.10 sier. Men du har totalt driti deg selv i FANGET og overalt. Fortell moren din sannheten. JA, hun blir sikkert forbanna. Men det går over. Lykke til, å la oss nå ikke håpe du blir halshugd
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #10 Skrevet 7. februar 2010 Hvorfor skal din mor bli sint? Regner med du er voksen, og bunaden var din? Skuffet kanskje, men hun har da vel ingen rett til å bestemme over hvordan du håndterer dine eiendeler.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #11 Skrevet 7. februar 2010 Klenodier selger man bare ikke!!! Uansett!!!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #12 Skrevet 7. februar 2010 Du "voksne" gravide kvinne..Ærlig talt.. Hva vet du om oss som er unge mødre?? Noen er nok ikke like modne som andre,nei. Men du er tydligvis overmoden...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #13 Skrevet 7. februar 2010 :-)! Ser du føler deg truffet anonym 15:27! Skjønte at det stort sett bare var unge inne på Anonymforumet - så utrolig mange helt fantastisk teite, meningsløse og umodne innlegg! Tar det som et komplement å bli overmoden :-)!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #14 Skrevet 7. februar 2010 Det er ingen sammenheng mellom å gi bort en bunad, og være ung mor, men poenget er at unge ofte handler ubetenksomt. Denne jenta hadde f.eks. ikke forestilt seg at mora kom til å betale sying av bunaden på et seinere tidspunkt.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #15 Skrevet 7. februar 2010 Jeg føler meg overhodet IKKE truffet av det totalt usaklige innlegget ditt om unge mødre midt inne i en helt annen debatt.
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 7. februar 2010 #16 Skrevet 7. februar 2010 Du er voksen og råder over dine eiendeler. Det å være voksen innebærer også at man tar ansvar for sine valg og handlinger, så jeg synes du skal fortelle sannheten til din mor. Siden hun også er voksen, vil jeg forvente at hun har forståelse for at du var i en vanskelig situasjon og at du ikke gjorde det med lett hjerte. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #17 Skrevet 7. februar 2010 Tror du en moden gravid ville ha solgt sin bunad pga pengemangel for så å ønske å "dø"? Du burde føle deg truffet for du må jo tåle å høre min mening - nemlig at HI burde bli voksen?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #18 Skrevet 7. februar 2010 Angående å ta kontakt med dem som kjøpte bunaden og prøve og få den tilbake, syns jeg det skal være mulig å kjøpe en bunad og føle seg trygg på å få beholde den.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #19 Skrevet 7. februar 2010 Nei, det tror jeg ikke, men den blemma der kunne faktisk en på 35 også havnet i. Jeg aner faktisk ikke hvor gammel HI er. Gjør du? Jeg er faktisk helt enig i at det var dumt av HI å selge den bunaden, men gjort er gjort og syns det blir for dumt å lage en ung mor-debatt ut av dette, Jeg er selv 19 år og stolt eier av en bunad. Kunne aldri i verden ha solgt den. HI: Du må nok bare bite i det sure eplet. Moren din begynner nok å lure
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå