DK+2 Skrevet 7. februar 2010 #1 Del Skrevet 7. februar 2010 Sønnen vår blir 3 år om noen mnd, og det er sjeldent vi får han til å sitte på potte eller do (har egen doring med fine figurer som han liker). Syns jo han begynner bli stor nå og at det er på tide at han kan sitte på potte eller do. Har forstått at man ikke skal tvinge. Han får tilbudet hver dag om å prøve, men er ikke så veldig gira akkurat... Han misstrives rett og slett uten bleie, han vil bare ha på ny bleie om man spør om han vil prøve potta/do. Noen tips? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141398470-tips-for-%C3%A5-slutte-med-bleie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2010 #2 Del Skrevet 8. mars 2010 vi bare tok vekk bleiene hjemme og sa at de skal vi bare bruke når vi går ut. Ble litt hyl og grin noen timer men etterpå har det gått strålende. Det var på lørdag og regner med at vi så og si er bleiefrie både hjemme og i barnehagen i løpet av uka Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141398470-tips-for-%C3%A5-slutte-med-bleie/#findComment-141552593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Xmas08~ Skrevet 9. mars 2010 #3 Del Skrevet 9. mars 2010 Skal prøve å forklare hvordan vi har gjort det her hjemme. Gutten vår blir 3 i mai og han er nå sluttet helt med bleier. (ikke på natta) Vi begynte i midten av februar med å slutte. Vi startet med å kjøpe inn mange fine truser og boxere med tøffe motiv som han liker, og begynte å ta av han bleien og si at han var så stor gutt nå, han måtte bruke boxer sånn som "storungan" gjør. Han var uheldig og tisset seg ut flere ganger, men vi prøvde å ikke lage så stort nummer ut av det, bare si at det var da uheldig, neste gang prøver du å si ifra så tisser vi på do! Det gikk ikke så mange dager før han fikk det bra til. Potta la vi bare vekk, han ville heller på do. Han fikk også være uten bleie i bhg, og det gikk bra. Han brukte å holde på bæsjen til han kom hjem faktisk.. Først var det bare tisse han ville gjøre på do, mens bæsj brukte han å gjemme seg unna for å gjøre. Eller si at han ville ha bleie. Jeg satte han på do hver gang han sa han ville ha bleie, men det kom ingenting. Like etterpå gjemte han seg bort og bæsja i buksa. Jeg snakket med han om at det hadde vært mye bedre om bæsjen kom rett i do, så kunne han skylle ned. Det var han enig i. Men han ville alikevel ikke sitte på do å bæsje, fortsatte å gjemme seg bort for å bæsje. Men han begynte å si ifra at han ville bæsje,men nektet å bæsje i do... Til slutt satte jeg meg på badet sammen med han å snakket med "stemmen" til bæsjen.. "å, nå vil jeg bæsjes i doen,plopp,plopp...bæsjen vil i doen og ikke i trusa." "Da sier det plopp,plopp,plopp..." osv. Det var litt komisk å sitte sånn, men til slutt ville han sitte på do å prøve. Og han fikk det til Da var vi kjempestolte begge to! hehe:) Etter det har han bare ville gå på do, og sier ifra når han vil noe. Dette er 1 uke siden nå, og han har ikke hatt noen uhell Og så får han skylle ned hver gang Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141398470-tips-for-%C3%A5-slutte-med-bleie/#findComment-141560696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 12. mars 2010 #4 Del Skrevet 12. mars 2010 Mitt tips er å begynne tidlig med pottetrening. Alle tre ungene har blitt vant til å bruke potta fra de omentrent kan sitte. Slik blir dette en naturlig ting fra de er ganske små, og alle har sluttet tidlig å bæsje i bleien. Har nå begynt med klistermerke-plakat til guttungen som blir tre i sommer, for å gjøre det positivt å gå på do, både for å tisse og bæsje. Men jeg har ingen hast med å få poden til å slutte å bruke bleier enda, det blir store nok omveltninger når nybeibien kommer. Satser på at han blir tørr i sommer, når det blir mindre klær å styre med, og når mor har fått litt overskudd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141398470-tips-for-%C3%A5-slutte-med-bleie/#findComment-141576501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå