Gå til innhold

Kunne du giftet deg for 3. gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tanten min har fire "voksne" døtre, den yngste er 18, og har nå funnet sin tredje aktuelle ektemann. Hun har vært gift to ganger tidligere, og har frivillig gått ut av ekteskapene (uten at noe som helst av død, sykdom, utroskap og vold har vært faktorer). Nå vurderer hun å gifte seg for tredje gang med en hun har datet i et snaut halvår.

Min far, hennes bror, rister bare oppgitt på hodet ettersom hun neppe vil klare å slå seg til ro denne gang heller. Han sier han mister litt respekten for henne siden det virker som om hun tar så lett på ekteskap. Han sier hun burde ha lært nå. For mitt vedkommende, spiller det ingen rolle så lenge min tante er lykkelig.

Voksne mennesker må selvfølgelig bestemme slikt selv, men hva synes dere. Kunne du giftet deg en tredje gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt. Hvorfor ikke liksom?

Men det hadde nok ikke vært av samme årsaker som hos tanten din kanskje.

Men tenkt om man først er gift i ti år, så vokser man fra hverandre og skiller seg, kanskje når man er rett over 30. Så finner man en ny mann etter en stund og gifter seg på nytt. Denne mannen dør etter noen få år. Skal man da i midten av 30-årene la være å gifte seg på nytt i frykt for hva andre tenker?

Skrevet

ja det kunne jeg. men ikke etter så kort tid tror jeg.

jeg tenker at mennesker som møter 3 menn i løpet av livet som de opplever gjensidig kjærlighet til over tid må være ekstremt heldige.

Skrevet

he he, jeg leste det slik at det var den yngste datteren på 18 som skulle gifte seg for tredje gang:)

Nei, jeg kunne ikke det!

Skrevet

Gifte meg gjør jeg en gang.

Til nød to hvis første skulle ende på en tragisk måte.

Men tre ganger, nei det blir for teit. Da blir det nesten like vanlig som å skifte bil.....

Skrevet

Nei, tror ikke det, hva er poenget med å gifte seg 3 ganger...holder med 1 gang for min del, he he! Aldri si aldri men tror ikke jeg hadde gjort det nei.

Skrevet

Å gifte seg tre ganger er en ting, men å vurdere å gifte seg med et menneske du har datet i 6 mnd, synes jeg er utrolig naivt.

Spesielt dersom du to ganger tidligere har vært akkurat like sikker på at DETTE var drømmemannen.

Hvis du av erfaring ikke har bedre dømmekraft, burde du her ha tenkt deg om en gang til...

Jeg tror ikke at jeg kommer til å gifte meg mer enn en gang, uansett hvordan det skulle ende, men det kan man jo aldri si for sikkert.

Men to ganger er uansett max!

(Så lenge det ikke er tragiske omstendigheter som ligger bak skilsmissene, og min tredje store kjærlighet kommer fra et annet land eller noe, slik at vi er NØDT til å gifte oss for å få være sammen.)

Hva er egentlig galt med å bare være kjærester eller samboere?

I alle fall i noen år?

Skrevet

Glatt. Jeg er gift av juridiske årsaker og har et veldig lite romantisk forhold til ekteskapet som institusjon.

Skrevet

Det må jo være kjempeflott å se tilbake på et liv der man har truffet tre menn som er "verdt" å gifte seg med.

For min egen del har jeg lange forhold bak meg, er noenogtredve år og er kjempeglad for jeg ikke gifta meg med noen av disse mennene (siden vi i dag ikke er sammen). Men veldig glad for erfaringen det var å være sammen med dem.

Poenget mitt er altså at man kan leve sitt liv med flere menn (helst ikke samtidig ;)), men trenger ikke å gifte seg med dem alle..

Skrevet

Mulig jeg ordla meg dårlig, men mitt poeng var nettopp at hun gifter seg på nytt UTEN at noen av de tidligere mennene har dødd, blitt syke o.l. Jeg forstår jo at man gifter seg på nytt dersom partneren dør osv...

Skrevet

Nei, jeg kunne ikke engang giftet meg for 2. gang..Å gifte seg er noe man gjør EN gang i livet. Noen flere ganger utover det blir bare falskt.

Skrevet

Nei, jeg gifter meg kun en gang, så ekteskapet vårt bør vare lenge! ;)

Skrevet

Vanskelig å si, siden jeg ikke har vært i den situasjonen.

Er gift nå (for første gang), og kan ikke tenke meg å slutte å være gift med ham, men så klart, men vet aldri.....

Skrevet

Nei, det kunne jeg aldri. Men veldig "aktuell" problemstilling siden mange gjør det nowadays!!

Skrevet

Jeg var gift i 5år og det holdt ikke...og jeg er ikke interisert i å gifte meg en gang til............tror det må bli litt rart og skulle ordne til bryllupsfest og få runde nr 3 med bryllupsgaver:)

Skrevet

Jeg tror det hadde blitt helt umulig for meg, ihvertfall å ha noen bryllupsfest med gaver osv. Da hadde jeg skammet meg over den utgiftsposten jeg hadde blitt på gavebudsjettet til familien tror jeg ;)

Men helt seriøst så ser jeg på ekstaskap som noe man gjør en gang i livet. Skulle jeg likevel bli enke i ung alder skal jeg ikke se helt bort fra at jeg kunne giftet meg en gang til, men ikke etter et halvt år, og ikke for tredje gang.

Skrevet

Tuller du? Falskt? Nå har jeg hørt det også. Så en enke eller enkemann kan ikke gifte seg igjen fordi det blir falskt?

Skrevet

Nei, jeg syntes det var evig nok pes å gifte seg første gangen og skulle det bli slutt mellom meg og mannen er gifte meg på nytt det siste jeg kommer til å gjøre tror jeg. Men hvis det gjør tanta di lykkelig er jeg enig med Kapabel, da får hun gifte seg :)

Skrevet

3ganger som din tante tviler jeg paa at jeg kunne gjort, men hvis det hadde vaert andre omstendigheter osv saa kanskje.

Min soester ble enke i alder av 26 aar og jeg haaper da virkerlig at hun iallefall blir gift en gang til.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke i en situasjon som tante til HI har. Bare gifte seg for å gifte seg, liksom. Men under andre omstendigheter, ja (om jeg følte for det).

Jeg synes også det er mye jobb å være gift og ser helst for meg at jeg blir alene skulle det skje noe med mannen min. Dette er sånn én gang i livet for min del, tror jeg. I hvert fall til barna mine er voksne. Men, jeg er evig glad *han* ikke tenkte slik, da jeg er kone nr 2 for ham (ingen barn fra første ekteskapet).

Jeg kjenner andre (familien og venner) som er på både andre, tredje og fjerde ekteskap, og fortstår godt, og er enig i, grunnene til at det ble slik. Uner dem alle sammen et godt ekteskap der de trives (og det virker som de har fått det, alle sammen).

Skrevet

jeg har gjort det, så ja.

alt har sin grunn...

Skrevet

NEI... da ville jeg heller bare vært samboer..synes ekteskap er utrolig spesielt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...