Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 50 g smør 2,5 dl melk koke i 3 minutter
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 100 g margarin og 2,5 dl melk :-) god middag!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 50 g smør og 2,5 dl melk er Toro det. Knorr skal ha 100 g smør
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Vel det er en knorr pakke jeg har. Bearnaise med hvitløk står det på pakken Har også en Toro pakke og der skal det være 75 g smør. Jeg bruker som regel å kutte ut smøret og heller ha i mere melk.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 Dere vet at det pulveret der ikke er i nærheten av å kunne kalles bearnaisesaus? Men det gjør kanskje ikke noe siden at det er så lett å lage? Men uansett, snart får de ikke lov til å kalle sausene sine for bernaisesaus fordi det er villedende markedsføring. Enhver som har smakt ekte bernaise vet hvordan det smaker.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Anonym 14.15 her. Enig at det ikke er i nærheten av å lage ordentlig saus, men av og til har man rett og slett ikke tid. Men er er oppskriften på en hjemmelaget bearnaise saus om dere vil prøve: 2-3 ss hvitvinseddik eller estragoneddik(jeg bruker den siste), 2 ss vann, 1 ts hvit pepper, en del tørket estragon og 2 finhakkede sjarlottløk. Kok dette sammen på medium varme i et par min. Sil av løken om du ønsker det, eller la den være med. Ta 3 romtempererte eggeplommer, bland med 2 ss vann + blandingen du har laget. Pisk over et varmt vannbad til det tykner. Tar 4-5 min. 300 gram smør, smelt dette og la det kjøle av litt. Hell av det hvite som skiller seg fra smøret. Hell gradvis smøret over i blandingen din over et vannbad, men pass på så det ikke blir for varmt, da skiller det seg. Vips i vei, snart har du en tykk, god saus. Ta opp i mere estragon underveis, kanskje en liten klype sukker og litt Worchersersauce. Skiller den seg, ta i litt kaldt vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå