Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Vi har tre soverom i huset vårt. Jeg og mannen min har ett, vår felles sønn på 2 år har et og mannens to jenter fra et tidligere forhold deler det siste (6 og 13 år). Mannen min ønsker svært gjerne at vi skal få et barn til, slik at lillegutt får søsken (jentene er her kun ca 1 gang pr. mnd). Jeg har i utgangspunktet også lyst på et barn til, men takler ikke å bo trangt... Og slik det er nå føler jeg at vi er for mange i huset de gangene jentene er her, lite boltreplass og rom for privatliv. Huset er totalt ca 120 kvm. Men det er jo soverommene som er hovedproblemet egentlig - hvordan ville dere ha fordelt rommene i en slik situasjon? Lillegutt bør helst ha eget rom, da han sover svært lett og våkner en del på natta... Ville det være uhørt av meg å foreslå at jentene ligger på madrasser de gangene de er her, jeg føler det blir litt urettferdig at et helt rom skal oppholdes når de er her så sjelden...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Dere har ikke plass til å få flere barn der dere bor nå.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Du sier jentene er der en gang pr mnd. Er det en natt? En helg? Fredag til søndag, fredag til mandag? Hadde nok tatt et rom til hvert av barna, men så fikk de to jentene sove sammen på samme rom de gangene de er til dere.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Om de er hos dere så sjelden kan det vel ikke ha så mye si om de deler det tredje soverommet? Også etter at dere evnt. får et nytt barn? H*n skal vel sove inne hos deg og mannen en god stund før h*n få eget rom uansett?! Så får deres sønn og søskenen dele et rom og jentene et rom når de kommer på besøk?!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Jeg skjønner at det kan virke urettferdig når de kun er der 1gang i mnd, men det er tross alt hjemmet dems, og de trenger jo like mye privatliv, og sitt eget rom som deres felles barn. Har dere mulighet til å bygge ut? Evt dele noen av rommene med en lettvegg eller noe?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Om jentene er der bare 1 gang i mnd, så kan vell de kanskje ligge på rommet til gutten? Dere kan jo selfølgelig få 1 barn til. Jentene kan jo ligge på en sove sofa? Det skal absolutt ikke være noe problem..
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 HI her. Det var faktisk et veldig godt forslag anonym 13.47, hvorfor har vi ikke tenkt på det før? De er her fredag til søndag de gangene de er her... Skal lufte forslaget for mannen min
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Nå får du garantert mange svar på at jentene selvfølgelig skal ha eget rom når de er på besøk hos faren sin. Det er nok mange på forumet som vet hvordan det er å besøke faren sin som barn og ikke få ha eget rom.. Jeg er også "skilsmissebarn" og besøkte faren min sjelden pga at han bodde 70 mil fra meg og min bror. Da vi besøkte faren vår lå jeg og broren min på rom sammen. Samboeren til far hadde en sønn i fra før som hadde eget soverrom. Hadde hun hatt flere barn hadde jeg kanskje regnet med at hennes barn kunne ligge på rom sammen, så kunne jeg og broren min dele et rom. Hvis dere får et barn til er det viktig at dere har plass til jentene til mannen din, men når den tid kommer; kan ikke jentene sove på rommet de har til minstemann skal ligge der. Og når minstemann skal ha eget soverrom, så får han soverrommet hvor jentene ligger. Når jentene er på besøk, ligger minsten på rom med dere.. Dvs at jentene ligger på rommet til minsten når de er på besøk. De er på overnatting en gang i måneden, og da er det upraktisk at et soverrom skal stå tomt ellers i måneden.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #9 Skrevet 7. februar 2010 Du skriver at sønn 1 sover lett. Det vil bare være snakk om kort tid, før han sover så tungt at du kan danse rundt med han når han sover. De fleste unger er sånn ihvertfall.. Så DET er ikke noe argument for at han bør ha eget rom. Hvis dette var min situasjon, ville jeg hatt sovesofa på rommet til minsten, og så flytter han eller hun inn til broren den helgen det er snakk om. Eller inn til dere hvis de to forstyrrer hverandre. Det der går faktisk an å løse. Madrass på gulvet er ikke like stas, helst la de ha ordentlig senger.. Det er jo pappaen deres og de bør ikke føle seg som gjester, selv om de kanskje er det. Dere trenger uansett sovesofa etc til andre gjester, så det vil komme til nytte med flere sengeplasser.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #10 Skrevet 7. februar 2010 Jeg ser ikke helt problemet jeg, dere har tre soverom: deres, gutten deres og jentene som deler. Når det kommer et nytt barn vil dere jo ha det barnet på rommet deres en stund, før det da er gammelt nok til å flytte på eget rom. Da kan jo det barnet flytte på rommet til storebroren sin, for du vet jo ikke om han sover lett om et par år eller ikke. Synes det er å engste seg for litt mye når man tar noe slikt opp. Før i tiden var eget rom luksus, men nå skal man nesten flytte hver gang man får barn fordi man mener at alle skal ha hvert sitt rom.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #11 Skrevet 7. februar 2010 Jentene bør fortsatt få dele det ene rommet som de gjør nå. Det er uhørt å foreslå madrasser. Det er like mye deres hjem som de andre barnas. Lillegutt kan dele rom med det nye barnet. Vi har tre barn, men ingen felles. Alle har eget rom, men vi planlegger å få en sammen snart. Da må hans yngste dele rom med vårt nye barn, dette passer best aldersmessig. Når jentene allerede er vant til å dele rom bør de kunne fortsette med det. Men du kan godt plassere et av barna inn på jentenes soverom når de ikke er der, men la de få ha rommet sitt i fred når de er hos dere.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #12 Skrevet 7. februar 2010 Vil gjerne moderere innlegget mitt. Jeg ser det dreier seg om en helg i måneden, jeg trodde det var vanlig samvær serru. Synes som en annen her at dere ikke trenger å tenke på dette ennå, dere vil jo ha en evt baby inne hos dere og de to yngste kan jo egentlig fint dele rom når den tid kommer. Det er ikke et problem å la jentene ha et soverom for seg selv når de er på besøk, men at en av de andre barna bruker dette når de ikke er der. Men vær så snill å ikke plasser to jenter blant legoklosser og gutte-gutte-saker, la også jentene ha sin egen identitet på soverommet, spesielt den yngste må jo kunne ha noen leker der.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #13 Skrevet 7. februar 2010 Vi har 3 soverom og snart 4 barn. Her må det deles om det er mine dine eller våre barn. Vi hadde 3 barn på et rom før vi delte kjøkkenet i 2 og fikk en inn der. Eldste er jente på 12 og hun har mer behov for å trekke seg tilbake enn gutten på 5 og jenta på 2. Når den nye babyen kommer, aner jeg ikke hvor den skal sove, men foreløpig hos mor og far. Hans sønn er hos oss annenhver helg og må dele fordi han er nærmere i alder med minste på 2. Mulig vi føler for større plass når nr 4 kommer:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå