Dronning Sånnja Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Og er dere fornöyd med det dere valgte... Vi må snart bestemme oss. Vi har tre barn og ingen husdyr.
Fire småtroll Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 I det første huset vi hadde valgte vi laminat, men var skikkelig misførnøyd. Det var kaldt og hardt synes jeg. Det ble etterhvert noen hakk i det også, f.eks laget hunden til svigerfar en ripe midt på stuegulvet, og en annen gang misten mannen min noe hardt i gulvet og det ble et skikkelig hakk. Når sånne ting skjer er gulvet ødelagt, det finnes ingen måte å fikse et laminatgulv på annet enn å skifte det. I det nye huset vi kjøpte var det eikeparkett, den slipte vi ned og det ble kjempebra. Kan selvfølgelig blir hakk og riper her også, men det går jo ann å fikse igjen. Det synes heller ikke så godt som det gjorde på laminaten. Da vi bygde på huset la vi heltre eik i den nye stua og det ble råbra, superfornøyd med det gulvet! Jeg anbefaler ihvertfall ikke laminat, hvis du på død og liv må ha det må du ihvertfall ikke finne på å kjøpe billig laminat, og hva er vitsen med laminat når en skal kjøpe en type som er like dyr som tregulv?
Odine! Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Parkett, for det kan slipes ned når barna blir store ;-)
Gurine Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Parkett, ingen tvil. Laminat er hardt og kaldt, og ser ikke ekte ut. Pluss at det også får hakk og riper. Hvis man lakker parkettgulvet med 3-4 strøk, så blir det heller ikke så lett riper, pluss at det tåler mer vann. Vi har kjøpt rimelig eikeparkett på stua, betalte vel 169,- for kvm. Vi er fornøyde. Men har ikke fått lakket det enda, det får vi prøve å få gjort til sommeren.
Gjest mphs Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Vi har Alloc laminat i stuen, kjøkken, ganger og soverom og parkett i kjellerstuen. Parketten kostet 179 kr og laminaten 330 kr. Jeg syns det er finere og bedere med ordentlig lamminat en billig parkett, men når vi kjøper/bygger hus neste gang vil jeg nok velge lamminat på kjøkken, gang og soverom og heltre på stue og kjellerstue/loftstue. Her er det allerede mye hakk i parketten, men laminaten er fortsatt like fin.
Dronning Sånnja Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. februar 2010 Takk for alle svarene! Tror kanskje det blir parkett i stue og kjökken som går i ett, og laminat på soverommene. Ikke lett med alle avgjörelser som må taes. Men litt moro og da.
Hopptetussa90 Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 Vi har alloc laminat. Hvitoljet eik skipsgulv. Er ordentlig fornøyd med det. Ripesikkert og de beste skjøtene på markedet.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Vi la heltre furu i det gamle huset =) Rett og slett fordi det er mer isolerende =) Her vi bor nå er det parkett og jeg tror ikke vi kommer til å gjøre noe med det i første omgang =)
Marbella Skrevet 7. februar 2010 #9 Skrevet 7. februar 2010 Vi har parkett i stua og dyr laminat på soverommet....og jeg angrer sånn! Laminaten er iskald og steinhard, barnerommene er byttet ut med belegg, det ble for kaldt. Resten skal vi bytte ut etterhvert med parkett. Vi har hund og eikeparketten er like fin:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå