Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #26 Skrevet 7. februar 2010 Kjenner deg ikke, vet ikke hva som er sannheten her. Blir skeptisk til at du legger ut din historie her. Vet om fler som publiserer historiene sine på nett (fb og div forum) og får støtte, oppmerksomhet og sympati mens jeg sitter og vet (ja, jeg skriver vet) at de ikke spesielt gode omsorgspersoner.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #27 Skrevet 7. februar 2010 vel, jeg ønsker hverken oppmerksomhet eller sympati. Som sagt så har jeg ikke mistet barnet mitt og jeg kommer heller aldri til å miste det, det er ikke det som er problemet. Min sak er at jeg ønsker å sette litt mer lys på at barnevernet er flott, men at det kanskje burde være litt mer lover og regler for barnevernet å forholde seg til, et litt tettere vern om foreldre. Barnevernet har jo nå konkludert med at jeg ER en god omsorgsperson, så jeg skjønner ikke helt hvordan du kan sammenligne meg med de som feks. legger ut linker av youtube filmer på nettet osv. for å få oppmerksomhet på den måten. De har jo faktisk mistet barnet sitt. Ingen av dere her inne vet hvem jeg er, min historie er ikke unik, så om dere tror dere vet det, så er det ikke sikkert alikevel. Hadde jeg derimot mistet barnet mitt pga dette, så hadde jeg ikke lagt det ut her, da hadde jeg gått rettens vei. Hverken DIB eller media er egnet til slikt. Men DIB har mange engasjerte småbarnsmødre, og jeg ønsket bare å vise til at det faktisk kan være barnevernet som gjør feil, og at systemet burde endres. Som sagt så er jeg fremdeles meget for et velfungerende barnevern her til lands. Eller er du en av dem som tror at barnevernet er noe mer enn vanlige mennesker som kan feile, de også? Det forundrer meg at når noen påpeker feil barnevernet gjør, så skrikes det ut her inne om at saken alltid har to sider, at man blir mistenkelig osv. HI
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #28 Skrevet 7. februar 2010 Jeg blir så opprørt og sint over dere her inne som kritiserer HI fordi hun er bitter. Selvfølgelig har hun lov til å være bitter over måten hun har blitt behandlet. Ingen offentlig ansatte har lov til å oppføre seg på den måten. Men jeg har inntrykk av at målet helliger middelet her. Man skal liksom akseptere hva som helst av bv fordi de har så viktig jobb. Vet dere hadde de tatt jobben sin seriøst så hadde de gjort jobben sin etter de lover og regler som gjelder for dem i sitt virke. Jeg sier ikke at alle bv ansatte er slik. Men jeg sier at mange av dem er slik. I en hvilket som helst annen situasjon, dersom HI hadde blitt behandlet med slik mangel på respekt så hadde dere sagt "hevd din rett til unnskyldning", "ikke gi deg", og "slikt kan man ikke akseptere". Men fordi det er bv som gjør så himla "god" jobb, så skal man bare finne seg i det. Jeg sier JA til et bv som fungerer, et bv som tenker på barnas beste. Og i mange tilfeller familiens beste, for mange barn kan hjelpes der de er, ved den rette veiledningen I vår kommune stod barnevernslederen frem i avisen, og syntes hun hadde gjort så god jobb, fordi hun hadde fått øket antall bekymringsmeldinger i så stor grad at de hadde fått utvidet etaten med 1,5 stilling. Hvilket fokus er dette??? Hun burde stått frem og sagt at i vår kommune har vi grunnet økt antall bekymringmeldinger klart å hjelpe så mange flere barn som trengte hjelpen. I flere komuner får ikke bv hjulpet barn som trenger hjelp fordi de har begått så mange lovbrudd og regelbrudd på veien at fylkesmannen ikke kan gi dem medhold (siden det er fylket som avgjør omsorgsovertakelser. Jeg trodde at bv var noe bra, jeg trodde at ingen røyk uten ild. Selfølgelig, hvis man blir meldt til bv så er det NOE i det. Ingen sender slike meldinger uten grunn, og bv er ikke så dumme at de åpner sak der det ikke er grunn. Men jeg fikk smertelig erfare annet ja. Hva bv ansatte kan klare å lire ut av seg i noen tilfeller er utrolig....jeg satt og måpte. Og det har gitt meg store psykiske utfordringer i ettertid. Og jeg er ikke svak, jeg tåler mye motgang i livet.... Selvfølgelig måtte HI skaffe advokat når de truet med å ta barnet hennes. Det er noe av det smarteste man kan gjøre. Jeg tror ikke det har så mye for seg å sende klage til fylket, fordi de gjør ikke noe med saken alikevel. Når saken er avsluttet så vil ikke de lage trøbbel for bv, og bv får oftest medhold. Dette kan de fleste advokater bekrefte. Men man kan jo forsøke. Men det finnes rettslige presendens, der kommuner er blitt pålagde av retten å endre rutiner/ begynne å følge de lover og regler som gjelder. Men jeg skjønner ikke hvordan anonym over her sier at du fikk din oppreisning. For ting vil ikke bli som før for deg, og dine. Dette har kostet deg tårer og smerte. Så hvorfor ikke forvente en unnskyldning fra dem som påførte deg dette.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #29 Skrevet 7. februar 2010 Men de konkluderte med at du er en god omsorgsperson, flott. Jeg skriver bare at jeg vet om personer der bv har vært inne, som fremdeles har omsorgen som ikke nødvendigvis er gode omsorgspersoner. Saken har ALLTID TRE sider, din-min-og sannheten som antageligvis ligger midt i mellom. Uansett, bv er for barna. ikke et foreldrevern. Så jeg fatter ikke at du er så bitter, ønsker en beklagelse. Legg det bak deg, og vær glad for at bv ivaretar barna (og det er ikke alltid de klarer det, desverre for barna som vokser opp og får uhelbredlige arr..)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #30 Skrevet 7. februar 2010 tusen takk for støtte annie 20:32.. Det virker som at du og jeg har opplevd den samme, tunge opplevelsen. Uansett, jeg kommer ikke til å klage. Jeg vil ikke bruke mer krefter på det. HI
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #31 Skrevet 7. februar 2010 Jeg synes det er så sårt at så mange blir mistenksomme med en gang det er snakk om bv. Jeg regner med at disse enten jobber i bv selv, eller kjenne noen som gjør det, og kanskje gjør en god jobb. Eller så er det det at de ligner på meg slik jeg var, og dermed TROR at bv er ufeilbarlige. Jeg synes vi skal jobbe aktivt med å sette bv på dagsorden, for å få et velfungerende bv. Et bv som jobber etter barnas beste. For det er ingen tvil, det finnes mange barn der ute som trenger hjelp. Noen av dem er så heldige at de har fått hjelpen de trenger, og noen venter fortsatt, mens andre igjen vil aldri få hjelp. Og alle barn skal ha hjelp. Derfor må vi styrke bv, slik at de er i stand til å utføre jobbene sine etter de lover og regler som gjelder. Lykke til HI, jeg ønsker deg alt godt fremover.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #32 Skrevet 7. februar 2010 hadde dette skjedd meg og jeg måtte punge ut en slik sum som alene mor,i tillegg til å blitt snakket så nedsettende til...ja,da hadde jeg også blitt bitter,og kom ikke her med å si at barnevernet har noe mer rett til å behandle folk som skitt altså...DEN kjøper jeg bare ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå