Elskeråværemamma Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Han er så syk stakkars - sliter med pusten! Hoster til han kaster opp!! Har fått efedrin som skal tas 6 ml 3 ganger pr dag, men han kaster det bare opp!! Var hos legevakta igår og fikk denne medisinen, prøver å ringe legevakta idag, men kommer ikke igjennom! Vil helst ikke ta han ut i kulden igjen!! Noen råd?? Stakkars lille pjokken min!!
Expat Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Så små som ikke klarer å ta medisinen skal vel egentlig innlegges? Forstøverapparat hadde vært tingen for ham. Ikke gi deg på telefonen til legevakta og evt be om henvisning til barneklinikken i dag.
Ranveig R Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Kor bur du? Om du bur i Bergensområdet ville eg tatt bayen med på barnelegevakten (1. etasje på Barneklinikken), du treng ikkje ringe, berre møt opp. Eg veit ikkje om det er tilsvarande ved andre sjukehus, men det er det sikkert nokon her inne som veit. Jenta vår hadde brokiolitt (der dei små luftvegane heilt ned i lungene blir påvirka, som regel pga RS-virus, ved bronkitt er det dei større luftvegane som er påvirka - viss eg har forstått dette rett) då ho var 6 veker gamal. Utruleg ekkelt, hosta til ho kasta opp, surkla og styrte og sleit med pusten. Vi reiste på legevakten og blei sendt vidare på barneklinikken. Der fekk ho ein inhalasjon med adranalin for å få løyst opp. Det hjelpte ganske bra og vi reiste heim igjen etter nokre timar, med beskjed om å bære jenta på armen og DUNKE laus slim frå lungene ved å klappe ho i sidene. Om du ikkje kjem igjennom på legevakta ville eg reist direkte til sjukehuset. Ein liten baby som sliter med pusten skal takast på alvor! Lykke til.
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 kan jo få sjekket opp at det ikke er kikhoste også, der en av symptomene er at de hoster og så kaster opp? Kan jo sjekke ut denne siden: http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/kikhoste-2837.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå